بازدید 13158
پایان بیستمین دوره رقابت‌های آسیا در سالن مملو از تماشاگر ۱۲هزار نفری آزادی تهران

گزارش زنده: فینال والیبال آسیا | ایران 3 - استرالیا 0 / برتری کوبنده و انتقامی ایران مقابل کانگوروها و سومین قهرمانی قاره

تیم ایران در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بود و بازیکنان علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انگیزه مضاعفی برای شکست دادن استرالیا داشتند تا ثابت کنند قطعا و با اختلاف برترین تیم دو قاره هستند. به همین دلیل در دو ست آغازین، با اختلافی فاحش کانگوروها را سرکوب کردند و در ست پایانی نیز با هنر سعید معروف این برتری را تکمیل نمودند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ 21 September 2019

تیم ملی والیبال ایران در دیداری انتقامی و تلافی جویانه در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل استرالیا قرار گرفت و در حالی که در دور مقدماتی این رقابت ها مغلوب حریف اقیانوسیه ای شده بودند، در سه ست پیاپی دیدار نهایی را از آن خود کرد.ایران پیش از این در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود و به این ترتیب سومین قهرمانی خود در قاره کهن را کسب کرد.

ترکیب اولیه تیم ملی ایران: سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در بازی نهایی بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سالن ۱۲هزار نفری آزادی تهران از ساعت ۱۷:۵۰ به مصاف استرالیا رفت.  دو تیم در حالی با هم روبرو شدند که تیم ایران در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بود و بازیکنان علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انگیزه مضاعفی برای شکست دادن استرالیا داشتند تا ثابت کنند قطعا و با اختلاف برترین تیم دو قاره هستند. داورانی از قزاقستان و کویت، قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

گزارش زنده: فینال والیبال آسیا | ایران 3 - استرالیا 0 / برتری کوبنده و انتقامی ایران مقابل کانگوروها و سومین قهرمانی قاره

سالن آزادی شاهد حضور بیشترین تماشاگر از ابتدای مسابقات تاکنون یود و تقریباً پر شد. همچنین معاون وزیر ورزش و کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال به همراه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک تماشاگران ویژه این بازی بودند.

بازی فینال به دلیل طولانی شدن دیدار‌های قبلی با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و مسئولان برگزاری مسابقات، پیش از بازی، سکوی قهرمانی و اهدای جوایز را به بیرون از سالن منتقل کردند. همچنین مهرداد مهران‌پور، آنالیزور ایرانی تیم ملی استرالیا پیش از شروع بازی به سمت نیمکت ایران آمد و با کادر فنی خوش و بش کرد. 

ست نخست: 25 بر 14 به سود ایران

تیم ایران ار همان ابتدا با ریسک کم و بسیار کم‌اشتباه بازی کرد و همین موضوع سبب افزایش اختلاف دو تیم شد. استفاده از توپ‌های برگشتی در کنار فشار تماشاگران، باعث شد تا ایران در تمام طول ست اول، تیم برتر میدان باشد. ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ و روحیه بالای ملی‌پوشان ایرانی به پایان رسید.  

ست دوم؛ 25 بر 17 به سود ایران
برتری قاطع در ست دوم هم با ایران بود. در امتیاز ۸ بر ۴ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری تیم ایران در ست دوم ادامه پیدا کرد و عطش یوز‌ها فروکش نکرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. ست دوم هم با برتری کامل ایران خاتمه پیدا کرد. شاگردان کولاکوویچ این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود رقم زدند و اجازه هیچ کاری به میهمان ندادند. دفاع روی تور ایران، جهش کانگورو‌ها را بی اثر گذاشت. بازی هوشمندانه غفور در این دیدار نیز به چشم آمد.

گزارش زنده: فینال والیبال آسیا | ایران 3 - استرالیا 0 / برتری کوبنده و انتقامی ایران مقابل کانگوروها و سومین قهرمانی قاره

ست سوم: 25 بر 21 به سود ایران
با شروع بازی باز هم حرکات سرعتی ایران دفاع استرالیا را جا گذاشت تا بازی ۲ – ۱ به سود شاگردان کولاکوویچ شود. نهایتا استرالیا با سرویس ۴ – ۳ از ایران پیش افتاد اما غفور با آبشار پر قدرت خود بازی را به تساوی کشید. ایران در ادامه توانست ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. دو تیم تا امتیاز ۱۲ به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه ایران با آبشار غفور ۱۳ – ۱۲ پیش افتاد. بازی نزدیک دو تیم ادامه داشت تا اینکه استرالیا با سرویس های ویلیام دریافت های ایران را دچار مشکل کرده و ۱۵ – ۱۳ پیشی گرفت. اما باز هم این ایران بود که با آبشار غفور و سرویس‌های قائمی ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

با درخشش عبادی‌پور در زدن آبشار، نهایتا ایران برای نخستین بار در این ست با دو پوئن اختلاف و ۱۹ – ۱۷ پیش افتاد. روی خلاقیت فردی معروف ایران ۲۲ – ۱۹ پیشی گرفت تا لبدف تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت ایران توانست ۲۵ – ۲۱ پیروز ست سوم بازی شده و در مجموع به برتری سه بر صفر برسد.

گزارش زنده: فینال والیبال آسیا | ایران 3 - استرالیا 0 / برتری کوبنده و انتقامی ایران مقابل کانگوروها و سومین قهرمانی قاره

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
این قهرمانی به درد لای جرز هم نمی‌خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
آره افتخار یعنی با اختلاف کم باختن به اسپانیا و پرتغال و.. !در فوتبال .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ولی به درد جرز دهن شما میخوره
ناشناس
| Australia |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
فارسی از کجا یاد گرفتی ای اجنوی
لعنت بر خائنین به وطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
موافقم. این قهرمانی هیچ افتخاری ندارد چون به لطف میزبانی و داوری به دست آمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
در نظر نادان گوهر کانی سنگ پاره ای ناچیز
است و در کام چهار پایان زعفران خراسان یهایی بس کمتر از کاه دارد
metycpu
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ناشناس۲۰:۳۰
در این لحظه من عاشقت شدم! :D
ایرجی
| Australia |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ای ناشناس فارسی بلد ، اونوقت اجنوی ؟؟؟ بابا اجنبی درسته نه اجنوی
حالا جوگیر نشیم دیگه، مقابل کانگوروها یعنی چی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
به استرالیایی ها میگن
مثل ایرانی ها که میگن یوز
ناشناس قبلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
پس به ایرانی‌ها هم باید می‌گفت «یوز».
یوزهای ایرانی مقابل کانگوروها
واقعا به عزیزایی که تا لحظه ی اخر جنگیدن ، سعید معروف ، امیر غفور ، فرهاد قائمی ، میلاد عبادی پور ، حضرت پور و ...... همه کسایی که پشت تیم بودن تبریک ایشالا همیشه پاینده ، سلامت و پیروز باشن خیلی جاها سرمون بلند کردن و دلمونو شاد همیشه شاد باشن .
احسنت . دمشون گرم
ضمن عرض تبریک، نمی خواهم اظهار بدبینی کنم... ولی شک نکنید که همانند عرصه دفاعی و هسته ای و زیست فناوری و نانوفناوری کشور که در آسیا و بعضاً در جهان شاخص عمل کرده و برای کشور عزت بخشی و افتخارآفرینی می کند و باز هم برخی آقایان مسئول، سراغ حمایت از صنایع ضعیف و آبروبری همچون صنایع خودروسازی می روند، در والیبال هم که در آسیا و بعضاً در جهان شاخص عمل کرده و برای کشور عزت بخشی و افتخارآفرینی می کند، باز هم برخی آقایان مسئول، سراغ حمایت از ورزش های ضعیف و آبروبری همچون فوتبال می روند. البته اگر غیر از این کار کنند، جای تعجب است!چرا که اگر برخی از مسئولین غیر از این عمل می کردند، که دیگر اسمشان را جهان سومی نمی گذاشتند!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دلیلش واضحه: فوتبال گردش !مالی بالایی داره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
علاوه بر نظر آقا هادی لیگ های بسیار زیادی داره که با نشون
دادن اونها میتونند مردم رو سر کار بذارند و ساعت ها پای تلویزیون بنشونند
درود و صد درود بر شیرمردان ایران زمین
به لطف میزبانی و داوران قهرمان شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
با حساب شما یعنی اگه جام جهانی فوتبال را تو ایران برگزار کنیم ما میتونیم قهرمان جهان بشویم
جدا که شوتی موفقیت های جهانی والیبال ایران را ندیده یا نمیخوای ببینی تیم 5 جهان در اسیا اول بشه عجیبه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
مگه کسی گفته آلبانی قهرمان شده که میگی قهرمان شدیمممم ؟
دستتان درد نكنه بچه ها ! مباركتان باشد اين پيروزي شيرين .
آفرین
ست های این بازی با اختاف زیادی به پایان رسید. کدام طف داوری.
البته ایرتن نباید در بازی قبلی به استرالیا می باخت چون تیم قوی در سالهای قب نبود.
درود بر تیم والیبال ایران که خیلی عالی بودند
و اگر اشتباه کلا کوویچ در درخواست ویدئو چک و عصبانیت بچه ها برای اشتباه داوری نبود در لیگ جهانی بازی برزیل را می بردیم با مدال بر می گشتیم
تمام ورزشها در ایران پیشرفت خواهد کرد
کما اینکه در حال حاضر هم این روند محسوس است
و ما در تمام رشته های ورزشی در جهان اول خواهیم شد
اما برای اینکه در فوتبال هم همینطور باشد
و فکر و آرزوی اکثر مردم از قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی و صعود از گروه
به قهرمانی در جام جهانی فوتبال برای هر دوره ارتقا یابد
نیاز داریم تا دست دلالان فوتبال برچیده و سیستم استعداد یابی فوتبال متحول شود کما اینکه اصلا سیستم استعداد یابی خاصی وجود ندارد
اگر انشاالله الان شروع کنیم قهرمان جام جهانی فوتبال 2026 شیلی - آمریکا ایران خواهد بود
برادرم در تست بزرگ استعداد یابی فوتبال حدود ده سال پیش شرکت کرد که در شهر ما برگزار شد
ولی بدلیل مسافرت های طولانی بین شهری و مشکل برای ادامه تحصیل در دوره نوجوانی ادامه نداد
چون از تست و استعداد یابی فوتبال اطلاع دارم
اینجا مطرح می کنم
تمام مربی های فوتبال ایران و جهان اولویت اولشان برای جذب بازیکن دوندگی بازیکن است
اگر دونده های خوبی هستید هشتاد درصد کار را رفته اید و می ماند بیست درصد که تکنیک و ... است که دونده ها ی استقامتی فوتبال برای جذب در فوتبال با هم رقابت می کنند
اولا اون کسانی که این پیروزی بزرگ را ناچیز می دانند، باید گفت درسالهای نه چندان دور پیروزی حتی یک دست بر تیم هایی مثل ژاپن و برزیل جزء آرزوها بود، حالا که این آرزو برآورده شده باید خیلی ارزش و اعتبار این پیروزی ها رو دانست. اما معروف و میلاد و سید در تمام این پیروزی های درخشان و طلائی حضور داشتند. دلواپسی اینه که بعد از کنار کشیدن اینها، والیبال می تونه جانشین های شایسته ای برای اینها پیدا کنه؟
بازی هیجان نداشت
تو باد این قهرمانیها خوابیدن بدون اینکه نقاط ضعف اساسی در کادر فنی را بررسی و درمان کنیم عاقبت خوبی نداره
تبریک فراوان به ملت ایران و همه ی بازیکنان زحمتکش.... متشکریم که مردم را شاد کردید..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل