بازدید 12060
۷
آزادکاران ایران برای طلای 2019 جهان، چشم به بازوان توانمند حسن یزدانی

کریمی بازهم به کاکس آمریکایی باخت و نقره گرفت / امامی اولین مدال‌آور کشتی‌آزاد ایران درنورسلطان ؛ برنزی به رنگ طلا / شاگردان غلام محمدی با تنها دو سهمیه المپیک در نورسلطان! +نتایج نهایی چهاروزن دوم

علیرضا کریمی برای چهارمین بار و این مرتبه در فینال 2019 جهان، مغلوب گربه سیاه آمریکایی شد و طلا را از دست داد. امامی هم که همه حریفانش تا کشتی ماقبل فینال را با امتیازات عالی شکست داده بود، اسیر ناداوری فیلا به سود میزبان شد و با واگذاری ۸ بر ۶ مسابقه به حریف قزاق، به رده بندی رفت و با سزاواری تمام عیار گردن آویز برنز دریافت کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 21 September 2019

تیم پرامید کشتی آزاد ایران عصر امروز در سالن باریس آره نای قزاقستان، در دو وزن ۷۰ کیلوگرم و ۹۲ کیلوگرم صاحب دو نشان نقره و برنز شد تا همچنان در حسرت طلا بماند.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در قزاقستان، یونس امامی در دیدار رده بندی وزن ۷۰ کیلوگرم برابر حریف انگلیسی به روی تشک رفت و در حالی که ۸ بر صفر پیش بود در مدت زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه حریف خود را ضربه فنی کرد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

شکست تکراری علیرضا کریمی مقابل کوه عضله آمریکایی در فینال

علیرضا کریمی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال برنز جهان در دیدار فینال و در یک مبارزه حساس برابر جی‌دن کاکس قهرمان جهان ۲۰۱۸ از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کریمی در حالی این مبارزه را واگذار کرد که اقدام خاصی برای گرفتن امتیاز از حریف قلدر آمریکایی نکرد و با دو بار در خاک حریف نشستن در همان تایم نخست ۴ امتیاز از دست داد و کاکس در تایم دوم نیز با اداره کشتی موفق شد در نهایت پیروز میدان شود. علیرضا کریمی سال گذشته و در نیمه نهایی قهرمانی جهان ۵ بر ۲ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی تن به شکست داده بود و در نهایت به مدال برنز رسید. 

کریمی پیش از این و در دور مقدماتی در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر روبه آن از مولداوی به برد قاطع ۱۲ بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر ساگالیوک از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و به نیمه نهایی رسید و در دیدار ماقبل فینال نیز مقابل جبراییلوف از روسیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.

نمایش شایستگی امامی برای فیلا در کشتی رده بندی و مقابل چشم قزاق ها 

امامی نماینده جوان کشورمان اولین مدال‌آور کشتی آزاد ایران در رقابت‌های نورسلطان ۲۰۱۹ نام گرفت و موفق شد اولین مدال خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را از آن خود کند.

امامی پیش از این در مبارزه نخست مقابل اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر الامان دوگدوربیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر کوجیرو شیگ دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری قاطع رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در حالی رسیدن وی به فینال قابل انتظار بود، امامی در کشتی ماقبل فینال برابر کایپانوف از قزاقستان با ناداوری محض به سود میزبان، با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم دیگر نماینده ایران است که برای کسب مدال طلای جهان تا دقایقی دیگر برابر جی دن کاکس آمریکایی و نفر نخست جهان در سال گذشته به میدان می‌رود.

اعتراض رسمی و کتبی فدراسیون کشتی به حق کشی علیه امامی

با توجه به اتفاقات پیش آمده در دیدار نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در قزاقستان بین یونس امامی نماینده کشورمان و کایپانوف نماینده کشور میزبان، که موجب بازماندن نماینده کشورمان از دیدار فینال شد، فدراسیون کشتی در نامه‌ای اعتراض رسمی خود را به نحوه قضاوت این مسابقات به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و خواستار بازبینی مجدد فیلم این رقابت شد.
گفتنی است در لحظات پایانی این دیدار امامی نسبت به اجرای فن و خاک حریف اقدام کرد که داوران، اعتقادی به دادن ۲ امتیاز بدلیل خاک کردن توسط نماینده ایران نداشتند و به همین در عین شایستگی و سزاواری دلیل وی از راهیابی به دیدار فینال بازماند.

کشتی قهرمانی جهان|کریمی دومین مدال را برای ایران به ارمغان آورد/ امروز هم طلسم طلا نشکست

 

پنج حذف شده و تنها دو سهمیه المپیک برای ایران در کشتی آزاد

کشتی ایران هنوز در شوک جوانگرایی و تغییر نسل قرار دارد. پیش از مسابقات امروز یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید و رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم نیز پنجم شد اما امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴ ، بهمن تیموری در ۷۹ ، علی شعبانی در ۹۷ و یدالله محبی در سنگین وزن ۵ آزادکار ایران بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی به شش نفر یعنی نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در این رقابت‌ها سهمیه المپیک اختصاص داده می‌شد که با این اوصاف تنها رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی با صعود به دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب ۲ سهمیه از ۶ سهمیه ممکن برای کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند اما امیرمحمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴، علی شعبانی در ۹۷ و یدالله محبی در سنگین وزن با حذف از رقابت‌های جهانی قزاقستان، سهمیه المپیک را از دست دادند و هیچ امتیاز تیمی را هم برای کشورمان به دست نیاوردند.

کشتی آزاد ایران برای کسب ۴ سهمیه باقی مانده باید در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کند. هدایت تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران بر عهده غلامرضا محمدی است.

فردا (یکشنبه) آخرین روز برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ است که حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان برابر دیپاک پونیا از هند مصاف می‌کند و بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز جهان به روی تشک خواهد رفت.

 

نتایج دیدار‌های فینال و رده بندی چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان

۷۰ کیلوگرم:

فینال: دیوید بائف (روسیه) ۱۴ - نورکوژا کایپانوف (قزاقستان) ۲

رده بندی:

یونس امامی (ایران) با ضربه فنی نیکولا کویوکارو (انگلیس) را شکست داد.

ماگومد مراد گاجیف (لهستان) ۳ - زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) ۲،

۷۴ کیلوگرم:

فینال: زائوربک سیداکوف (روسیه) ۵ - فرانک چامیزو (ایتالیا) ۲

رده بندی:

جردن باروز (آمریکا) ۱۰ - مائو اوکوی (ژاپن) ۰

زلیمخان خاجیف (فرانسه) ۴ - دانیار کایسانوف (قزاقستان) ۳،

۹۲ کیلوگرم:

فینال: جی دی کاکس (آمریکا) ۴ - علیرضا کریمی (ایران) ۰

رده بندی:

علیخان جبرائیلوف (روسیه) ۳ - گئورگی روبایف (مولداوی) ۲

ایراکی متسیتوری (گرجستان) ۲- نورگالی نورگایپلی (قزاقستان) ۱،

۱۲۵ کیلوگرم:

فینال: طا‌ها آکگول (ترکیه) ۶ - گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۶ (برنده)

رده بندی:

خسنبوی رخیموف (ازبکستان) ۶- ژی وی دنگ (چین) ۱

الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین) ۵ - باژا خوتابا (سوریه) ۱

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ورزشکاران ایران را مثل مرغ در عزا و عروسی سر می برند
عملکرد افتضاح تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد را به مردم ایران تسلیت عرض می‌نمایم.
عجب نتایج درخشانی
آیا جا ندارد با تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی به استقبال این افتخارآفرینان برویم؟
پاسخ ها
مجید دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
بی ادبی نکن
اگر برای یک لحظه برای یک مسابقه درون شهری یا دانش اموزی هم روی تشک رفته بودی این حرف را نمیزدی همین بالای گود نشستن و گفتن که لنگش کن که نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اخه تو یک بار هم روی تشک البته تشک کشتی رفتی ، که این حرفو مس زنی ، فازت چیه
امان از دست این حریف چقر بد بدن
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل