بازدید 11158

برخورد جنگنده‌های روسی با پهپادهای صهیونیستی

کد خبر: ۹۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 21 September 2019
پایگاه خبری روسی Avia.pro ادعا می‌کند که هواپیما‌های جنگنده روسی هواپیما‌ها و پهپاد‌های اسرائیلی را که در پی حمله دیگری به سوریه بوده اند، متوقف کرده است.

به گزارش «آزادی» پنجشنبه شب، در حالی که اسرائیل در حال آماده سازی یک سری دیگر از حملات به حومه دمشق بود، دو فروند جنگنده روسی از پایگاه هوایی ارتش روسیه در حمیمیم واقع در استان لاذقیه به پرواز درآمدند و به سمت جنوب سوریه رفتند. به گفته Avia.pro، این هواپیما‌ها حملات اسرائیل به پایتخت سوریه و حومه آن را خنثی کردند.


براساس چندین گزارش، حداقل دو فروند جنگنده روسی حدود ساعت ۲۰ عصر روز پنجشنبه از پایگاه هوایی حمیمیم به سمت جنوب شرقی حرکت کرده اند. اندکی بعد از این پرواز، یک پهپاد اسرائیلی در شرایطی نامعلوم سقوط کرده و حملات بعدی به حومه پایتخت سوریه صورت نگرفته است.


این گزارش درحالی منتشر شده است که چندی قبل نشریه ایندیپندنت عربی خبر از آن داده بود که در جریان دیدار اخیر میان ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو، رهبر روسیه تهدید کرده است که در صورتی که تل آویو همچنان به حملات خود به سوریه ادامه دهد، علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد.


همچنین بیان شده بود که مسکو به تازگی از سه حمله هوایی اسرائیلی به سه پاسگاه نیرو‌های سوریه جلوگیری و حتی تهدید کرده هر جنگنده اسرائیلی که اقدام به چنین حملاتی کند، یا توسط جت‌های روسی و یا موشک‌های ضد هوایی S۴۰۰ آماج قرار خواهد گرفت. منبع این گزارش همچنین مدعی شده بود، پیش از این نیز دوبار وضعیت مشابهی اتفاق افتاده و در ماه اوت، مسکو از یک حمله هوایی به پاسگاه سوریه در قاسیون، که یک باتری سامانه موشکی S۳۰۰ در آن قرار دارد، جلوگیری کرده است.


به گفته یک منبع روسی، پوتین به نتانیاهو اطلاع داده است، کشورش دیگر اجازه نخواهد داد که هیچ گونه آسیبی به ارتش سوریه یا تسلیحاتی که در اختیار این کشور گذاشته می‌شود، وارد آید، زیرا واگذار کردن چنین مجوزی، نرمش در برابر اسرائیل تلقی می‌شود؛ که مغایر با هدف روسیه برای کمک به دولت سوریه است.


اکنون، اما آنچه به نظر میرسد این است که ولادیمیر پوتین هشدار خود را در خصوص ادامه حملات به سوریه اجرا کرده است و این اولین گزارش جدی از درگیری هوایی میان ارتش روسیه و اسرائیل در آسمان سوریه است.


در این خصوص میتوان اینگونه بیان کرد که شاید نتانیاهو که اکنون هم به عنوان نخست وزیر و هم به عنوان وزیر دفاع اسرائیل عمل میکند، تلاش کرده است که بعد از آخرین دیدار با پوتین و هشداری که دریافت کرده است اقدام به ارزیابی جدیت روسیه در برخورد با ادامه حملات به خاک سوریه داشته باشد.


در نتیجه گزارش‌ها از درگیری روز پنج شنبه میتواند نشانه‌ای از عزم جدی پوتین برای عمل به وعده‌ای باشد که پیش از این به نتانیاهو داده است!


بدون شک تحولات آتی در سیاست داخلی اسرائیل نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. طبق آخرین برآورد‌ها از نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل پس از شمارش ۹۹.۸ درصد از مجموع آراء، حزب بزرگتر حزب آبی سفید است که در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورده و پس از آن نیز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۱ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان از آن خود کرده است.


لیست عربی مشترک هم قدرت سوم در کنست شده و ۱۳ کرسی را به دست آورده است. پس از آن حزب سیاسی مذهبی "شاس" ۹ کرسی، حزب "اسرائیل خانه ما" و حزب "اتحاد یهودیت توراتی" هر کدام هشت کرسی، حزب "جناح راست یکپارچه" هفت کرسی، ائتلاف دو حزب "کارگر – غیشر" و "اردوگاه دموکراتیک" نیز هر کدام پنج کرسی به دست آورده‌اند.


این نتایج به معنی یک بحران اساسی برای نتانیاهو و حزب لیکود است که میتواند به عنوان خاتمه‌ای بر حدود ۱۰ سال نخست وزیری نتانیاهو در حکومت اسرائیل تلقی شود. میتوان به خوب دریافت که اکنون روس‌ها با توجه به تحولات داخلی در صحنه سیاست اسرائیل، به خوبی از موقعیت متزلزل نتانیاهو با خبر هستند و با تحلیل‌های خود از آینده سیاسی اسرائیل، هشدار جدی چندی پیش خود به نتانیاهو را عملی ساخته اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان