بازدید 7657
۱

دو طلای روس‌ها در دو وزن نخست کشتی آزاد جهان

جالب اینجاست که در ۲ وزن اول یعنی ۵۷ و ۶۵ کیلو، کشتی گیران روسی اجازه خودنمایی به بقیه را ندادند و ۲ مدال طلا به دست آوردند تا از همین حالا مدعی اصلی قهرمانی باشند.همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در ۴ وزن روز دوم نیز روس‌ها ۲ کشتی گیر در فینال دارند.
کد خبر: ۹۲۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 21 September 2019

در ۲ وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، روس‌ها ۲ مدال طلا کسب کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات دو وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، طی ۲ روز گذشته در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان ۱۲ کشتی گیر سهمیه المپیک را کسب کردند که رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

البته که کشتی گیران ایرانی در این ۲ وزن دست شان از مدال کوتاه ماند. امیرمحمد یزدانی در دور دوم مقابل حریف کوبایی شکست خورد و حذف شد؛ اطری هم در گروه شانس مجدد به رده بندی رفت، اما در نهایت برابر راوی کومار از هند دستش به مدال نرسید. جالب اینجاست که در ۲ وزن اول یعنی ۵۷ و ۶۵ کیلو، کشتی گیران روسی اجازه خودنمایی به بقیه را ندادند و ۲ مدال طلا به دست آوردند تا از همین حالا مدعی اصلی قهرمانی باشند.

اسامی نفرات برتر این رقابت‌ها که سهمیه المپیک (اول تا پنجم) را نیز کسب کردند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- سلیمان آتلی (ترکیه) ۳- نورسلیم سانایف (قزاقستان) و راوی کومار (هند) ۵- استوان میچیچ (صربستان) و رضا اطری (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- گادجی مراد رشید اف (روسیه) ۲- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) ۳- باجرانگ (هند) و اسماعیل موسی کایف (مجارستان) ۵- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و تاکاتو اتوگورو (ژاپن) ... ۱۴- امیرمحمد یزدانی (ایران)

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در ۴ وزن روز دوم نیز روس‌ها ۲ کشتی گیر در فینال دارند. ایران و آمریکا نیز در وزن ۹۲ کیلو فینالیست شدند و یکی ازاین ۲ کشور اولین طلای خود را در این وزن کسب می‌کنند.

نکته جالب دیگر درباره درخشش قزاق‌ها در مسابقاتی است که خودشان از آن میزبانی می‌کنند. قزاقستان در ۲ وزن نخست یک برنز و یک نقره در کارنامه خود ثبت کرد و در ۴ وزن دوم نیز یک فینالیست در وزن ۷۰ کیلو خواهد داشت. بدین ترتیب شرایط رفتن روی سکو از همین حالا برای ایران سخت شده، چون جدا از روسیه که مدعی اول قهرمانی است، آمریکا و قزاقستان نیز دیگر مدعیان برای رفتن روی سکو هستند.

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۴ وزن دوم 

۷۰ کیلوگرم: دیوید بایف (روسیه) - نورکوجا کایپانوف (قزاقستان)

۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف (روسیه) - فرانک چامیزو (ایتالیا)

۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (ایران) - جی دن کاکس (آمریکا)

۱۲۵ کیلوگرم: گنو پتریاشویلی (گرجستان) - طا‌ها آکگول (ترکیه)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جالبه که توی این مسابقات هنوز ایران رو مدعی می دونید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر