بازدید 28067
آغاز رقابت در چهاروزن پایانی مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان

گزارش لحظه‌به‌لحظه؛کشتی‌آزاد‌قهرمانی‌جهان| حسن یزدانی، دنیارا زیر3دقیقه ضربه‌فنی کرد و فینالیست شد / احسانپور با امتیازمساوی، باخت و به رده‌بندی رفت / شعبانی و تیموری به شانس‌مجدد نرسیدند و حذف‌شدند

امروز همه نگاه‌ها به مدال طلای کریمی و البته کشتی‌های ناب حسن یزدانی پلنگ جویبار است تا دومین بخت مدال طلا نیز نصیب تیم ایران شود. از بین چهار وزنی که مسابقاتش امروز برگزار می‌شود دو وزن المپیکی محسوب می‌شدند که حسن یزدانی سهمیه توکیو ۲۰۲۰ را گرفت، اما این بلیت از چنگ شعبانی درآمد. خوشبختانه کشتی گیران اجاره‌ای اسراییل به ایرانی‌ها نخوردند
کد خبر: ۹۲۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 21 September 2019

در سومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی نورسلطان پایتخت قزاقستان ، چهار آزادکار ایران در اوزان ۶۱، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم روی تشک می روند تا بخت خود را برای رسیدن به مدال و سهمیه المپیک آزمایش کنند. 

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که کشتی ایران در ده وزن مسابقات فرنگی هیچ فینالیستی نداشت و در روز نخست مسابقات آزاد نیز دستش از فینال کوتاه ماند، دیروز علیرضا کریمی یل کشتی ایران با شکست پیاپی حریفان با امتیازات ضربه فنی که در مورد حریف روس نیز تکرار شد، به فینال لنتقامی با دن کاکس آمریکایی رسید.

حالا امروز در سالن «باریس آره نا» همه نگاه ها به مدال طلای علیرضا کریمی و البته کشتی های ناب حسن یزدانی پلنگ جویبار است تا دومین بخت مدال طلا نیز نصیب تیم ایران شود. از بین چهار وزنی که مسابقاتش امروز برگزار می شود دو وزن المپیکی محسوب می شوند و برای ایران اهمیتی دو برابر دارند. با برگزاری مراسم قرعه کشی ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹، بهنام احسان‌پور در ۶۱، بهمن تیموری در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و علی شعبانی در ۹۷ کیلوگرم رقبای خود را شناختند. رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از ساعت نه و نیم صبح امروز (شنبه) آغاز شده است.

کشتی قهرمانی جهان - بروزرسانی| شعبانی با پیروزی استارت زد

در وزن ۶۱ کیلوگرم، بهنام احسان‌پور در دور نخست استراحت دارد سپس در یک هشتم نهایی برابر رجب توپال از ترکیه کشتی می‌گیرد و در صورت برتری در مرحله یک چهارم نهایی برابر برنده مبارزه بونه رودریگز از کوبا و وارزاتیلوف از آذربایجان کشتی می‌گیرد.

احسان‌پور کشتی میلیمتری نیمه نهایی را باخت و به رده بندی رفت

بهنام احسان‌پور که در وزن غیرالمپیکی ۶۱ کیلوگرم به میدان رفته است پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه به برتری 6 بر 3 رسید و راهی دور سوم شد. وی در دور بعد به مصاف احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان رفت که حریفی بسیار آماده و با انگیزه بود و مقابل قهرمان کوبایی سال دنیا پیروز شده بود. در یک مبارزه پر افت و خیز در نهایت احسان پور با نتیجه نزدیک ۱۳ بر ۱۲ در ثانیه های پایانی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد تا مزد زحماتش را بگیرد. وی برای حضور در فینال به مصاف ادریسوف از روسیه رفت و در یک کشتی نزدیک و حساس، دو بر دو مساوی کرد و بخاطر دادن امتیاز درشت تر به رقیب، بازنده اعلام شد تا فردا برای برنز بجنگد. این کشتی گیر مازندرانی کاملا شایسته رسیدن به دیدار فینال بود و می توانست با اخطار داوران به حریف روس که دفاع می کرد، به این خواسته برسد اما رای داوران با روس ها بود.

 

بهمن تیموری به جوانی و غرورش باخت و با شکست حریف ازبک، حذف شد

شکست بهمن تیموری برابر قربانف تنها یک داستان تکراری در کشتی بود. شکست جوانی و غرور در برابر تجربه! چهل ثانیه از کشتی گذشته بود که تیموری ۶-۰ از حریف خود پیش بود ولی وقتی سوت پایان رقابت به صدا درآمد داوران دست قربانف را به عنوان برنده بالا بردند. آن هم در حالی که تابلو نتیجه ۱۳-۱۰ را به سود کشتی‌گیر ازبکستانی نشان می‌داد. کشتی دیدنی تیموری می‌توانست با کمی تجربه و پختگی به نفع ایران تمام شود اما کم‌آوردن بدنی او در دو دقیقه پایانی در کنار بی‌تجربگی‌اش در مدیریت کشتی منجر به شکست او در اولین رقابت اش شد. حالا باید منتظر صعود این ازبک به فینال و شانس مجدد باشد که بعید است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم،  ۲۳ کشتی‌گیر حضور دارند و بهمن تیموری در مبارزه نخست استراحت داشت. نیکا کنتچادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان و گریگوریان از ارمنستان و کایل داک قهرمان جهان از آمریکا در گروه تیموری حضور دارد.

 

چهار ضربه فنی پیاپی در سه دقیقه ! حسن، دنیا را در آرزوی تماشای یک کشتی 6دقیقه ای گذاشت

در وزن المپیکی ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست استراحت داشت، در نخستین کشتی برابر اسپینال از پورتریکو به میدان رفت و در همان سه دقیقه نخست با کسب 10 پوئن، حریف را ضربه کرد. یل مازندرانی در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه ورب از مجارستان و دومانیتسکی از اوکراین کشتی می‌گیرد. در این وزن المپیکی ۴۳ کشتی‌گیر حضور دارند. کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و دور نخست به حریفی از لبنان خورد که این لبنانی، اسراییل را به رسمیت نشناخته و در میدان حاضر نشد.

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی برابر استفان ورب دارنده مدالهای برنز جهان و اروپا از مجارستان روی تشک رفت و در حالیکه در مدت زمان یک دقیقه و ۲۳ ثانیه ۹ بر ۲ پیش بود موفق به ضربه فنی حریف خود شد و به برتری قاطعانه دست یافت. 

در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرتور نایفونوف دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از روسیه به میدان رفت و در همان تایم نخست در حالیکه چهار بر دو از حریف خود پیش بود، رو کردن حریف روس را با بدل استادانه جواب داد و پشت حریف را به تشک دوخت و باز هم با ضربه فنی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی برای حضور در فینال به مصاف ناظم امینه از جزایر سن مارینو رفت که به نظر می رسید از پیش بازنده است. این حریف در کمتر از دودقیقه و با فنون رنگارنگ یل جویبار 11 بر 0 باخت تا یزدانی برای کسب سومین طلای جهان و المپیکش راهی فینال شود. عصر فردا حریف هندی که کشتی گیر سوییس را برده است، در فینال آخرین مانع یزدانی برای فتح سکوی قهرمانی است.

 

شعبانی با شکست اودیکادزه مقابل شریف اف حذف شد 

در وزن پرستاره المپیکی ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی در دور نخست برابر حریف خود از ترکیه به روی تشک رفت و در یک کشتی برتر و حساب شده 9 بر یک به برتری دست یافت. رقیب ترک به دفعات از زیرگیری های شعبانی به خارج تشک فرار می کرد اما داوران فقط یک امتیاز در نظر می گرفتند. در این وزن المپیکی ۲۶ کشتی‌گیر حضور دارند.

علی شعبانی در دومین مسابقه خود مقابل اودیکادزه از گرجستان قرار گرفت. علاقه‌مندان کشتی در این مسابقه یکی از زیباترین شش دقیقه‌های کشتی آزاد را مشاهده کردند. نبرد سراسر فنی کشتی‌گیر جوان ۹۷ کیلوی ایران برابر صاحب مدال برنز جهان از گرحستان نهایتا با برتری ۱۱-۸ اودیکادزه به پایان رسید تا شعبانی از رسیدن به دور بعدی و تلاش برای کسب طلا باز بماند. در این رقابت نفسگیر بارها جای برنده بازنده عوض شد اما در نهایت این اودیکادزه بود که با هوشیاری توانست در یک دقیقه پایانی رقابت فاصله امتیازی خود با شعبانی را زیاد کرده و او را شکست دهد. حالا شعبانی دل به صعود این گرج به فینال بسته بود که اودیکادزه در نیمه نهایی به شریف اف روس باخت و به این ترتیب شعبانی هم در اولین تجربه جهانی اش ناکام ماند و بدون امتیاز مسابقات را ترک کرد.

خودداری کشتی‌گیر لبنانی از رویارویی با نماینده اسراییل

دومینیک ابونادر کشتی‌گیر لبنانی در وزن ۸۶ کیلوگرم که باید در دور نخست به مصاف یوری کالاشنیکوف کشتی گیر روس اجاره ای تیم رژیم صهیونیستی می‌رفت، حاضر نشد مسابقه بدهد و به روی تشک نیامد. این کشتی‌گیر لبنانی، ظاهرا آمریکایی الاصل بوده است.

این کشتی گیر بعد از پایان کارش در این رقابت‌ها در بیانیه‌ای نوشت: متاسفانه کار من در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. برای من کشتی وسیله‌ای برای ابراز اخلاق کاری، مسئولیت، شور و شوق و برادری است. این ورزش درس‌های زیادی در طول زندگی به من آموخت. من عاشق رقابت کردن با بهترین‌ها هستم تا خودم را امتحان کنم و به حریفانم احترام بگذارم. نمی‌خواهم در چنین شرایطی باشم که هستم. من یک مبارزم و می‌خواهم مبارزه کنم. من به اصالت خانوادگی خودم می‌بالم و به همین خاطر تصمیم گرفتم برای لبنان کشتی بگیرم و هنوز خانواده‌ام آنجا هستند، ولی دیگر در آینده برای لبنان کشتی نخواهم گرفت. از تمام کسانی که به من در این رقابت‌ها کمک کردند و من را تشویق کردند تشکر می‌کنم.

کشتی‌گیر اسرائیلی هم پس از صعود به دور دوم به نماینده سوئیس باخت تا تهدیدی برای حسن یزدانی بخت نخست مدال طلا نباشد.

 

نتایج دیدارهای یکچهارم نهایی ۴وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۹ جهان:

۶۱ کیلوگرم:

بهنام احسانپور (ایران) ۱۳ – احمد نبیگوارزاتیلوف (آذربایجان) ۱۲

ماگومد رسول ادریسوف (روسیه) ۱۱ – آبوس احیموف (ازبکستان) ۰

راهول آواره (هند) ۱۰ – رسول کالیف (قزاقستان) ۷

بکا لومتادزه (گرجستان) ۳ – تایلر گراف (آمریکا) ۱

۷۹ کیلوگرم:

تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۴ – جیتندر (هند) ۰

رشید قربانوف (ازبکستان) ۸ برنده – گریگور گریگوریان (ارمنستان) ۸

کایل دیک (آمریکا) ۵ – گاجی نبیف (روسیه) ۱

جبرئیل حسن اف (آذربایجان) ۱۳ – گالیمژان اوسربایف (قزاقستان) ۴

۸۶ کیلوگرم:

حسن یزدانی (ایران) با ضربه فنی آرتور نایفونوف (روسیه) را شکست داد.

دیپاک پونیا (هند) ۷ – کارلوس مندز (کلمبیا) ۶

مایلز آمینه (سن مارینو) ۴ – احمد دوداروف (آلمان) ۲

استفان ریچموت (اتریش) ۲ – تیموراز فریف (اسپانیا) ۱

۹۷ کیلوگرم:

شریف شریف اف (آذربایجان) ۶ – الیزبار اودیکادزه (گرجستان) ۰

کایل اسنایدر (آمریکا) ۱۳ – ماگومد ابراگیموف (ازبکستان) ۳

آلیشر یرگالی (قزاقستان) ۱۰ – باتزول اولزیسایخان (مغولستان) ۰

عبدالرشید سعدالله یف (روسیه) ۶ – ماگومد گاجی نوروف (مقدونیه) ۰

 

برنامه دیدارهای نیمه نهایی:

۶۱ کیلوگرم:

بهنام احسانپور (ایران) - ماگومد رسول ادریسوف (روسیه)

راهول آواره (هند) - بکا لومتادزه (گرجستان)

۷۹ کیلوگرم:

تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) - جبرئیل حسن اف (آذربایجان)

رشید قربانوف (ازبکستان) - کایل دیک (آمریکا)

۸۶ کیلوگرم:

حسن یزدانی (ایران) - مایلز آمینه (سن مارینو)

دیپاک پونیا (هند) - استفان ریچموت (اتریش)

۹۷ کیلوگرم:

شریف شریف اف (آذربایجان) - کایل اسنایدر (آمریکا)

آلیشر یرگالی (قزاقستان) - عبدالرشید سعدالله یف (روسیه)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
در سمت دیگر جدول قرار دارد و دور نخست به مصاف حریفی از لبنان می‌رود

:))) لبنان با اسرائیل در جنگ است . اونا با هم کشتی میگیرند . ما که نه سر پیازیم نه ته پیاز ، کشتی گیرمون بخوره به اسرائیل باید بازنده بشیم . :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
لبناني با اسراييل كشتي نگرفت... خبر رو درست نخوندي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
در میدان حاضر نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
یک نااگاهی خبر را نخوانده کامنتی می نویسد و تعدادی دیگر باز نخوانده مثبت می دهند!!
مگه فقط اسراییل اجاره می کند . این موضوع در تمام کشورها رایج است به شعور خوانندگان توهین نکنید و ورزش را از بازی سیاست بازان جدا کنید.خیلی ها در این 70 سال از قضیه فلسطین نان خورده اند و نان هم خواهند خورد و هیچ زمانی اگه قدرت داشته باشند نمی گذارند قضیه فلسطین و اسراییل حل شود چون نانشان اجر خواهد شد حتی سردمدارن عربی و فلسطینی هم نمی خواهند که این استخوان از لای زخم برداشته شود
عجب شانسی که به اسرائیلی‌ها نخوردیم.
" کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و دور نخست به مصاف حریفی از لبنان می‌رود."

ببخشید لبنان مگه کشور عربی نیست؟ مگه توسط بقول شما رژیم صهیونیستی اشغال نشد؟
مگه لبنان به رسمیتش میشناسه؟ اتفاقا با اسرائیل روبرو شو و با قدرت شکستش بده ...و...
این دن کاکس خیلی گردن کلفته. مثل تانک میمونه. به امید پیروزی یل ایران . خیلی روی اشتباه کشتی گیرها امتیاز میگیره و کلا بدل کاره. بایستی از تجربه قبلی مبارزه با این کاکس ، کریمی استفاده کنه.
تابی هیچ امیدی به این کشتی گیران نیست غیر از علیرضا کریمی.
کشتی گیران ایرانی علاوه بر شایستگی باید شانس هم داشته باشند که به اسرائیل برخورد نکنند
باورکردنی نیست انگار داریم فیلم بازی می کنیم
اینها حتی نتوانستد ۱مدال برنز بگیرند بعد شما از غرش صحبت می کنید؟ واقعا خجالت آور است
با این نتایج ضعیف و خجالت‌آور در کشتی فرنگی و آزاد آبروی ایران به عنوان یکی از قطب‌های کشتی جهان در دنیا رفت. مسئولین وزارت ورزش، مسئولین فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های فرنگی و آزاد خجالت بکشید. چرا در این شرایط بد اقتصادی که بعضی از هموطنان در سطل زباله به دنبال غذا می‌گردند چند میلیارد تومان را از بین بردید؟ چرا هیچ نهادی با اینها برخورد نمی‌کند؟
این بنده خداها هم مثل مردم ایران : یکی مرد و یکی مردار شد ؛ یکی به تیر غیب گرفتار شد!
کشتی ایران خیلی ضعیف شده و این بد است کشتی ورزش ملی ماست و باید تقویت شود و اما در مورد انصراف از کشتی گرفتن با نمایندگان رژیم عاصب باید گفت مگر هدف از کشتی چیزی جز ترویج روحیه غیرت و جوانمردی می باشد ؟ کشتی گیری که در مقابل رژیم غاصب حاضر نمی شود در واقع به بهترین وجه از حقیقت و جوانمردی دفاع می کند . اینکه مدال بیاوریم اما غاصبین و کودک کش ها را به رسمیت بشناسیم اصلا با روحیه جوانمردی کشتی گیران ما تطابق ندارد . اگر هدف از کشتی ، داشتن روحیه پهلوانی و دفاع از حق است . پس می توان گفت آن کشتی گبری که رژیم غاصب و ددمنش را به رسمیت نمی شناسد بک قهرمان و پهلوتن و جوانمرد واقعی می باشد . خود را جای ملت آواره فلسطین بگذاریم . اگر خانواده ما از وطن خود آواره و یا کودک مان کشته می شد باز هم می گفتیم که باید در مقابل صهیونیستها کشتی بگیریم و انها را به رسمیت بشناسیم ؟!!من یک ایرانی ملی گرا هستم و یک انسان معمولی و قصد دفاع بی مورد از کسی را ندارم . اما معتقدم دفاع از حق وطیفه هر انسان با غیرتی است . پس درود بر غیرت کشتی گیرانی که رژیم غاصب را به رسمیت نمی شناسند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نگو اینا رو
صهیونیست های هموطن ناراحت میشن!
اونجاها که ما پیروز میشیم کشتی ناب و دیدنی هست. جاهایی که شکست میخوریم میشه کم شانسی. کم تجربگی. ناداوری و تقلب. انگار ما ورزش کشتی مال ماست. به نظرم ایران بهتره با یه تیم قوی تر و منسجم تر سال بعد در المپیک حاضر شه.با این افراد بره المپیک دست خالی بر میگردن.
اون از نتايج كشتي هامون ، اون از بحران برخورد با كشتي گيران اسرائيلي و اونم از مدير كانال 3 كه مخالف پخش كشتي هاي كشور مونه ، خوشبختانه همه چيز مون جفت و جور شده با هم !!!!!
کشتی گیر لبنانی خوداری نکرده مجبورش کردند و مثلا مولایی گفته دیگه برای لبنان کشتی نمیگیره
لابد باز هم قرار بوده تیموری با یک اسرائیلی بیافته از الان باختوندنش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اول جدولو نگاه کنید
قراردادهای میلیاردی از آن فوتبالیست ها!؟
مرحبا یزدانی
سه ضربه فنی!
حقشه طلا بگیره
لبنان و اسرائیل
عاشقتم حسن
با یک گل بهار نمیشه.. کشتی گیرهای روس دنیا را ضربه فنی کردند که 5 مدال طلا یا بیشتر گرفتند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها