بازدید 8392
۷

صندلی فروشی رشته های پزشکی؟!

وزیر بهداشت،نماینده مجلس و دانشجوی تقلبی از صندلی فروشی در دانشگاه‌ها می گویند
کد خبر: ۹۲۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 21 September 2019

با سروصداهایی که از افشای حضور رسمی یک دانشجوی تقلبی در کلاس‌های دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی روزهای گذشته در فضای مجازی به پا شد، دوباره شائبه ها و بحث ها درباره خرید و فروش صندلی های رشته پزشکی بالا گرفت که البته با واکنش بسیاری نیز مواجه شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، ماجرا از خبر دستگیری این دانشجوی تقلبی آغاز شد زمانی که چهار روزقبل سرهنگ رضا صادقی رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس های رشته دندان پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد. رئیس کلانتری گفت: متهم از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و به همین دلیل نیز زمانی که دیگر دانشجویان از وی درباره حضور و نحوه قبولی اش در دانشگاه پرسیده اند، مدعی شده که با پرداخت چندین میلیارد تومان به دانشگاه امتیاز تحصیل در این رشته را خریداری کرده است، اما در تحقیقات ماموران مشخص شد که این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین امکانی وجود ندارد. وی درباره این که آیا این فرد اقدام به جعل کارت دانشجویی با مدارک دانشگاهی کرده بود یا خیر نیز به ایسنا گفت: هیچ گونه جعلی در این زمینه رخ نداده بود و متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست در ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه شده بود.

حضور در سیما به عنوان کنکوری موفق

در پی انتشار این خبر، متهم یا دانشجوی تقلبی دست به افشاگری زد و ماجرا وارد مرحله جدیدی شد. همزمان برخی که انگار همیشه از پشت پرده بسیاری از ماجراها باخبر هستند، تصاویری را از آرشیو صداوسیما بیرون کشیدند که ماجرا را عجیب تر و هیجانی تر می کرد؛ این که این دانشجوی تقلبی در یک برنامه تلویزیونی به عنوان یک «کنکوری موفق» حاضر شده و از تجربه های ساختگی اش می گوید. جالب این جاست این مهمان تقلبی آن قدر دقیق از تجربه های ساختگی اش می گوید که مجری و کارشناس برنامه محو آن شده اند.

افشاگری های دانشجوی تقلبی

همه این ماجرا اما از زاویه نگاه این دانشجوی تقلبی که به گفته خودش عاشق پزشکی است، حال و هوای دیگری دارد. او با انتشار یک پست تصویری از صحبت های خودش در فضای مجازی حرف های عجیبی به زبان می آورد. او مدام مسئول مربوطه در دانشگاه شهید بهشتی را تهدید به افشای اسنادی می کند که حاکی از تقلبی نبودن او است. وی مدعی است رزومه معتبر علمی دارد و براساس همین رزومه او را در این دانشگاه پذیرفته اند و حالا که نتوانسته اند وی را در مقاصد سیاسی شان همراه کنند، دست به تخریب آبرو و اعتبار اجتماعی اش زده اند.او ادعا می کند ۲۰-۳۰ دانشجوی تقلبی را با اسم و رسم می شناسد که برای هر ترم ۵۰ میلیون تومان به دانشگاه پول می دهند...

واکنش های متفاوت

این اظهارات او که البته مفصل است و با پاره ای دیگر از ادعاها همراه است با واکنش های متفاوتی در فضای مجازی همراه شد. برخی این فرد را دارای اختلالات روانی معرفی و برخی نیز ماجرا را پلیسی تر تلقی می کنند و آن را به پشت پرده ماجرای صندلی فروشی در رشته های پزشکی مرتبط می دانند.

وزیر چه گفت؟

در عین حال وزیر بهداشت پنج شنبه در توئیتی نوشت: «سه ماه قبل پس از مقابله با اخلال گران در حوزه دارو، دستور برخورد با جریان‌های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه را هم صادر کردم. تاکنون نتایج مهمی حاصل شده و به زودی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد. عوامل قدرت و فساد در هر سطح و جایگاه بدانند ما تا آخر این راه خواهیم رفت.»

فروش صندلی پزشکی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون؟

محمود صادقی نماینده مجلس هم که قبلا دراین باره اظهار نظر کرده بود در گیرو دار افشای این دانشجوی تقلبی در فضای مجازی نوشت: «باندهای فروش صندلی‌های پزشکی چه سر و سری با صدا و سیما دارند؟!»

این نماینده مجلس پیش از این در آذرماه گذشته نیز به تابناک گفته بود: ما گزارش‌هایی داریم که تخلفات گسترده‌ای در حال انجام است و فروش صندلی در این رشته وجود دارد، حتی گزارش‌ها نشان می‌دهد، با افزایش نرخ ارز، قیمت این کرسی‌ها نیز افزایش یافته و هر صندلی پزشکی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته فروش صندلی مختص کسانی که از خارج بازگشته اند، نیست و به صورت کلی است؛ یعنی کسانی در داخل این مبالغ را به کمک برخی شرکت‌ها و به واسطه فساد در زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت می گیرند و این کار‌ها را انجام می‌دهند. متأسفانه پس از افزایش نرخ ارز، زندگی برای افرادی که در خارج از ایران مشغول تحصیل بودند، سخت شد و طبیعی است، برای برگشت به کشور انگیزه ایجاد شود؛ اما این که گرایی از داخل به این افراد داده شود، مشخص نیست و ما هنوز در حال تحقیق در این باره هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷
اگه دستمزد پزشک ها برگرده به قبل و کم بشه یا ظرفیت رشته های پزشکی افزایش پیدا کنه این فسادها ایجاد نمیشه.
وقتی گرایش تمام نخبه گان دانش آموزی به سمت پزشکی رفته است بهتر است ظرفیت این رشته ها سه برابر شود و مکانیزمی برای کنترل دور زدن امتحان کنکور اندیشیده شود تا هم عدالت رعایت شود هم تب پزشکی در جامعه کنترل شود.
وقتی خود وزیر بهداشت میگه سه ماه قبل .......دستور برخورد با جریان‌های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه را هم صادر کردم, حالا قوه قضائیه هی انکار کنه. برسون یه شهاب سنگ عظیم خدایا
وقتی همه سازمان ها امکان اختلاس و دزدی دارند، چرا در سازمان سنجش نباشد؟
همه چیزمان به همه چیزمان می آید! اگر جایی در ایران فساد نباشد وصله ناجور محسوب میشود.
همه پولدارها به دنبال خرید صندلی برای فرزندانشان هستند.
لطفا مثل خرید خدمت سربازی اعلامش کنید تا عدالت برقرار شود
احیانا براتون مسلم نشده که صدا و سیما هم آنتن فروشی می کند و همه می توانند پول بدهند و در برنامه ها شرکت کنند و برای خودشان کاسبی به راه بیندازند ؟
دیروز شب بچه رو برای سرماخوردگی به تنها اورژانس و درمانگاه شبانه روزی شهرستانمان بردم از ساعت 8 الی 11 شب در صف نوبت بودیم و هر معاینه دکتر حداکثر بین یک الی دو دقیقه بود ..... دهها و شاید صدها تن در صف بودند گاها هم بیماران بدحال یا حوادث رو میاوردن که دکتر باید از اتاق میرفت بیرون و توی سالن اورژالش معاینه شون میکرد و ... من نفهمیدم این دکتر اگه بخاد بره سرویس یا بخاد شام بخوره باید چیکار کینه این دکتر با این خستگی میخاد چیکار کنه و ... چرا پزشک تربیت نمی کنید چرا به جای یه پزشک 3 تا پزشک نمی زارید اونجا چرا فرصت شغلی برای جوانان بیشتری فراهم نمی کنید چرا انحصار ایجاد می کنید لطفا پزشکان رو برگردانید به اتاقهای معاینه و پستهای اجرائی و مدیریتی رو بسپرین به کسانی که در این رشته ها درس خوانده اند تا منافع شون منجر به ایجاد انحصار نشه
واقعا مسخره است
خب ظرفیت رشته پزشکی را زیاد کنید که این قدر فساد و رانت و تبعیض درسته نشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر