بازدید 8090
۶

حکم جالب یک قاضی برای مجرم

کد خبر: ۹۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 21 September 2019

رئیس ‌دادگستری سرعین در رسیدگی به پرونده یک متهم، وی را به جای حبس و زندان به خرید ۱۱۰ جفت کفش ایرانی برای کودکان و دانش‌آموزان یتیم و محروم این شهرستان محکوم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه کیهان، این متهم بواسطه جرم خود می‌بایست یک سال حبس را تحمل می‌کرد. قدیر محمدی قاضی پرونده با توجه به حسن سابقه، اظهار ندامت و نیز تمایل به خدمات عمومی و عام‌المنفعه این متهم را موظف کرد تا ۱۱۰ جفت کفش با کیفیت تولید داخل کشور به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای محرومان خریداری کند.

محمدی چندی پیش در حکم دیگری سه نفر از محیط‌بانان این شهرستان را نیز به اتهام قصور در انجام وظیفه و اجرای حکم یک شکارچی غیرمجاز به پرورش و رهاسازی ۱۸ قطعه کبک در طبیعت محکوم کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
پیدا است که هیچ قانونی برای مجازات مجرمان وجود ندارد. 110 جفت کفش حدود 10 میلیون می شود که برای اکثر مجرمان رقمی نیست. پس خیلی راحت از زندان فرار کرد و با این حکم ابتکاری که نشان از بی قانونی در قوه قضا است، به ریش قانون هم خندید.
جرم این فرد چه بوده؟ اختلاس یکصد میلیون؟ قتل، تجاوز، سرقت؟ حکم جالب در رابطه با جرم معنا دارد! ضمنا ایا این جرم جزء جرایمی است که قاضی بنابدلخواه می تواند مجازاتش را تعیین کند یا رد قانون مجازات تصریح شده؟
با سلام
آرای جایگزین زندان بسیار پسندیده و در بسیاری کشورها نیز مرسوم است. نکته مهم همخوانی و هم سطح بودن دو رای است. آیا واقعا یکسال زندان با ۱۱۰ جفت کفش همسان هستند؟
بهترین حکمی که میتونست بده
دمش گرم
حکم خوبیه
مطئناً اینگونه احکام اثربخشی بهتری از زندان دارند و امیدواریم قضات بیشتری این طرز تفکر را پیدا کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان