بازدید 37411

با خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها در مهرماه قطع می‌شود، بیشتر آشنا شوید!

دولت باید یارانه سه دهک جامعه را قطع کند که جمعیت این سه دهک حدود ۳۰ میلیون نفر است؛ بنابراین، میزان هزینه‌های صرفه جویی شده از محل قطع یارانه‌های این ۳۰ میلیون در ماه، یک هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان و در سال ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ 19 September 2019
با خانوارهایی که یارانه آن ها در مهرماه قطع می شود، بیشتر آشنا شوید!
 
تابناک اقتصادیدولت باید یارانه سه دهک جامعه را قطع کند که جمعیت این سه دهک حدود ۳۰ میلیون نفر است؛ بنابراین، میزان هزینه‌های صرفه جویی شده از محل قطع یارانه‌های این ۳۰ میلیون در ماه، یک هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان و در سال ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ پرداخت یارانه نقدی به صدوسومین ایستگاه خود رسید و یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر در ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد. این یارانه پرداختی برای برخی خانوار‌ها، آخرین ایستگاه دریافت یارانه نقدی بود و آن‌ها باید در همین ایستگاه از قطار دریافت یارانه نقدی پیاده شوند، چون قرار است به گفته دولتمردان از مهرماه سال جاری، صف یارانه بگیران کوتاه‌تر شود. تصمیم به حذف برخی دهک‌های پردرآمد از صف یارانه بگیران سال‌هاست که مطرح است، اما گویا این بار دولتی‌ها عزم خود را جزم کرده اند تا به اوضاع پرداخت یارانه‌ها سر و سامانی ببخشند.

یارانه چه کسانی در مهرماه حذف خواهد شد؟

در جزء (۱) بند الف. تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸ دولت مکلف شده است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

در این راستا در اجرای تکلیف قانون بودجه ۱۳۹۸ آئین‌نامه مربوطه جهت حذف دهک‌های بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران در تیرماه سال جاری در هیأت دولت تصویب و مقرر شد بعد از اعلام نظر نهایی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سازمان برنامه و بودجه به عنوان مسئولان شناسایی دهک‌های بالا، غربالگری از پایان شهریور ماه آغاز شود.

در سیزدهم شهریور ماه ۱۳۹۸ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: سقف درآمدی معینی برای حذف یارانه وجود ندارد و نشان تمکن در سه دهک بالا میزان مصرف خانوار‌ها خواهد بود؛ در واقع آن دسته از خانواده‌هایی که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند.
 
همچنین وی طی مصاحبه دیگری در بیستم شهریور ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد: هرچند از مهلت مقرر دستگاه‌های ذی ربط در تهیه دستورالعمل‌های کامل برای ساماندهی یارانه نقدی گذشته و هنوز این دستورالعمل تهیه نشده است، امیدواریم که این اقدام به گونه‌ای اتفاق بیفتد که بتوانیم در مهرماه بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از لیست یارانه بگیران حذف کنیم.

همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ درباره مبنای شناسایی و حذف گروه‌های پردرآمد تأکید کرد: خانوار‌های ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودرو‌هایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند. در این راستا و بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده‌اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها قطع می‌شود چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان گونه که دیدید، محمد شریعتمداری وزیر کار نشانه تمکن در سه دهک بالا را میزان مصرف خانوار‌ها اعلام کرده است؛ اما این سه دهک دارای چه ویژگی‌های هزینه‌ای هستند؟

برای بررسی ویژگی‌های هزینه‌ای سه دهک درآمدی بالا، باید از گزارش های بودجه خانوار‌ها که سالانه منتشر می‌شود کمک گرفت. متأسفانه آمار‌های بودجه خانوار‌ها در سال ۱۳۹۷ هنوز به صورت کامل منتشر نشده است، اما می‌توان از آمار‌های سال ۱۳۹۶ کمک گرفت.

سه دهکی که قرار است از صف یارانه بگیران کم شوند، دهک‌های هشتم، نهم و دهم هستند که هزینه سالانه آن‌ها در سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۵۱.۴ میلیون تومان، ۶۸.۸ میلیون تومان و ۱۳۰.۶ میلیون تومان بوده است.

همان گونه که از جدول زیر ملاحظه می‌شود، میزان هزینه‌ای که این سه دهک برای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در سال ۱۳۹۶ انجام داده اند، به ترتیب ۱۳.۲ میلیون تومان، ۱۶.۲ میلیون تومان و ۲۱.۸ میلیون تومان بوده است.

اگر دولت بخواهد میزان مصرف حامل‌های انرژی را برای شناسایی این سه دهک جهت حذف یارانه هایشان ملاک قرار دهد، باید گفت که میزان هزینه سالانه این دهک‌ها برای مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به ترتیب برای دهک‌های هشتم، نهم و دهم، ۱۶.۷ میلیون تومان، ۲۲ میلیون تومان و ۴۶.۶ میلیون تومان بوده است.

سایر ویژگی‌های مصرفی این سه دهک را در جدول زیر ملاحظه می‌کنید.

با خانوارهایی که یارانه آن ها در مهرماه قطع می شود، بیشتر آشنا شوید!
 حذف "صدکی" جای "دهکی" در مهر ماه؛ یارانه چند نفر قطع خواهد شد؟
علی ربیعی، سخنگوی دولت در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ با تأکید بر اینکه حذف یارانه بگیران از مهرماه آغاز خواهد شد، گفت: در مرحله اول در مهرماه چند «صدک» از «دهک»‌های بالا حذف می‌شوند که ممکن است هفتصد تا هشتصد هزار نفر را در برگیرد که البته امکان اعتراض و پاسخ‌گویی به اعتراض هم برای آنان محفوظ است. وی افزود: اینکه یکباره ۳۰ میلیون نفر در آستانه حذف از یارانه‌ها قرار بگیرند امکان‌پذیر نیست، بلکه این طرح آهسته آهسته اجرا و تکمیل می‌شود؛ به نحوی که هر جا، هر فردی شناسایی بشود که با استاندارد‌ها و شاخص‌ها مطابقت ندارد، یارانه‌اش حذف می‌شود.

شایان ذکر است، طبق گفته حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، در دوره شهریور امسال برای ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد، یارانه نقدی حذف شد.

درآمد دولت از محل حذف یارانه‌ها چقدر خواهد بود؟

اگر فرض را بر این قرار دهیم که در مهرماه یارانه ۸۰۰ هزار تن قطع خواهد شد، باید گفت، در ماه آینده حدود ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در درآمد‌های دولت صرفه جویی خواهد شد.

در نهایت، همان گونه که عنوان شد، دولت باید یارانه سه دهک جامعه را قطع کند که جمعیت این سه دهک حدود ۳۰ میلیون نفر است؛ بنابراین، میزان هزینه‌های صرفه جویی شده از محل قطع یارانه‌های این ۳۰ میلیون در ماه یک هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان و در سال ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۴
شما یک سفر خارجی بروید باید بالای 200 هزار تومان به دولت مالیات بدهید، یارانه ای که در سال حدود 500 هزار تومان میشه اصلا رقمی نیست برای مسافران خارج، بنابراین هرکسی حتی برای 2 روز رفت خارج باید یارانه اش قطع بشه و این پول برای افراد ضعیف و رفع فقر استفاده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
مسئله را ساده نگیرید این پول ها برای آن افراد ثروتمند رقمی نیست و برای اشخاصی که دسترسی به این مبالغ در تعداد زیاد داشته اند رقم بالا است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
در دهک هشتم یک خانوار در طول یک سال سیزده میلیون تومن خرج غذا کرده اند. اگر خانوار را سه نفره حساب کنیم و هر روز سه وعده غذایی انگار هر وعده غذایی آن ها چهار هزار تومن یا سی سنت بوده است
این ها نیاز به کمک دارند و اصلا ثروتمند نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
نکته غم انگیز اینه که پولدارترین قشر جامعه یعنی دهک دهم ماهانه نهصد دلار هزینه کرده اند
از نظر جهانی رسما فقیر حساب میشن
شما ببین دهک اول چه جوری زندگی می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
نکته جالب اینجاست که میگن 3 دهک بالا شامل 30 میلیون نفر میشن که حدود 40% جمعیت ایرانه. اما آمارهای خود دولت میگه بالای 60 میلیون نفر از مردم ایران زیر خط فقر یا در لبه اون هستند.

الان قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟
متا سفیم برای دولت بی عدالت
خوددولتمردان تورم گرا دریافتی حقوق زیر 7میلیون تومان را خط فقر اعلام نموده اند پس با کدام وجدان یارانه حقوق بگیران وبازنشستگان قطع خواهد شد ودرعوض هم درکشور مانند این 40 سال هیچ اتفاقی ازمحل یارانه رخ نخواهد داد
دولت اگر یارانه همه را حذف کند در آمدش بیشتر نمیشود ؟ این حرفهای رایگان چیست که میزنند؟ درآمد دولت از حذف یارانه 3دهک جامعه !!!!! اگر این بند قانون بوده وقانون را خوب می شناسید پس چرا آن بند از قانون که میگوید هر ساله نسبت به افزایش قیمت حامل های انرژی مبلغ یارانه باید افزایش یابد را نمی بینید ؟وچرا بعد از 10 سال اینهمه افزایش سالانه هنوز یارانه همان 45هزارتومان هستش ؟
بخدا رشته برای چندر غاز پول ماهیانه این محاسبات و حرفها قطعش کنید بره پی کارش به منتش نمی ارزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
آره بخدا . بخاطر همین چندر غاز ملت رو خفت میدن . آقا جمعش کنید تا خیال همه راحت بشه .
یکی میاددمیگه از این ماه حذف میشه یکی میگه از اون ماه حذف میسه . بکی میگی زیاد حرف بزنی یارانت رو قطع میکنیم ...
بنده حاضرم یارانه ام را نگیرم اما قیمت ها به قبل از اجرای یارانه ها بازگردند .

شجاعت میخواد پذیرفتن این پیشنهادی که من دادم اما هیچ مسئولی شجاعت پذیرفتن آنرا ندارد.
خب کار خوبی میکنید، یارانه افرادی رو که قطع کردید به افراد نیازمند بدید تا تعادل برقرار بشه و دولت پول افرادی که قطع شده رو برنگردونه به خزانه.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
با این گسل طبقاتی که در جامعه هست ، هیچ تعادلی ایجاد نخواهد شد.
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اینکار انجام نخواهد شد و یارنه همه گروهها دیگر در اندک زمانی، بی سر و صداتر حذف خواهد شد. این بازیها را همه می دانیم.
طبق این گزارش که می‌گوید ۳۰ میلیون ثروتمند و پولدار وجود دارد پس حدود ۵۰ میلیون فقیر و ندار و مستضعف داریم. خدایا به داد ما برس این چه وضع کشور‌داری بوده که به اینجا رسیدیم.
حالا رفته اند سراغ جیب مردم یارانه حق هر فرد ایرانی است چه غنی و چه فقیر. اصلا کی گفته مردم قیم میخواهند برای هزینه؟!!!!
چطور برای گرفتن رای فقیر را از غنی جدا نمیکنند و اصل بر ایرانی بودن است؟!!!!!
با این کار قانون های دولتی برای مردم دیگر فاقد هر گونه ارزش است.
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اصولیش را بخاهیم همینه"یارانه حق هر فرد ایرانی است چه غنی و چه فقیر"اول اینکه این پول یارانه انرژی است گاز و آب و برق که ثروت ملی است و به همه تعلق دارد. دوم اینکه این امر در راستای تحقق فرمایش حضرت امام صورت گرفته : نفت و گاز و آب باید رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. حال اگر کسی داوطلبانه نخواست امر دیگریست. مابقی هر چه بگویند و انجام دهند حرف زور و ظلم است
خداوند حفظتان کند
پاسخ ها
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
راستش دعاکنین دولت احمدی نژاد اینار دربیاد اونوقت حق به حقدارمیرسه ویارانه هارو بهمه ملت فهیم وقدرشناس میده چون از اول هدف اینیوده که مابه التفاوت گرانی بنزین وکالا وخدمات مردم از یارانه تامین بشه .بعدها هدف هدفمندیو به خواست خودشون تغییر دادن .خدا بداد مردم برسه منکه هیچوقت حرفهای بودجه ایو باورندارم چون راست نمیگن
جای تعجب است که آقای شریعتمداری وارونه راه را میروند ،، درآمد ،و تراکنشهای بانکی ،و ملک ،و املاک ثبتی ،و خودرو ،و خرید ،و فروشها اکثرا با تراکنش بانکی ،و یا چک بانکی انجام میگردد ؟ اما ایشان در انبار کاه بدنبال سوزن میگردند ،آقایان مسول هدفمندی یارانه از سال ۹۵ به بیراهه رفته اند ،و‌با ندانم کاری یارانهٔ‌ بعضی افراد را قطع نموده اند که با هیچ معیاری همخوانی ندارد ، و در این مورد هم کسی پاسخگو نیست ، اکنون هم اعتراضات را به دفتر پیشخوان دولت خواله میدهند ،که در بر گیرندهٔ‌هزینه ای برای خانوار معترض به قطع یارانه اش میباشد ؟، بیچاره به مردم
هزينه اقازاده ها ومسولين زياد شده متاسفانه براي تامين انها چاره خوبي را پيش گرفته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نزنیم تهمت
وقتی مدیری بیش از ۱۰ میلیون تومن حقوق می‌گیره یعنی ۶ میلیون تومن یارانه می‌گیره باید اول یارانه اونایی که بیش از ۵ میلیون تومن حقوق می‌گیرند قطع بشود.
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
منظور خانواده چند نفره است خانواده 5نفره5میلیون مخارج ازدواج اشتغال شکم شان میشود بروید انهایی که یکشبه ره صد ساله را پیمودند از انها بگیرید این بازی ها را کنار بگذاریدحمستمری 5 میلیون بگیر در ماه حداقل 10 میلیون کسری دارده
اگر از قبل این اطلاعات خانوار ثروتمند را میدانستید و بازهم پرداخت کردید
که حیف و میل و خیانت در امانت کردید
و اگر نمی دانستید که بد تر از بدتر است
در حال حاضر هم ده برابر این تعداد دارند بدون داشتن نیازی دریافت میکنند .
و مسوللن همچنان در خواب هستند و به خودشان رحمت نمی دهند .
خدا بیامرزه پدر احمدی نژاد را
میگفت همین الان یارانه بنزین فقط به ماشین دارها میرسه، خوب چه اشکالی داره به همون ماشین دار و بی ماشین یک یارانه مساوی بدیم؟
خوب جنابان مجلسی و دولتی بفرمایند این صرفه جویی کجا کجا بکار قراره بره.مثل سوخت و کلیه حاملهای انرژی که همه منتفع شدند؟!!!
چرا اول مناره را میدزدند و بعد چاله براش میکنن؟
قطع کنید این یارانه 400 میلیارد تومانی را !
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
نگفتن یارانه ها قراره کجا خرج بشه و در ضمن این پول بیت المال است و باید به همه برسه
بروبچز سفره پهن شد، بیایید!
قابل ذکر است که یارانه من که در دوران دانشجویی برقرارشده بود کمی بعد از اینکه عضو هیات علمی دانشگاه شدم در سال 95 حذف شد در حالی که دریافتی کل سال هم کمتر از 51 میلیون بود. هرچند اعتراضی ندارم ولی این مثال نمونه کوچکی از نقص در سیستم حذف یارانه است. به نظر من به جای حذف، یارانه فقط به نیازمندان تعلق بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
در کشوری که حقوق استاد دانشگاهش از قاصب و لوله کش کمتر است ولی استاد را ثروتمند مالی حساب می‌کنند و در کشوری که پرورش الاغ و گوشفند از پرورش انسان خیلی پردآمدتر است این بحثها و آمارها فقط راه گک کردن است.
من یک سوال دارم، تصور کنین ارثی از پدر به جامانده و او ۳ فرزند پسر دار، یک برادر پولدار و برادر دیگر متوسط و برادر سوم فقیر است، حال ارث براساس چه چیزی تقسیم می سود؟ به فرزند پول دار هیچی نمی دهند ؟ این مبلغ ناچیز که حدود ۴ دلار در ماه است! ارزشی ندارد ولی آیا این نحوه توزیع درست است ؟ اگر کسی پولدار بود باید ا سهمش محروم شود ؟ من در امریکا زندگی می کنم و اینجا برای افدادی که توان ندارن کمک مالی تا سقف ۱۸۰۰ دلار در ماه به همراه فود استمپ ( کوپن غذا ) و کمک احاره تا سقف ۸۰ درصد ( براساس تعداد حانوار) داده می شود ولی اینجا از طریق SSN یا چیزی مثل کد ملی همه چیز قابل بررسی هست، IRS می تونه تمامی زندگی شما رو زیر رو بکنه ، در ایران هیچ کمکی به این شکل نیست واقعا.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
منم هلند زندگی می کنم (:
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
الان رفتم کانادا :)
ناشناس
| France |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
الان پاریسم :)
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
پس این امار 40 میلیون نفر زیر خط فقر در امریکا و کارتن خواب ها و مستنداتی که هست چی میگه؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
شما که میگی40میلیون فقیر داره امریکا.....خوب عزیزم. از320میلیون نفر 49میلیونم فقیر باشه عددیه یا اینکه از80میلیون نفر50میلیون نفر فقیر تازه اونم توکشوری که روی پول نفت گاز.معدنهای جور واجور داره .....
چطور سه دهک متمول و برخوردار جامعه ۳۰ میلیون نفر میشن .بابا یه بچه کلاس اولم محاسبه کنه میفهمه از نظر ریاضی اشتباه حساب شده جمعیت ایران ۸۰ ملیون نفر تقسیم بر ۱۰ میشه ۸ حالا سه دهک میشه ۲۴ ملیون نقر .این یه قسمت ماجرا ،قسمت دوم دولت محترم میفرمایند ۳۰ ملیون باید یارانه نگیرن این یعنی ۳۰ ملیون نفر از جمعیت در رفاه کامل زندگی میکنن (البته با توجه به امار اعلامی خودشون )و الباقی هم در رفاه نسبی ،واین چیزی نیست که با واقعیات جامعه سازگار باشه.
دولت لنگه ۳۶ میلیارد تومنه واقعا؟؟؟
یارانه ها دیگه پول یدونه قبضم نمیشه! تمامی انرژی ها ۱۰ برابر شد ولی یارانه همون موند و این یعنی کلاه برداری یک دولت از مردمش!!!!
انشاالله زودتر تکلیف ملک وملت یکسره بشه
لعنت به هدفمندی یارانه ها........
طبق قانون اساسی تحصیل حق همه و رایگانه چرا اون را اجرا نمیکنید اگر قرار به اجرای قانونه همه قوانین باید اجرا بشه
دوستان امان از این سیاست
احمدی نژاد ماه اول که یارانه داد یارانه هر نفر 45 دلار بود الان با نرخ دلار باید به هر نفر بیش از 500 هزار تومان یارانه بدهند.
دولتمردان از ترس اینکه مردم توقع یارانه ی واقعی داشته باشند هرسال همه را از حذف یارانه می ترسانند. بعد هم حذف نمی کنند مردم هم از اینکه یارانه اشان قطع نشده خوشحالند این میشود برد برد.
یارانه ها باید افزایش پیدا کند نه اینکه حذف شود. یارانه حق هر ایرانیست فقیر و غنی هم ندارد از ثروت ملیست و همه حق دارند. همانطور که مولا علی از بیت المال به همه یکسان می بخشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
شیر مادرت حلالت به خدا
تا کی این دروغ ها به خورد مردم می دهید بنده یک حقوق بگیر دو میلیونی بودم که در اوایل دولت روحانی یارانه ام قطع شده .هر چند این سنار غاز هیچ ارزشی ندارد
سلام
ما که از دیشب با هرکسی حرف زدیم میگن یارانه آنها قطع شده، چرا الکی میگید سه دهک بالای جامعه، به خدا یارانه فقیرترین افراد جامعه قطع شده،
مگر رییس جمهور نگفت دولت به حساب مردم سرک نمی کشیم؟ آیا این هم فقط مصرف انتخاباتی داشت و برای از میدان به در کردن رقیب بود؟ حالا چطور شد که به جزییات حسابهای مردم سرک کشیده اید؟ برای مردم عزیز متاسفم.
بنظر من این دولت تدبیر و امید هیچ خدماتی برای ملت انجام نداده،بلکه به ملت هزاران بار ناکارامدی کرده
نمونه اش ثابت بودن یارانه و گران شدن انرژی و اقلامی که یارانه اش حساب شده
دولت باید ابندا مشخص کند که این مبالغ به کجا می رود؟ از زمان اجرای طرح تحول اقتصادی چه تغییر محسوسی در کجا ایجاد شده که حالا می خواهند ماهی حدود دوهزارمیلیارد دیگر را هم به مردم ندهند؟
من توضيح بدم
٣ برادر بودن اكبر اصفر و علي از اين ٣ برادر يكي كار نميكرد وقتي هم كار ميكرد كارش بدرد نميخورد تلاش نميكرد وًهميشه خواب بود اصغر تخصص خوبي داشت و در امد عالي اكبر هم تخصص نداشت ولي سخت كار ميكرد و پدري داشتن كه وقتي نان ميخريد به همه مساوي ميداد اكبر و اصغر ناراحت ميشدن ولي ميگفتن ما بيشتر كار ميكنيم و نياز به غذاي بيشتر داريم تا اينكه يك روز سر سفره پدر به اصغر نان نداد اصغر علت را حويا شد پدر گفت تو بيشتر كار ميكني بيشتر درامد داري بزار علي بخوره چون در امد منم كم شده اصغر چيز ها را جمع كرد وًاز خونه رفت بعد يك مدت در امد پدر كمتر شد با اكبر اين كار را كرد اكبر هم شدت كار را كم كرد و تنبلي پيشه كرد و خانه پدر نابود شد پدر اگر امبر و اصغر را نگه ميداشت و به علي ميگفت يا كار كن يا برو ما در اسلا مساوات نداريم مواسات داريم
خودش ميگه ايا مساوي اند انان كه ميدانند يا انان كه نميدانند وًجاي ديگه تلاش را مورد عنايت قرار ميده بعد ما برعكس عمل ميكنيم
باید این افراد ثروتمند که تا کنون یارانه گرفته اند همه پولی را که تا کنون گرفته اند پس دهند از اول خواسته شده بود کسی که حقوق بالای. دو و پانصد میلیون می گیرد ثبت نام نکند بی قانونی کرده و بر خلاف یارانه گرفته است باید همه را بر گرداند
پاسخ ها
بابی
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
خونتو کثیف نکن
اگر هم ازش بگیرن که حق اینکار رو ندارن چون یارانه فقیر و غنی نداره به تو نمیدنش خیالت راحت
چرا احمدی‌نژاد را که با حذف یارانه‌ها مملکت و ملت را نابود کرد بازداشت و محاکمه نمی‌کنید؟
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
دوست عزیز .احمدی نژاد گفت ا گر حامل های انرژی زیاد بشه قطعا یارانه ها تا ۵۰۰۰۰۰تومان قابل افزایش است در ضمن نمیشود گفت کسی که چاقو را ساخته باید محاکمه بشه!!
با سلام محل درامد یارانه از منابع ملی است و حق هر ایرانی است چه فقیر و چه غنی ،
جنگ بشه اقازاده ها و بگفته خودشون ارزشیها برن جنگ روی من یکی حساب نکنید
من ماهی 1 تومن هم حقوق ندارم اما متواضعانه از آقای روحانی میخام که یارانه تمام ایرانی ها رو قطع کنه. ما از شما هیچ یارانه ای نمیخاهیم اگه مال همه قطع شه. البته
یارانه گرفتن جز بدبختی نیست. به نظرم یارانه گرفتن بی فرهنگ ترین کاریه که میشه کرد.
چطور این پولدارها خجالت نمیکشن و یارانه میگیرن. و حتی دولت با جرثقیل هم نمیتونه از اینها مالیات و یا پول بگیره
خاهشا دولت اینقد مسامحه نکنه
من حتی اگه ماهی 10 میلیون یارانه هم بدن رو قبول ندارم. و همشو برای دولت آقای روحانی عزیز یا حتی برای حنایت به هر دولتی میدادم.
برای حمایت از دولت باید همه کاری کرد
مسخرشو درآوردید. هر روز خدا سر چند غازی که از حق خودشون به خودشون میدید صد جور منت میذارید از اول خودتون داستان یارانه و قطع یارانه راه انداختید و اجناس رو گرون کردید حالا هم که سوبسید کالاها رو قطع کردید و خیالتون راحت شده افتادید به قطع چندر غاز. خجالت بکشید. یه روز بنزین رو کارتی میکنید یه روز هم کارتی رو حدف میکنید یه روز هم کارتی را مجددا احیا میکنید. تکلیف خوتون رو با خودتوت معلوم کنید کم مردم رو این سمت و اون سمت بکشونید. یه دولت مسکن مهر راه میاندازه دولت بعدی میاد مسکن مهر رو متوقف میکنه.
فساد اقتصادی را کم کنید و ثروتهای غارت شده را به دولت برگردانید هیچ نیازی به قطع یارانه عدهای بازنشسته با چند فرزند بیکار ومجرد خانه نشین نیست
یعنی ماهی چهار دلار هم نمی‌تونید به مردم بدین ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
احسن این چیزهایی که این ها می گویند در حد شعار هم نیست تا جلوی اختلاس و فساد گرفته نشود شرایط روز به روز بدتر خواهد شد .
سلام
با سلام اگه راست می گید جلوی اختلاسها را بگیریذ که کشور فلج کرده و هر سنگی را بلند می کنی زیرش یک اختلاس قائم شده .
من حاضرم یارنه ام قطع بشه و قیمت ها به قبل از پرداخت یارانه برگرده نه اینکه قطع بشه بعدا به شکل اختلاس به جیب آقا زاده ها برگرده.
کاری کرده اند که چشم ملت به 45500 تومن ماهانه است. این همه امکانات و ثروت کشور را طوری با سوء مدیریت به هدر می دهند که دعوای امروز این است که چه کسی 45 تومن بگیرد چه کسی نگیرد؟
به نظر من باید یارانه ضعفا قطع شود!!!
چون اکثر اغنیا بیشتر کارو کسب و اجناس و دارایی های مملکت را در دست خود دارند و با قطع یارانه ناچیز شان چه از نظر عقلی و چه از نظر شرعی مجوز افزایش قیمت کالا و خدماتی که در دست دارند را پیدا می کنند و صدها برابر یارانه را از حلقوم مردم بدبخت و بی پناه در می آورند .
پس بیایید یارانه اغنیا را افزایش دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این وضعیت درست هیچ وقت نخواهد شد ما باید همچنان چشم به راه باشیم
احمدی نزاد رو بیارین ازش بپرسین چرا این طرح روداد حالا اگه قطع کنین ایم پولها کجا میرن
قرار بود قیکت کالاها آزاد بشه عوضش یارانه به کل مردم پرداخت بشه تا خودشون مدیریت کنن هزینه هارو....
حالا کم کم حرف از حذف افراد میزنن بیش از10سال هم که هزار تومان هم اضافه نشده و مقایسه هزینه ها و یارانه فقط باعث شگفتی و خنده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اره راست می گند مردم خودشون مدیریت می کنند چرا که 10 سال است یارانه 45500 تومان است ولی توی نیمه اول سال قیمت ها چها برابر بالا رفته است
چگونه بی احساس شده ایم که حاضر نیستیم از اندک مبلغ یارانه بگذریم تا ضعفای جامعه احساس فشار کمتری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
می دونی چی ادم رو می سوزونه که یارانه ما بزنند و در نهایت یکی پیدا بشه اختالاس بکنه ببره ان ور اب
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
کسی بی احساس نیس . اکثر ثروتمندا به مردم کم درامد کمک میکنن ولی واقعا ازکجا ادم
..مطمئنبشه بفقرا میرسه
سلام من داخل روستا ی مغازه دارم که یارانم قطع شده
نیروگاه برقی که ساخته نشد
پالایشگاه هم که هیچ
مستمندان هم که ضعیف تر شدند
یارانه ها ده سال ثابت بوده
......گفتن چه فایده
فرق کسی که کار و تلاش میکنه با کسی که بیکاره و مفت خوری میکنه چیه؟ یه عده کارکنن یه عده مفت خوری؟
من خودم ی مادرم ک سرپرست خانه ام.ن ماشینی دارم ن خونه ای خریدم.با ی پوله پیش خیلی کم دارم زندگی میکنم ولی هیچ وقت ب من سبد کالا تعلق نگرفته.ویارانه ی پسرمم ۷ما قطع کرده بودن.درصورتی ک همسایه ی ما با ۳طبقه خونه و گرفتن پول از مستاجرهاش بهش سبد کالا تعلق گرفت اینم بگم ک دوتا ماشینه ایرانی هم ب نامشه پول نقد هم تو بانک داره.اما من.......
این حذف یارانه وقتی خوب و بجاست ک ب حق قطع بشه و ب یارانه ی اونایی ک منبع درامدشون پایینه اضافه بشه.
خانواده ای درچهارماه اول سال یکی از اعضای خانواده ا ش ازدواج کرده مثلا بیست میلیون جهیزیه خریده یا ماهای قبل پس انداز کرده موبایل خریده یا وام گرفته وسیله خونه خریده چرابایدیارانش قطع بشه ،
یارانه من را قطع میکنند چون مرتب برای اینکه دستگاه پوز را برای گردش پایین نیایند ببرند از حساب خودم کارت میکشم تو حساب خودم مجددا صرفا واسه دستگاه پوزی که انقدر مشتری ندارم دایم زنگ میزنند گردش دستگاه پوز کم بود منم اینکار را انجام داده ام خخخخخخ
سلام اینطورمعیارهادرست نیست،چون بعضی افرادکه سرپرست خانوارهای5نفره هستندوبیکارندوفاقدبیمه،وبالای40سال سن دارندپولی فراهم کرده وباآن خریدوفروش میکنندکه شایددرماه10تا15میلیون به حسابشان واریزشودولی فقط1500تا2میلیون تهش براشون میماندپس نمیشه گفت چون ازحسابشان اینقدرپول،رد،وبدل شده بایدیارانه شان قطع شودخب کاسب کارندوپولی که توحسابشون بوده مال مردمه
فقط درآمدها،وبیمه بودن که امنیت شغلی دارندرابایدحساب کندوگرنه خیلی بی انصافی میشه که یک نفربا3میلیون حقوق پایه،وداشتن بیمه یارانه بگیردویک کاسب،با2میلیون،حقوق،شایدی،وفاقدبیمه یارانه اش قطع شود
ای خداخودت کمک مابکن ماتوخونه هیچی برای خوردن نداریم کجاش انصافه
کاش به جای یارانه جوانان بیکار از تحصیل کرده تا تحصیل نکرده را استخدام می کردند الان سازمان اموزش و پرورش و بهداشت و نیروی انتظامی با کمبود شدید نیرو از خدماتی تا بالا مواجه هستند الان کسی که در بازار شهرها مغازه داره و قیمت مغازه میلیاردها تومان هست یارانه می خواد چه کنه و الان هم سوخت مجانی می گیره..استخدام جوان
پزشکان و دندانپزشکان و صرافیها و تالارداران و هتل داران و مغازه داران بازار و پاساژهای معروف و صافکاران خودرو و مکانیکان و تراشکاران و کسانی که تراکنش بالای دویست میلیون در ماه دارند نیازی به یارانه ندارند اون وقت اموزش و پرورش و وزارت بهداشت که وظیفه دولت است با کمبود شدید نیرو از خدماتی تا بالا نیاز داشته باشد و این همه جوان بیکار .....بهتره این پولها صرف استخدام جوانها در ارگانهایی که نیرو ندارند شود
ایا کسانی که در بازار شهرهای مثل تهران و مشهد و اصفهان و شیراز و یزد و قم مغازه دارد و اجاره مغازه انها ماهانه بیست میلیون به بالاست یا پزشکان و دندانپزشکان که ماهانه تا صد میلیون درامد دارند یا تراشکاران و مکانیکان و صافکاران خودرو که روزانه به طور متوسط بالای پانصد هزار درامد دارند باید یارانه بگیرند و از ان طرف یک بیمار سرطانی زندگیش را خرج درمان کند یا جوان بیکار نتونه یه وام اشتغال بگیره.جالب اینه اگه یه دندانپزشک بخواد مالیات واقعی بدهد باید سالی بالای پنجاه میلیون مالیات بدهد اما دولت توان گرفتن مالیات درست از مشاغل ازاد را نداره و سرانه مدارس را نمیده و باید مردم پول دهند و ضعفا ترک تحصیل کنند کلانتری پوشه نداشته باشد...یارانه برا ضعیف است نه سرمایه داران
دولت به جای اینکه به وظایف خود عمل کند که اموزش رایگان و بهداشت رایگان و امنیت هست به جیب سرمایه دار یارانه واریز می کنه و هر سه سازمان هم نیاز جدی و مبرم به نیرو دارند بنابراین یارانه ثروتمندان که واقعا مشخص است را قطع و با این پول جوان جویای کار را جذب اموزش و پرورش و وزارت بهداشت و نیرو انتظامی کند کسی که تراکنش حتی صد میلیون در ماه دارد و سی درصدش هم سود باشد نیاز به یارانه ندارد یا پزشکان و دندانپزشکان یا داروخانه داران و امثالهم
اگر کسی به دلایل ومشکلاتی ونه برای تفریح به یکی از کشورهای همجواررفت ومبلغ زیادی هم خرج مشکلش کرد چی؟ من یک معلم بازنشسته هستم وبه جز حقوق 2900000 تومانی وکار اضافی بعد از پانزده سال دریک شرکت وازروی ناچاری با 2500000 تومان که البته شغلی دایمی نیست چرا باید یارانه ام قطع شود؟
من فردی میشناسم 5تا ساساختمان دارد دارد سند 6دانگ رایانه هم می‌گیرد خودش کارمند بانکه 4تومان از بانک میگیره از هر واحد آپارتمان 900کرایه حساب کنی 4500اجاره و داری 2 سواری صرف کیلومتر سمند و روا سال میباشد پس چرا رایانه این فرد قطع نمیشه ....
می گویند روستاهها ندارند اما حاشیه شهرها بسیار وضع خراب هست و اکثرا زندگی متلاشی شده دارند ولی روستاههایی هست که بیشتر لوبیا کار و دامدار و خودروهای گران قیمت دارند اگه باورشان نمیشه پنجاه روستا را نام ببرم ..پزشکان و دندانپزشکان و تالارداران و مکانیکان و طلافروشها و صرافان و کبابیهای مکانهای تفریحی و هتل داران و مغازه داران بازار شهرها که اجاره مغازه بیست میلیون هست و وکلا و تراشکاران خودرو نیازی به یارانه ندارند و دولت این پول را صرف ساخت مدرسه در حاشیه شهرها بکند که کلاس ۳۸نفری نباشه که بچه من را خودم درس بدم چون معلم فقط وقت حاضر و غایب داره و ساکت کردن بچه ها
اگه این یارانه ها حق جانبازان و ایثارگران و تحت پوشش کمیته و بهزیستی نباشد پس حق چه کسایی هست؟؟؟
☺☺☺
فقط خجالت داره برای مسئولان که ملت انقد ناراضی و ناراحتن
دولت بجای این ک تو این وضعیت کرونا همه چیرو ارزان کنه چندین برابر هر روز گران میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر