بازدید 8921

هشدار طالبان به معلمان و دانشجویان افغانستانی

کد خبر: ۹۲۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 19 September 2019

گروه طالبان به معلمان و دانشجویان در افغانستان در خصوص شرکت در انتخابات این کشور و یا کمک به برگزاری آن هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، طالبان به معلمان، دانشجویان و دیگر کارکنان بخش آموزش افغانستان هشدار داد که از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و همچنین همکاری در برگزاری آن خودداری کنند؛ در غیر این صورت با خطر مرگ روبه‌رو خواهند شد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اجازه ندهید که برگزارکنندگان انتخابات، مدارس و آموزشگاه‌های شما را به مراکز رای گیری تبدیل کنند و معلمان و دانشجویان نیز نباید به عنوان نیرو‌های اجرایی در مراکز رای‌گیری کار کنند. ما نمی‌خواهیم باعث خسارت مالی و مرگ غیرنظامیان و معلمان و دانشجویان شویم.»

بنابر اعلام عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان، از هر ۱۰ مرکز انتخاباتی در سراسر این کشور، حدود هفت تا هشت مرکز را مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند. او تاکید کرد که برای برگزاری این انتخابات، هیچ دانشجو یا معلمی، همچنین هیچ‌کدام از مسئولان دستگاه آموزش به عنوان کارمند انتخاباتی استخدام نمی‌شوند؛ با این وجود آن‌ها می‌توانند برای چنین کاری داوطلب شوند.

سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اهداکنندۀ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، از وزارت آموزش این کشور خواسته‌اند به دلیل برخوردار بودن از زیرساخت‌های نسبتا توسعه یافته، به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

اعلامیه هشدارآمیز طالبان خطاب به فعالان بخش آموزش افغانستان در حالی منتشر شد که پیش از این، در جریان حملات طالبان در پروان و کابل، نزدیک به ۵۰ تن کشته و زخمی شدند.

روز چهارشنبه نیز حمله طالبان به یک ساختمان دولتی در شهر جلال‌آباد دست‌کم ۱۲ زخمی برجای گذاشت. در این ساختمان کارت شناسایی ملی شهروندان افغانستان توزیع می‌شد، کارتی که افغان‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به آن نیاز داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی