بازدید 5146

تمدید ۶ ماهه توقف صادرات سلاح آلمان به عربستان

کد خبر: ۹۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 18 September 2019
دولت آلمان عدم صادرات سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان سعودی را برای دومین بار متوالی، تا شش ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی دولت آلمان عصر چهارشنبه گفت که ممنوعیت صادرات تسلیحات ساخت این کشور به عربستان سعودی تا شش ماه دیگر (۳۱ مارس ۲۰۲۰) تمدید شد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، ممنوعیت صادرات ساخت آلمان به عربستان در نوامبر (آبان) ۲۰۱۸ و پس از کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مخالف دولت عربستان سعودی در حالی مطرح شد که مقامات ارشد عربستان سعودی مظنون به این قتل هستند.

دولت محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان پیش از این برای رفع این ممنوعیت تلاش کرد، اما شرکای ائتلاف چپ با این مسئله بشدت مخالفت کردند.

یک منبع آگاه در دولت آلمان چند روز قبل از تمدید توقف صادارت سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان سعودی به دلیل تداوم نبرد در یمن خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، محافظه کاران و شرکای آن‌ها در حزب سوسیال دموکرات (SPD) توافق کردند که صادرات سلاح به کشور‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف کنند. دولت آلمان در فروردین ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را برای مدت شش ماه تمدید کرده بود 

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان پیشتر گفته بود که تصمیم برلین درباره فروش تسلیحات به عربستان سعودی به تحولات در عرصه یمن بستگی دارد.

عربستان سعودی، جنگ علیه یمن را از ششم فروردین ۱۳۹۴ با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت آغاز کرد و تاکنون در این جنگ بیش از پنجاه هزار یمنی کشته شده اند.

گفته می‌شود ائتلاف عربستان در جریان جنگ یمن حدود ۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان