بازدید 16965

پسرک ۸ ساله، اینگونه در ورزشگاه آزادی جان باخت

این همان تیرک روشنایی فلزی است که پیمانکار نصب داربست‌ها به صورت غیراستاندارد از آن به عنوان ستون بهره برد تا برق سه فاز جاری در سیم‌های برق و روشنایی آن در نهایت منجر به پرکشیدن عماد صفی یاری پسربچه هشت ساله عاشق فوتبال شود. احمد معینی جم عکاس ایرنا این تصاویر گویا را تهیه کرده است. بنا بر آنچه که از تصویر مشخص است یک تیر چراغ برق فلزی در مسیر نصب داربست‌ها قرار گرفته و به صورت عجیبی از آن به عنوان ستون استفاده شده است. این تیرک برق فاقد ایمنی‌های اولیه و باعث فاجعه تلخی شده که دل همه را به درد آورد.
کد خبر: ۹۲۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 18 September 2019

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
بدبخت پدر ومادرش خدا صبرشون بده
وقتي در اين کشور جان انسانها بي ارزش ،‌بي ارزش ، بي ارزش است بگذار شهرداري ها با برقشان ، راهداري ها با جاده هايشان، موادغذايي ها با سمومشان مردم را به ديار باقي بشتابانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
مجموعه آزادی بی صاحب است
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
دنيا بي ارزش است بايد برا اخرت تلاش بکنيم
ناشناس
| Spain |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
و البته صنایع با تولیداتشان
مهندس اسماعیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
دل هممون داغداره ولی واقعا این مسئله تقصیر یک نفر آدم بی ملاحظه ست نه کل مجموعه شهرداری. واقعا دقت در این کار به امکانات و زیر ساخت ها و ... ربطی نداره.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
متاسفانه در بسیاری از پارکها شاهد این چنین بی احتیاطی بوده ایم
نا ایمنی وعدم نظارت مسیولان در زیر مجموعه انها موج میزند
باز طبق معمول میگن فلانی رو به عنوان مقصر دستگیر کردیم و محاکمه و تمام! اصلا دنبال راهکار جلوگیری از تکرار شدن در آینده و اینکه اصلا چرا این اتفاق افتاده و جلوش گرفته باشه نیوفتیم! فقط یکی مقصر شناخته شد و محاکمه و تمام! مثل شوروی سابق و فیلم چرنوبیل!
اینجا ایران است مردم کار دیگری بغیر از مردن ندارند.
سلام لطفا این مورد را انتشاره دهید بعنوان یک مهندس برق موظف هستم بگم واقعا خیلی راحت می شود با استفاده از سیستم ها حفاظتی این مشکل را به صفر رساند .متاسفانه از نیروی اموزش دیده استفاده نمی شود و فقط به قیمت توجه می کنند . استاندارد کاملا این موارد رو پیش بینی کرده این مباحث تو سیم کشی پیش بینی شده غفلت از پیمانکا اجرای روشنایی بوده ...............مسله مهم تر روشنایی پل های تهران هست اگر دقت کرده باشید بهمین صورت هست لطفا مسولان بازدید کنند ببینند که مسائل حفاظتی مثل کلید های RCD و غیره در تابلوهای توزیع لحاظ شده باشد
البته شهرداری هم مقصر هست به صورت صد درصد.چرا باید بدنه ستون برق داری برق باشه؟به دلیل غیر استاندارد بودن برق کشی و اتصال سیم داری برق به بدنه فلزی
همه در این حادثه مقصر هستند. تنها مقصر نمی تونه داربست کار باشه و این مثل روز روشنه.خدا به پدر و مادرش صبر بده.فقط خواهشا آخر سر نگن قضا و قدر و سرنوشت...
دلم کباب شد.دو سه روزه ناراجتم.خودم بچه دارم خدا صبر بده به پدر مادرش.
مسوول مربوطه الان چی میخواد بگه چه جوابی داره؟
بارها و بارها ( بیش از 10 مرتبه ) بنده برای باز بودن در پست برق با اداره برق تماس گرفتم ( مربوط به جا های مختلف ) و جالب اینه این پست های برق قفل دارد و باز بودن آن فقط به دلیل بی توجهی کارمند اداره برق میباشد و بیشترین کسانی که در معرض خطر قرار دارند کودکان هستند .
تسلیت به خانواده داغدار این کوچولو....
وقتي ميگن ٢٠٠ سال از دنياي مدرن عقبيم يعني همين!
ما ملت حقمون همینه
این صحنه رو تو تمام پارکها واماکن دولتی ب وفور میشه دید
قتل عمد
در تمامی معابرها و میدان ها وضعیت اسف بار برق پایه های روشنایی چنین وضعیتی دارد
فقط باید افسوس خورد و بس
این سیم های لخت خیلی آشناست متاسفانه در خیلی از اماکن عمومی از این گونه موارد زیاد است مسئولین شهرداری رسیدگی کنند.
به جای پیمانکار داربست باید پیگیر پیمانکار برق باشید با این وضعیت افتضاح سیم ها
خاک بر سر مسئولین مربوطه.................
چرا فقط پیمانکار نصاب داربست مقصر شناخته شده !؟ تاسیسات برق ورزشگاه هم مقصر است اون وضع سیمهای برق اگر داربست هم نبود غیر ایمن و خطر ناک بوده ! متاسفانه در خیلی از معابر و نقاط عمومی عین همین سهل انگاری دیده میشه اما باید حادثه ای پیش بیاد تا به این بی توجهی ها توجه شود !!!
لعنت خدا برآدمهای بی مسئولیت
باسلام
من یک برقکارهستم متاسفانه بحث ایمنی درتیرهای چراغ برق بسیار پایین است ونیاز به ورود کردن نظام مهندسی برق ووزارت نیرو دارد.باکسی که کانکشن سیم ها وترمینالها درآن قراردارد بسیارپایین ودر دسترس کودکان می باشد ومشکل دیگر فضای ناکافی برای سربندی سیم ها می باشد.بهتراست بر روی این تیر چراغها یک باکس در ارتفاع 2متری قرارگیرد تااینگونه هم خطر دسترسی کودکان دیده شود وهم سیمها درفضای بیرون از ستون تیرچراغ برق سربندی شوند.متاسفانه این مورد درهمه پارکهای کشور ومناطق عمومی دیده می شود چون تیرچراغ برق ها درکل کشور هم شکل وغیراستاندارد می باشند.عماد از بین ما رفت اما جهت نجات جان عمادهای دیگر می بایست استاندارد وایمنی جدیدی تعریف گردد.
وضعیت بسیاری از تیرک های روشنایی در سطح شهر خصوصان در پار کها همینگونه است اکثرن درب قسمت برق انها باز است و و سیم های برق کاملن آویزان از ان , باید فکری برای طراحی غلط یا قدیمی این تیپ تیرک ها کرد واقعان برای افراد خصوصان کودکان خطر ناک می باشند. کاش دست اندرکاران در یک اقدام ضربتی این تیرک های چراغ برق را اصلاح نموده یا رفع خطر نمایند . خصوصان در پار کهای جنگلی کاملن این مشکل به عینه دیده میشود.
حالا ممکنه اتصال داربست به تیرک چراغ برق غیر استاندارد باشه ولی خیلی وحشتناک تر و بدتر از اون اینه که بدنه تیرک چراغ، برق داشته!! مگه عادیه که ستون تیرک چراغ، برق داشته باشه!!!! اون سیم ها رو باز کردن همینطور لخت متصل به بدنه گذاشتن مونده! خب بدون داربست هم اگر کسی با میله چراغ تماس پیدا می کرد دچار برق گرفتگی می شد....
متاسفانه موارد اينطوري دربعضي پاركها و معابر ديده ميشه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل