بازدید 14245
بازتاب

جزئیات حادثه‌ مرگ پسربچه در گیت بلیت‌فروشی آزادی

بعد از نصب این داربست‌ها افراد زیادی از بین آن‌ها عبور کرده بود و مشکل خاصی ایجاد نشده بود. در این بازی به دلیل خیس بودن چمن زیر داربست فلزی زمانی که "عماد صفی‌یاری" قصد عبور از گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیک ورزشگاه را داشته، بر اثر تماس صورتش با میله‌های فلزی دچار برق‌گرفتگی می‌شود و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 17 September 2019

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی علت اصلی فوت «عماد صفی‌یاری» کودک ۸ ساله که پس از بازی پرسپولیس با نفت آبادان دچار برق‌گرفتگی شده بود را بی‌احتیاطی پیمانکار دانست و گفت: « پیمانکار برای محکم کردن پایه‌های داربست فلزی، نرده آن را با سیم برق بسته است. »

به گزارش تابناک ورزشی، حسن کریمی درباره‌ حادثه ناگوار بعد از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان و فوت پسر هشت ساله و این‌که این آیا موضوع به گیت‌های ورزشگاه آزادی ربط دارد، گفت: این اتفاق هیچ ربطی به گیت‌های ورزشگاه ندارد، بلکه بعد از بازی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به خاطر بی‌نظمی که در پشت گیت‌های ورزشگاه آزادی ایجاد می‌شد و برای کنترل هواداران، کارشناسان، نیروی انتظامی و مسئولین ورزش به این نتیجه رسیدند که قبل از ورود به گیت‌های ورزشگاه آزادی و برای کنترل و بررسی بلیت و کارت ملی تماشاگران داربستی به فاصله ۱۵۰ متر از گیت‌ها نصب شود تا بتوانند کنترل بهتری برای هواداران داشته باشند.

Image result for ‫عماد صفی یاری‬‎

وی ادامه داد: البته بعد از نصب این داربست‌ها افراد زیادی از بین آن‌ها عبور کرده بود و مشکل خاصی ایجاد نشده بود. در این بازی به دلیل خیس بودن چمن زیر داربست فلزی زمانی که "عماد صفی‌یاری" بعد از پایان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان قصد عبور از گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیک ورزشگاه را داشته بر اثر تماس صورتش با میله‌های فلزی دچار برق‌گرفتگی می‌شود و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطر نشان کرد: پیمانکاری که داربست‌های فلزی را نصب کرده بود به خاطر بی‌احتیاطی و برای محکم کردن نرده‌های داربست آن‌ها را با سیم برق وصل محکم کرده که متاسفانه در این حادثه به خاطر خیس بودن چمن این اتفاق رخ می‌دهد بنابراین این مساله ارتباطی به گیت‌های ورزشگاه آزادی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید پاسخگوی این حادثه باشد؟ اظهارکرد: به هر شکل مراجع قضایی پیگیر این مساله است و هر کسی که مقصر است باید پاسخگو باشد. ما وظیفه خود را می‌دانستیم که برای کنترل جمعیت باید راهکار خاصی طراحی می‌کردیم و با نصب این داربست‌ها قصد کنترل هواداران را داشتیم. امیدوارم که مراجع قضایی زودتر در این زمینه به نتیجه برسد.

جزئیات حادثه‌ مرگ پسربچه در گیت بلیت فروشی آزادی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
کی بود کی بود من نبودم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
شما با این راهکاری که ارائه دادی باید جایزه نوبل بگیری..با این ضریب هوشی باید حتما خرگوش میشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خیلی رک بگو برای جلوگیری از ورود دختران به ورزشگاه بازرسی رو صدبرابر کردین
دسته گل مردم را براحتی پر پر می‌کنند و بعد نه تنها پاسخگو نیستند و تازه طلبکار هم می‌شوند. واقعا متاسفم برای این مردم شریف که باید اسیر دست همچین مسئولان بی سواد و پررویی باشیم. انگار نه انگار که باید نظارت و کنترل کنند...
هیچکسی از سیم برق زنده برای وصل کردن دو تا چیز استفاده نمیکنه.بهتره بجای دروغ گفتن ببینید کجا سیم برق خرابی داشته که موجب انتقال برق زنده به گیت شده.
کجای دنیا این همه گیت بازرسی و کارهای پلیسی انجام میدند که نتیجه منجر به مرگ این کودک معصوم شد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
از رئیس فدراسیون تا تماشگران نیاز به تغییر و اصلاح داریم
علی خصوص خودمان گه فرهگ باز ی نگاه کردن نداریم به امید آن روز.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خدا کنه این کودک قربانی نشده تا گیت های الکترونیکی برداشته بشن و عده‌ای برای بازار بلیط فروشی کیسه دوخته باشند
یعنی چه به ما ربطی ندارد و مقصر پیمانکار است؟؟؟ مگر نظارتی به کار پیمانکار نیست؟؟؟ چرا اصول اولیه رعایت نشده؟؟؟ یعنی چه برای محکم کردن داربست آنرا با سیم برق محکم کرده اند؟؟؟ مگر داربست را با سیم محکم می کنند آنهم سیم برق !!! یعنی چه چمن خیس بود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
الان میرن یه باغبون پیدا می کنن میگن این به چمن ها آب داده بوده
نظارت؟
پاسخگوئی؟
...........
گير همين است كه ميخواهيد هميشه كنترل كننده باشيد . مگر ميشود با جان مردم بازي كنيد . تازه همه مسئولين ياد گرفته اند كه بگويند كه فلان شخص ويا پيمانكارمرتكب خطا شده است. مگر شما نبايد در خصوص اين مسائل پيمانكار را كنترل كنيد . همش ياد گرفته ايد تقصير را گردن ديگران بياندازيد.دليل قانع كننده نيست كه بدليل خيس بودن زمين كودكي دچار سانحه شده وجان خود را از دست بدهد
مگه سیم به برق وصل بوده؟ اگه وصل نبوده دلیلی برای برق گرفتگی بوسیله سیمی که به برق متصل نیست وجود ندارد.
به نظر میاد مقصر اصلی الکترون ها هستند
تقصیر ادیسون اجنبی بوده که برق را اختراع کرد! ما خوبیم!!!
اصلا از اول مشخص بود مقصر اصلی برق بوده خدا لعنت کنه ادیسونو وگرنه که اصلا تو ایران و این مسئولین که کار اشتباهی انجام نمیدن ...........خدارررررو شکر این یکی تهمت هم از مسئولین رفع شد
اینجور که از متن این خبر استنباط میشود آخرش خود پسربچه قربانی مقصر ماجرا شناخته خواهدشد.
از وزیر ورزش تا رئیس فدراسیون و... استفا بدن دیگه.مرد باشین مسئولیت قبول کنید.
چه بلایی سر پدر و مادر این کودک آوردید با ندانم کاری :(
مقصر بچه بوده که کشته شده !!!خیال آقایون راحت تو این مملکت کسی به کسی نیست
اصلا یک پسر بچه 8 ساله با اجازه کدام مسئول به ورزشگاه رفته؟؟؟
مقصر اصلی پدر و مادر این بچه هستند که او را به ورزشگاه برده اند!!!
واقعا این اشخاص بی مسئولیت باید چگونه مجازات شوند که با اهمال و نفهمی خود حق زندگی را از کودکی گرفتند و پدرو مادری را داغدار کردند و ملت را نیز فریب میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
جالب تر اینک سه ساعت زر زده یک کلمه تسلیت یا شرمندگی یا خداوند صبر بده تو ی اراجیف ش نیست
خانواده این طفل معصوم از خود برق و جریان الکتریسیته شکایت کنند چون اینجور که معلومه هیچ مسئولی مقصر این جنایت نیست.
مقصر اصلی شناسایی شده. مقصر مرحوم ادیسون بوده که برق را اختراع نمودند. طبق درخواست مدیرعامل محترم دارایی های این مرحوم در ایران به نفع مالباخته ضبط خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
سلام دوست عزیز به نفع دولت نه مال باخته که جانش رو باخته
والله اگه میتونستید این رو هم گردن تحریمها و آمریکا مینداختین
باز این مسئول تشکر میکنیم که این پسر بچه بیگناه رو بیماری روانی خطاب نکرد و نگفتند که ایشون دچار اختلالات روانی بوده است.
مگه تو ورزشگاه همه فحش نمیدن؟ ورود بچه ها رو به ورزشگاه ممنوع کنید هم فحش نمیشنوند و هم برق نمیگیرتشون راستی فقط اون بچه از رو چمن خیس رد شده؟ چرا بقیه رو برق نگرفته؟
تنها چیزی که اینجا ارزش نداره جون ادماست . اقای محترم ببینید اون پیمانکار چقدر زیرمیزی داده این کارو بهش سپردید که الان تاوانشو جون مردم پرداخت میکن
هزار حیف از این گل ، به خدا شما اینقدر پررو و بی شخصیت هستید که اینو هم میندازید گردن همون طفل معصوم و از فردا ورود کودکان هم به استادیوم ممنوع میشه فلسفه شما مثل همون بنده خداییه که میگفت علت اصلی طلاق ، ازدواجه
دوستان، این بچه ۶ سالش بوده نه هست سال، در ثانی سالهاست که پدرش محمد صفیاری اونجا دکه داره و هیچ خطری برای بچه پیش نیومده
دوستان، این بچه ۶ سالش بوده نه هست سال، در ثانی سالهاست که پدرش محمد صفیاری اونجا دکه داره و هیچ خطری برای بچه پیش نیومده، آقایان پیمانکار که برای سفت کردن داربست کابل برق فشار قوی رو اونجا ول کرده به امان خدا مقصره
الهی من بمیرم براش
بند «ب» ماده 21 شرایط عمومی پیمان در پروژه ها و کارهای عمرانی صراحت بر این نکته دارد که:

"پيمانكار در چارچوب مقررات و دستورالعمل هاي حفاظت فني و بهداشت كار، مسئول خسارت هاي وارد شده به شخص ثالث در محوطه كارگاه است و در هر حال، كارفرما در اين مورد هيچ نوع مسئوليتي بر عهده ندارد. كارفرما و مهندس مشاور مي توانند در صورت مشاهده عدم رعايت دستورالعمل هاي حفاظت فني و بهداشت كار، دستور توقف بخشي از كار را كه داراي ايمني لازم نيست تا برقراري ايمني طبق دستورالعمل اي ياد شده صادر نمايد. در اين حالت، پيمانكار حق مطالبه خسارت در اثر دستور توقف كار را ندارد."
جناب کریمی اگر فرزند خودت بود باز هم اینگونه سخن میگفتی ؟
مرد باش و مسئولیت قصور خودت و سایر زیر مجموعه ات را بپذیر
لعنت خداوند ار مسببین این حادثه
خدایا به پدر و مادر این گل پرپر شده صبر بده

جناب مدیر عامل ناظر کار و کارفرما مقصر اصلی هستن چطور شد که موقع تحویل کار بازرسی انجام ندادن؟؟؟
بیخود سعی نکن خودتو بی تقصیر نشون بدی
دقیقا مشخص هست که دنبال راه در رو هستی

قبل از هر حرف و ماس مالی کردن باید استعفا میدادی خیلی بهتر میشد چون بدون شک کوتاهی از طرف شما بوده که پیمانکار چنین اشتباهی کرده تازه اگر راست گفته باشید.
اولا تسلیت به این پدر و مادر داغدیده باید گفت. دوم اين آقای مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که با طلبکاری حرف می زند، دامن خود را از اهمال کاری پیمانکار پاک می کند و حتی یک تسلیت هم بلد نیست بگوید
فقط به فكر كنترل هستند كه مبادا يك زن از اين گيت ها رد بشه .
چیزی نشده خب.اینقدر شلوغش نکنید.یه بچه مرده خدا رحمت کنه جاش تو بهشته ایشالا!....
سلام ، اینجا ایران است
مگر در مورد صدها اتفاق مشابه قبلی که هروزه شاهد مرگ این عزیزان در شهربازیها ، در پارکها ، در پيادهروها ، در استخرها و ،،،،،،كسى پاسخگو بوده؟
چى بگم؟ بيخيال،،،، راضي به رضاى حق
مقصر گردانندگان بیسواد و پر مدعا می باشند. متاسفانه دستگاه نظارتی که با پارتی بازی برای نظارت اجرای کارها در نظر گرفته اند اطلاع و توجه ایی به اتصال زمین (ارتینگ) وسایل فلزی و سایر تجهیزات نداشته است.
چطورخودنساب روبرو ق. نگرفته لای اون همه آهن چقدر دروغ شماروبخدادیگه بسه
تو دنیا پروژه های بزرگ بصورت مناقصه برگذار میشه مثل ایران ولی با این فرق که پیمانکار با بهترین برنامه های گرافیکی میاد و میگه این پروژه رو من به این صورت در این مدت زمان انجام میدم و بهترین طرح انتخواب میشه ،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر