بازدید 1783

پیامدهای جنگ از زبان نخست‌وزیر سوریه

نخست‌وزیر سوریه در خصوص پیامدهای جنگ و برخی آمارها از شرایط اقتصادی و خسارت‌های ناشی از تداوم بحران در این کشور سخن گفت.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸ 17 September 2019

نخست‌وزیر سوریه در خصوص پیامدهای جنگ و برخی آمارها از شرایط اقتصادی و خسارت‌های ناشی از تداوم بحران در این کشور سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه در جریان سخنرانی در مقابل پارلمان گفت: دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در سال‌های نخست بحران کاهش یافت و تولیدات روزانه نفت از ۳۸۰ هزار بشکه به صفر رسید.

وی در ادامه افزود: حجم اراضی کشاورزی نیز کاهش یافته و بسیار محدود شده است. گردشگری به طور مستقیم تحت تاثیر نتیجه جنگ قرار گرفته و درآمد آن صفر شده است، اما در زمینه برق، نیمی از نیروگاه‌های برق به طور سازمان یافته ویران شده و همچنین خطوط حمل و نقل و مابقی زیرساخت‌هایی که به طور مستقیم هدف قرار گرفتند، نیز تخریب شده‌اند.

عماد خمیس تصریح کرد: دولت سوریه برای فعالیت نفتکش‌ها به ۲۰۰ میلیون دلار ماهانه نیاز دارد و همچنین برای فعالیت مجدد بخش گاز به ۴۰۰ میلیارد لیر احتیاج دارد. بخش‌های دیگر نیز به بودجه نیاز دارند و باید این بودجه فراهم شود؛ از جمله آنها بودجه در زمینه آموزش و پرورش است که به ۴۰۰ میلیارد لیر نیاز دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر