بازدید 4290
معاون پلیس راهور ناجا عنوان کرد

مرگ ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در تصادفات سال گذشته

کد خبر: ۹۲۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 16 September 2019
معاون پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اربعین امسال با توجه به لغو روادید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: مرز مهران همچنان کانون توجهات زائران اربعین حسینی است و باز شدن مرز خسروی نمی‌تواند بار زیادی از دوش این پایانه بردارد.

به گزارش ایسنا، سردار حمیدی در همایش"طلاب، یاران فرهنگ ترافیک"، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و جلوگیری از کشت و کشتار و خسارات مادی و معنوی ناشی از تصادفات در جاده ها؛ وظیفه‌ای همگانی و معروفی بس بزرگ است.

وی افزود: سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده‌های درون شهری و برون شهری کشور به علت تصادفات مختلف جان خود را از دست دادند، این آمار‌ها بسیار دردناک است و خسارات مادی و معنوی زیادی بر خانواده‌ها و جامعه تحمیل کرده و در مجموع هر کشته به طور متوسط خسارات مادی بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان بر جامعه تحمیل می‌کند.

معاون پلیس راهور ناجا به اقدامات پلیس راهور در خصوص صدور گواهینامه‌های رانندگی اشاره کرد و گفت:: تعداد گواهینامه‌های صادره تا سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ایمن سازی خودرو‌ها برای پیشگیری از شدت تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه پرفروش‌ترین خودرو تولید داخلی پرتصادف‌ترین و خسارت آفرین‌ترین خودروی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: همه در مقابل جامعه مسئولیم و باید با فرهنگ سازی و بالابردن سطح کیفی تولیدات خودرویی، مانع افزایش آمار قربانیان تصادفات شویم.

حمیدی تصریح کرد: نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و طلاب در نهادینه ساختن فرهنگ ترافیک بسیار موثر و کم نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال با توجه به حذف روادید؛ قطعاً در اربعین حسینی جای جای استان ایلام با ترافیک مواجه خواهد شد و همه باید پای کار باشند تا زائران با سهولت تردد کنند.

معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا یادآور شد: مرز مهران؛ همچنان کانون توجهات زائران است و بازگشایی مرز خسروی نمی‌تواند حجم زیادی از بار ترافیکی مهران را کاهش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار