بازدید 11288

پروتز سینه بعد از سرطان سینه

کد خبر: ۹۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 16 September 2019

پروتز سینه، بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن است که از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی است. از پروتز سینه جهت ایجاد سینه‌ های بزرگ ‌تر و حجیم ‌تر یا جایگزینیِ حجمی از سینه که در حین شیردهی، حاملگی، کاهش وزن و سوتغذیه یا عواملی مثل سرطان یا ضربه از بین رفته، استفاده می ‌کنند.

خانم ‌ها می ‌توانند با پروتز سینه یا ایمپلنت سینه ؛ سینه‌های خود را بزرگ تر و برجسته ‌تر کنند. می‌ توان عمل پروتز سینه را برای بازسازی سینه پس از جراحی ‌هایی نظیر ماستکتومی (که برای سرطان سینه انجام می‌ شود) و یا برای اهداف زیبایی انجام داد.

 روند عمل جراحی پروتز سینه:

طی عمل جراحی پروتز سینه دکتر ابتدا شما را تحت بیهوشی عمومی قرار داده و یا ناحیه تحت درمان را به صورت موضعی بی ‌حس می ‌کند تا در طول عمل دردی را حس نکنید.

 پس از آن دکتر برشی را در ناحیه ‌ای که دید کمتری دارد ایجاد می ‌کند تا اِسکار ناشی از عمل پنهان بماند. برش‌های متداول در این عمل شامل برش دور نوک پستان، برش زیر انحنای سینه و برش زیر بغل می ‌باشد.

سپس دکتر پروتز سینه را بسته به نوع و سایز آن و ترجیح شما در زیر ماهیچه سینه یا زیر بافت سینه قرار می ‌دهد و بعد زخم ‌ها را بخیه و پانسمان می ‌کند.

 یک جراح خوب طوری زخم‌ ها را بخیه می ‌کند که اِسکار (اثر زخم) به حداقل برسد. به طور کلی عمل پروتز سینه چیزی بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه طول می ‌کشد.

البته این زمان بسته به تکنیک ‌های جراحی و در صورت انجام همزمان لیفت سینه می ‌تواند طولانی ‌تر شود. عمل بازسازی سینه که پس از ابتلا به سرطان سینه و عمل ماستکتومی انجام می ‌شود عمیق‌ تر است و دوره نقاهت آن طولانی‌ تر می‌باشد.

 دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی، ترمیمی ، فک و صورت می باشد.

دکتر حیدری تا کنون عمل جراحی زیبایی های بسیاری در تهران نظیر ؛جراحی زیبایی بینی(شامل:رینوپپلاستی،عمل ترمیمی بینی،رینوپلاستی ثانویه)،عمل زیبایی پروتز سینه،پیکر تراشی (شامل:لیپوماتیک-لیپوساکشن-آبدومینوپلاستی) عمل پروتز سینه بعد از سرطان سینه، انواع لیفت صورت،بوتاکس و...  در کارنامه ‌ی خود دارد. او هم اکنون عضو

انجمن جراحان پلاستیک و دست ایران می ‌باشد.

کاندیدای مناسب برای عمل پروتز سینه:

نیمی از افراد داوطلب انجام پروتز سینه خانم ‌هایی هستند که سینه‌هایشان هیچ ‌گاه رشد کافی را نداشته است.

برخی خانم‌ ها نیز دارای سینه‌ های نامتقارن می‌ باشند، یعنی سینه ‌ها چه از لحاظ سایز و چه از لحاظ شکل با یکدیگر تفاوت دارند. این مشکلی متداول در بین خانم‌ هاست که باعث خجالت‌ زدگی آن‌ها نیز می‌ شود.

مورد دیگر کاندیدای مناسب برای عمل چروتز سینه برای خانم هایی که مبتلا به سرطان سینه هستند از نگرانی های عمده آن ها بحث زیبایی و تناسب اندام است .

پزشکان از ۲۰ سال پیش تا کنون می توانند در عمل سرطان سینه ، سینه بیمار را حفظ کنند و  در مواردی هم که دیگر راهی برای حفظ سینه وجود ندارد ،پروتز سینه بعد از عمل سرطان سینه می تواند این نگرانی خانم ها را برطرف کند و خانم ها نگران سرطان نباشند.

 سرطان و زیبایی:

خیلی از خانم ها نه تنها نگران پروتز سینه و سرطان نیستند بلکه از انجام پروتز سینه بسیار راضی و خوشحالند.چرا که خیلی از بیماران از معایب و مزایای پروتز سینه آگاه هستند و رابطه پروتز سینه و سرطان را می دانند و می توانند بدون اینکه نگران سرطان باشند اقدام به عمل پروتز سینه بکنند.

خانم‌هایی که عمل پروتز سینه را انجام داده‌اند اذعان دارند که پس از آن از بدن و اندام خود رضایت بیشتری داشته و اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده‌اند.

 پیکرتراشی:

امروزه اضافه وزن و چاقی به عنوان یک معضل، سلامت نسل بشر را تهدید می ‏کند. چاقی موجب بروز بیماری هایی از جمله ناراحتی‏ ها‎ی قلبی، افزایش کلسترول خون، بالا رفتن قند خون، خطر ابتلا به سرطان و ... می ‏شود.

 برای کاهش وزن راه ‏ها‎ی مختلفی وجود دارد. برخی تمایل دارند تا از راه ‏ها‎یی همچون ورزش، پیاده رویی، رژیم‏ ها‎ی غذایی و ... وزن خود را کاهش دهند.

 این روش‏ ها‎ اگر چه به عنوان مطمئن ترین راه‏ها‎ی کاهش وزن عنوان می‏شوند اما نیازمند صرف وقت زیاد می ‏باشند. به این معنا که برای کاهش وزن از طریق ورزش یا رژیم غذایی باید یک مدت طولانی انتظار کشید و در عین حال سختی‏ها‎ و مشقت‏ ها‎ی طی کردن مسیر نیز به آن اضافه می ‏شود. از سوی دیگر هیچ رژیم غذایی و ورزشی برای لاغری موضعی وجود ندارد.

 انواع روش های لاغری با پیکرتراشی:

اگر چه بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام، اصلاح سبک زندگی و در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب، پرهیز از خوراکی ‌های پرکالری و چرب و افزایش تحرک روزانه می‏ باشد اما برخی افرادی که از اضافه وزن رنج می‏ برند، وقت کافی برای لاغر شدن از طریق مسیرهای طبیعی ندارند و یا از توانایی آن ها خارج است.

به همین دلیل به دنبال روش‏ها‎ی جایگزین هستند. پیکرتراشی یکی از شیوه‏ ها‎ی جدید علم پزشکی است که در جهت پاسخ به نیاز این دسته از بیماران، شکل گرفته است.

در پیکرتراشی با لیپوماتیک حذف چربی ‏ها‎ی اضافه ، بدون آسیب رساندن به نقاط حساس بدن از جمله ماهیچه، بافت ‏ها‎ی عروقی و عصب مد نظر می ‏باشد از سوی دیگر کاهش سایز بدن هدف اصلی آن می‏ باشد.

در این شیوه لاغری ، فرد در مدت کوتاهی به وزن رز خود دست پیدا می ‏کند. این روش به صورت موضعی انجام می‏ شود بدین معنا که برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می ‏برند، روش مناسبی نیست چرا که تمامی نقاط بدن آن ها نیازمند خارج کردن چربی بوده و این کار یک خطر برای سلامتی محسوب می ‏شود .

 در واقع پیکرتراشی برای هر فرد در یک یا چند ناحیه استفاده می ‏شوند و برای افرادی که از انباشته شدن چربی اضافی در بعضی نقاط بدن مثل غبغب و پهلوها یا ران‌ ها و باسن یا شکم ناراضی ‌اند ، کاربرد دارد. افراد چاق باید از روش جراحی چاقی استفاده نمایند.

 عمل بینی دکتر حیدری:

بینی شما یکی از ویژگی های متمایز چهره شماست و عملکرد صحیح آن در زندگی روزمره شما ضروری است. هنگامی که شما با ناراحتی به بینی خود نگاه می کنید و از آن ناراضی هستید یا عوارض عملکردی دارد که باعث نفس کشیدن سخت شما می شود، می توانید کیفیت زندگی خود را تغییر دهید.

 انواع عمل بینی دکتر حیدری می تواند عوارض فیزیولوژیکی را تعدیل کند که توانایی شما برای درست نفس کشیدن افزایش پیدا می کند.

همچنین می تواند شکل بینی خود را برای افزایش زیبایی آن تغییر دهید. انواع مختلفی از عمل بینی دکتر حیدری وجود دارد که برای رفع نیازهای مختلف به کار گرفته می شوند.

عملکرد دکتر عطا حیدری می توانند ناهنجاری های فیزیکی را که مانع از تنفس، مثل آنهایی که ناشی از نقص مادرزادی هستند برطرف کند.

همچنین می توانند اثرات آسیب فیزیکی را اصلاح کنند. با تغییر شکل دادن و جایگزینی غضروف و استخوان بینی، دکترجراحی رینوپلاستی شما می تواند به شما در رسیدن به نفس کشیدن راحت کمک کند و از نظر ظاهری نیز از روش های موجود بهره ببرد.

جراحی بینی می تواند به صورت روش “باز” یا “بسته” باشد. رینوپلاستی باز ، بازسازی بر روی خارج از بینی است، در حالی که رینوپلاستی یا عمل بینی بسته فقط شامل برش در داخل بینی است.

گرچه ممکن است، جراحان از یک تکنیک بسته برای جلوگیری از زخم های قابل مشاهده استفاده کنند، اما در صورت آسیب شدید، یا زمانی که محل درمان در حفره بینی قرار دارد، ممکن است عمل بینی باز باشد. یک جراح ماهر و واجد شرایط می تواند برش های جراحی باز را در داخل  بینی به حداقل ممکن برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل