بازدید 3948
۳

پایان غم انگیز برانکو درعربستان با بطری و ناسزا عرب‌ها / پروفسور به ایران برمی‌گردد؟

برخی آن را حاصل «آه» هواداران پرسپولیس می‌دانند که خیلی زود دامان او را گرفته است. استقلالی‌ها باز هم پای وزیر و حمایت‌هایش را وسط کشیدند و طعنه زدند که در عربستان وزیر پرسپولیسی نبود و برانکو دوام نیاورد.
کد خبر: ۹۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 16 September 2019

تصاویر عجیب برای هواداران مرد آرام کروات در فوتبال ایران باورنکردنی بود. برانکو ایوانکوویچ بعد از سه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران و البته رسیدن به فینال آسیا زیر بارانی از بطری، میوه و شعار هواداران الاهلی، مستاصل در کنار زمین ایستاده و به سبک آشنای همیشگی دست‌ها را به کمر دارد و به مخمصه‌ای فکر می‌کند که در آن گیر افتاده است.

پایان غم انگیز برانکو در عربستان با بطری و ناسزا عرب‌ها / پروفسور به ایران برمی گردد؟

به گزارش تابناک ورزشی، به نظر می‌رسد پیوندی که از نظر پرسپولیسی‌ها نامیمون بود خیلی زود پس زده و برانکو و الاهلی نتوانسته‌اند دوران باشکوهش با قرمز‌ها را تکرار کنند. اما شاید برانکو با آن همه عقبه و سابقه توقع نداشت بعد از اعتراض‌های هواداران عصبانی ناگهان حکم اخراجش امضا شود؛ آن هم در حالی که هنوز فصل فوتبال در عربستان درست و حسابی آغاز نشده و تیم‌ها جا نیفتاده‌اند. یک بار کارنامه او را در الاهلی مرور کنیم: برانکو بعد از حضور روی نیمکت الاهلی نتوانست این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا موفق کند و با شکست مقابل الهلال از راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی باز ماند. بعد از آن نوبت به لیگ رسید. در لیگ، کار با یک تساوی خانگی مقابل تیم تازه لیگ برتری شده العداله آغاز شد. الاهلی، اما بازی دوم را با وجود اخراج یک بازیکن به نفع خود تمام کرد تا نخستین برد با برانکو رقم بخورد. اگرچه برانکو اوضاع را تا حدی سروسامان داده بود، اما موضوعاتی نظیر اختلاف نظر با عمر سوما شرایط را برای برانکو سخت کرد. در نهایت شکست مقابل الوحده باعث شد تا مدیران کم‌طاقت الاهلی تصمیم بگیرند ۸۸ روز پس از انتصاب ایوانکوویچ به‌عنوان مرد اول نیمکت تیمشان، او را اخراج کنند.

دوران حضور برانکو در عربستان همچون نوبت قبلی با اتفاقات تلخ به پایان رسید. پیش‌تر او در الاتفاق از سمتش اخراج شد و باز هم نتوانست در لیگ حرفه‌ای عربستان به توفیق برسد. اما این زودترین برکناری برانکو نیست. وی پیش از حضور در پرسپولیس تنها یک ماه سرمربی دینامو زاگرب شد و پس از انجام ۵ بازی، جای خود را به مربی جدید داد. پروفسور البته متخصص شروع‌های ناامید‌کننده است. شاید حالا و در حالی که مدیران کم‌طاقت عربستانی در خروج را به او نشان دادند ارزش اعتماد مدیران و هواداران پرسپولیس در بدو ورودش به این تیم را بیشتر بداند زمانی‌که اتفاقا مثل دینامو و همین الاهلی بسیار ضعیف شروع کرده بود. پرسپولیس برانکو در سه بازی نخست لیگ پانزدهم تنها یک امتیاز کسب کرد و در واقع پروفسور به عنوان سرمربی در جمع سرخپوشان پایتخت شروعی به‌مراتب بدتر از این را تجربه کرد، اما در ادامه موفق شد ۷ جام قهرمانی را با این تیم بالای سر ببرد.

داستان برانکو از زوایای بسیاری قابل تحلیل است. برخی آن را حاصل «آه» هواداران پرسپولیس می‌دانند که خیلی زود دامان او را گرفته است. استقلالی‌ها باز هم پای وزیر و حمایت‌هایش را وسط کشیدند و طعنه زدند که در عربستان وزیر پرسپولیسی نبود و برانکو دوام نیاورد. برخی دیگر هم بر این باور بودند که تمام سوءمدیریت‌ها در فوتبال ایران درست است اما تجربه برانکو ثابت کرد از ما بدتر هم وجود دارد.

اما اگر از تمام این تحلیل‌های دم دستی عبور کنیم مساله سرنوشت برانکو و تصمیمی که برای آینده‌اش می‌گیرد، در فوتبال ایران هم بی‌تاثیر نخواهد بود. او از امروز به یک آلترناتیو بزرگ برای مربیان شاغل در فوتبال ایران بدل خواهد شد. در حالی‌ که کالدرون تغییرات گسترده در پرسپولیس را آغاز کرده و حتی گفته می‌شود در آستانه داربی سیدجلال حسینی را هم نیمکت‌نشین خواهد کرد حالا سایه برانکو را روی سر خود می‌بیند. فراموش نکنید که برانکو قبل از ترک ایران حتی پای میز مذاکره با زنوزی، مالک باشگاه تراکتور هم نشست. پس برای او تمام راه‌ها به پرسپولیس ختم نمی‌شود و قطعا انتخاب‌های دیگری هم از ایران روی میز دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تو ایران پول مفت داریم. بی حساب کتاب تا دلت بخاد.حتما میارنش ایران
بنده خدا فکر کرد اونجا هم ایرانه با کمک فدراسیون و داورها نتیجه بگیره.
مگه غیر از اینه لنگیا همه پشت سرش بودن به قیمت زیر پا گذاشن همه اصول
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار