بازدید 2727

شکایت شرکت های دارویی علیه نعمت زاده

کد خبر: ۹۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 16 September 2019

نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده گفت: فعالیت متهمان ضربه سنگینی به نظام دارویی کشور زده است که نتیجه آن عدم تولید داخلی و کمبود داروهای اساسی بوده است.

به گزارش مهر، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده، احمد رضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

اتهامات شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمدرضا لشگری‌پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر  مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها درضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام با اشاره به اینکه دادگاه متهمان شبنم نعمت زاده و لشکری پور علنی است از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حضور یابد.

نیازابادی نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: متهم شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا آزاد با تودیع وثیقه و سپس بازداشت به مشارکت در اختلال عمده در نظام اقتصادی به مبلغ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی دارو با عمر موثر بودن ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مشارکت در تحصیل مال نامشروع به میزان هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۳۷۴ هزار ریال است.

وی ادامه داد: سوءستفاده از جواز صادره و تقلب در حوزه دارو مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی البرز و نگهداری غیرمجاز دارو در حکم قاچاق از دیگر عناوین اتهامی شبنم نعمت‌زاده است.

نیازآبادی به عناوین اتهامی لشکری پور دیگر متهم پرونده اشاره کرد و گفت :احمدرضا لشکری پور بازداشت به دلیل عجز در تودیع وثیقه متهم به اخلال در نظام اقتصادی و همچنین اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور کلی و مبلغ هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار ریال و همچنین سوء استفاده از امتیاز جواز است.لازم به ذکر است که تعدد معنوی اتهام مربوط به شرکت دارویی رسا به مدیرعاملی لشکری پور و شبنم نعمت‌زاده است و به همین جهت عنوان اتهامی برای این شرکت مشابه اعداد اعلام شده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: به طور کلی موضوع هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مطرح است از این مبلغ هزار و ۶۴۰ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۳ ریال آن طرح شکایت کردند و الباقی وجودی است که مورد شکایت قرار نگرفته است البته لازم به ذکر است نعمت‌زاده در بازجویی‌ها رقم طلب شکات را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

نیازآبادی به موضوع شکایت شرکت های دارویی علیه شرکت رسا و دو متهم به آن اشاره کرد و گفت: شرکت جابربن حیان ؛اسوه از جمله شکات پرونده هستند که حسب گفته مدیرعامل یکی از آنها متهمان از سال ۹۲ اقدام به خرید انبوه دارو کرده اما چک هایشان برگشت خورده است و منجر به ۱۸۳ میلیارد ریال بدهکاری به غیر از ضرر وارده شدند.

نماینده دادستان ادامه داد:فعالیت متهمان ضربه سنگینی به نظام دارویی کشور زده است که نتیجه آن عدم تولید داخلی و کمبود داروهای اساسی بوده است.

نیاز آبادی ادامه داد: همچنین شرکت‌های دارویی تامین دارو پخش پارس دارو ظهرابی کاسپین رازک‌و فارابی همگی علیه شبنم نعمت‌زاده شکایت کردند.

وی ادامه داد: شرکت‌های وابسته به شستا هم اعلام کردند توزیع و تولید تحت نظر غذا و داروست و اگر شرکت رسا در این حوزه فعال بوده باید مستندات خود را نشان می داد متاسفانه علی رغم پیگیری ها در رابطه با فروش داروها بحث وجود دارد.

نماینده دادستان به شگرد متهمان اشاره کرد و گفت مدیران دارویی رسا با اعلام وضعیت نامناسب این شرکت دارویی اقدام به خرید داروی بیشتر کردند این موضوع بیانگر این است که مدیران با علم به وضعیت شرکت اقدام به استفاده از وصول نقد در سایر حوزه‌ها به جز دارو کردند.

نیازآبادی ادامه داد شاکیان از جمله دلایل شکایت خود را صدور چک‌های با هویت و صاحب امتیازی نامعلوم و برگشت آن عنوان کردند.

وی ادامه داد: در یک شکایت دیگر فردی به نام زرگر علیه شبنم و زینب نعمت‌زاده اعلام شکایت کرده است.

نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای متهمان شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور را قرایت کرد.

فعالیت‌های متهمان ضربه سنگینی به حوزه منابع عمومی در بخش دارو وارد کرده است

در ادامه نماینده دادستان گفت: فعالیت‌های متهمان ضربه سنگینی به حوزه منابع عمومی در بخش دارو وارد کرده است همچنین موجب عدم تولید داخلی دارو و کمبود دارو به عنوان نیاز اساسی مردم شده است.

وی با بیان اینکه متهمان از سال ۹۲ اقدام به خرید انبوه دارو کرده‌اند و بدهکاری‌های آنها غیر از خسارات وارده است به دیگر شکات اشاره کرد و گفت: همچنین شرکت استراژن دارو، شرکت شفاطب پرتو دارو، شرکت ایران سرنگ، شرکت البرز دارو، شرکت فارماشیمی، شرکت داروسازی ریحانه اصفهان هم از دیگر شاکیان هستند. ۹۰ درصد از سهام شرکت سهامی خاص دارویی رسا متعلق به دختران نعمت زاده است و ۴۰ درصد از سهام آن را خانم شبنم نعمت زاده دارد.

وی اظهار کرد:۲۰۰ فقره چک بلامحل صادر شده است که وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۶، مراتب را به رئیس جمهور اعلام کرد که رئیس جمهور در پاسخ پی‌نوشت کرد با پیگیری وزارت اطلاعات حقوق مردم تامین شود.

نیازآبادای در رابطه با پرونده تشکیل شده برای متهم در تعزیرات گفت گزارش وزارت اطلاعات حکایت از دفن دارو توسط شرکت رسا در انباری در شهریار داشت که طی آن مشخص شده بود داروهایی به ارزش ۵۰ میلیارد و هفتصد و هشتاد و سه میلیون ریال به پا شده است همچنین ارزش داروهای تاریخ مصرف گذشته دپو شده ۱۱ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال بوده است که این گزارش مشخص می‌شود انبار حقوق با قد مجوز بوده و پس از آن تعزیرات کرج به این موضوع ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه نعمت‌زاده همدست دیگری به جز لشکری پور دارد گفت: فردی به نام رضا سقایی بوده است. شرکت رسا همچنین دریافت هایی از که بنیاد برکت داشته که موفق به بازپرداخت آن نبوده است.

نیازآبادی ادامه داد: نامبرده در بازجویی های اولیه اعلام کرده بود که موضوع بدهکاری تجاری است که اصل آن بدهکاری به ۵ کارخانه تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: در بازجویی های که پیشتر انجام شد اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی و همچنین اخلال در نظام توزیع دارویی کشور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال به متهمه تفیم اتهام شد اما او مشکل اصلی را بدهکاری بین شرکت‌ها اعلام کرد و گفت بنده یک مال باخته هستم در این جریان مدیر عامل باعث متضرر شدن شرکت بنده شده است.

وی با بیان اینکه پس از آن متهمان با قرار بازداشت موقت به زندان اعزام به آن اعتراض می‌کند، گفت: هم زمان حکم بازداشت لشکری پور به محل اختفای احتمالی در شهرستان نور ارسال می شود.

وی ادامه داد: متهم ابتدا با قبول مسئولیت خود اعلام کرده که اشکال پیش آمده به عدم کنترل خروج دارو بر می‌گردد. پس از آن در بازجویی ها از خانم نعمت‌زاده سوال شد که چطور لشکری پور به شما اجازه ورود به می داده است که متهم پاسخ داد بنده در کارشان دخالتی نداشتم.

نیازآبادی ادامه داد: نعمت‌زاده در پاسخ به این سوال که چه میزان تسهیلات بانکی کردید، گفت برای شرکت توسعه رسا ۴ میلیارد تومان از بانک ملت و ۴ میلیارد تومان از بانک شهر دریافت کردیم همچنین برای رسا فارمان هم از بانک های ملت و سینا مبالغی را دریافت کردیم.

نماینده دادستان ادامه داد: در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۷ اعلام مرکز اطلاعات و مبارزه با پولشویی دارایی ۵۰۰ حساب از ایشان شناسایی شده است.

نیاز آبادی افزود: در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به مشکلات پیش آمده به فعالیت‌های آن ادامه داد، وی گفت به درخواست شرکت‌های توزیع ادامه دادیم.

نماینده دادستان به اظهارات عباس حیدرزاده از مطلعین پرونده اشاره کرد و گفت: پس از اعلام این فرد نعمت‌زاده حضور فعالی در شرکت رسا داشته به‌طوری‌که حیدرزاده اعلام کرده که نعمت‌زاده تا پاسی از شب در شرکت مشغول کار بوده است.

وی افزود: همچنین حیدرزاده در رابطه با علت بروز مشکلات پیش آمده اعلام کرده که تعداد زیر مجموعه ها تامین هزینه‌ها از جمله آزمایشگاه متعلق به نعمت‌زاده ریخت و پاش های بی اساس علت به وجود آمدن مشکلات اخیر بوده است. همچنین پس از اعلام افراد مطلع دیگری در پرونده اعطای جوایز های خارج از داروخانه ها مورد تایید برخی از شکات بوده است به طوری که آفرهای خاصی به داروخانه ها داده می شد که همین مسئله منجر به اختلال در نظام توزیع دارو شده است.

وی افزود: حسب اظهار مطلعان در ربطه با برداشت های نامتعارف از اموال شرکت اعلام شده که با وساطت مهندس نعمت‌زاده پدر شبنم نعمت‌زاده این برداشت هاو حل و فصل شده است.

وی همچنین به موضوع تخفیفهای ۴۸ درصدی بر قیمت برخی داروها اشاره کرد و گفت: ولی مسئله منجر به اختلال در نظام دارویی شده است. در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ مواجهه حضوری به این ۲ متهم برگزار و لشکری پور اعلام کرد که هر ماه دو درصد می توانستید به شرکت‌ها تخفیف بدهیم.

نماینده دادستان افزود: در ادامه لشکری پور در رابطه با موضوع برداشت های نامتعارف از شرکت ها هم گفت که ۲۵ میلیارد بابت خرید زمین در لواسان و تسویه بدهی از سوی نعمت‌زاده برداشت شده که در این رابطه نعمت‌زاده پاسخی نمی‌دهد. این متهم همچنین می‌گوید نعمت‌زاده منزل شخصی خود در قیطریه به همراه ۲ میلیارد را به ما نمی‌دهد و ما را مجاب می‌کند تا کار کنم بنابراین او به بدهی شرکت کاملاً آگاه بود. همچنین نعمت‌زاده از حسابداری شرکت می خواست تا وضعیت شرکت را سود ده جلوه دهد

وی افزود: نعمت‌زاده همچنین در آخرین بازجویی ها اعلام می کند که هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارد و بدهی یک بدهی تجاری است و اواخر از امضای وی سوء استفاده می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر