بازدید 31867

تصاویر آمریکا ازحمله یمن به ۱۹ نقطه تاسیسات آرامکو

کد خبر: ۹۲۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 16 September 2019

دولت آمریکا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که دست کم ۱۹ نقطه از تاسیسات نفتی عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فاکس نیوز، تصاویر مذکور نشان می‌دهد که ۱۹ نقطه از دو پالایشگاه سعودی تحت تاثیر حملات پهپادی نیروهای انصارالله قرار گرفته است.

وزارت کشور عربستان روز شنبه اعلام کرده بود: دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه خطاب به پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی تاکید کرد: نه مقصر شناختن ایران، بلکه پذیرش راه حل های پیشنهادی ایران به قائله یمن خاتمه می دهد.

ظریف در این پیام آورده است: «با شکست در سیاست فشار حداکثری، پمپئو به سیاست فریب حداکثری روی آورده است. ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی می انجامد، امروز در یمن گیر کرده اند. مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در فروردین ۹۴ مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این قائله خاتمه دهد.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با منتفی دانستن نقش نیروهای مردمی یمن در این حمله مدعی شد که ایران مسئول این حمله های پهپادی است!

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که ایران درگیر یک «دیپلماسی دروغین» شده است!

پمپئو در یک پیام توئیتری با اشاره به رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و طرح ادعایی پوچ نوشت: «در حالی که روحانی و ظریف وانمود می کنند به دیپلماسی متعهد هستند، تهران تقریباً در ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی نقش داشته است، در میانه تمام فراخوانها برای تنش زدایی، ایران هم اکنون به حمله ای بی سابقه علیه منبع انرژی جهان دست زده است».

این در حالی است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در واکنش به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان اعلام کرد که این کشور مایل و همچنین قادر است که به این حملات پهپادی پاسخ دهد!

گفتنی است در پی این حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان