بازدید 2368

مذاکرات روسی ـ سوری در آستانه نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه

رسانه‌های سوری از ورود نماینده روسیه در امور سوریه به دمشق برای انجام مذاکرات با مقامات این کشور در آستانه نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۹۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 15 September 2019

رسانه‌های سوری از ورود نماینده روسیه در امور سوریه به دمشق برای انجام مذاکرات با مقامات این کشور در آستانه نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الوطن سوریه نوشت که الکساندر لاورنتیو، نماینده روسیه در سوریه به منظور انجام مذاکرات با مقامات این کشور در آستانه نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه وارد دمشق شد.

طبق این گزارش، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه موفق به اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور نشده و منتظر توافقات بیشتر میان کشورهای ضامن آتش‌بس و موضع دمشق است.

الوطن به نقل از چند مقام دیپلمات غربی در ژنو نوشت: پدرسن منتظر نتایج مذاکرات مسکو و دمشق و همچنین کشورهای ضامن آتش‌بس است تا پس از آن مسیر کمیته قانون اساسی و زمان اعلام تشکیل آن را تعیین کند. وی همچنین امیدوار است که نشست‌های این کمیته پیش از پایان ماه جاری میلادی آغاز شود.

در همین راستا، یک منبع گفت: برخی از جزئیات وجود دارد که باید پیش از اعلام تشکیل این کمیته تکمیل شود، این جزئیات در وهله اول مستلزم موافقت مقامات سوریه و سپس مشورت میان کشورهای ضامن آتش‌بس است.

این منبع افزود: دمشق به تنهایی درباره کمیته قانون اساسی تصمیم خواهد گرفت و هم‌اکنون درباره این موضوع مذاکره می‌شود و در نشست کشورهای ضامن آتش‌بس نیز همین موضوع بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر، منابع آگاه از نشست کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه که قرار است فردا (دوشنبه) در آنکارا برگزار شود درباره جزئیات این نشست عنوان کردند که در آن علاوه بر پرونده‌هایی مانند منطقه شرق فرات، پرونده ادلب و تشکیل کمیته قانون اساسی نیز بررسی خواهد شد.

طبق گفته این منابع، رؤسای جمهور ایران و روسیه در جریان نشست مذکور بر اجرای مصوبات دور گذشته این نشست‌ها تأکید خواهند کرد.

این منابع ادامه دادند: همچنین انتظار می‌رود که رؤسای جمهور روسیه و ایران در این نشست همتای ترکیه‌ای خود را تحت فشار قرار داده تا یک برنامه زمانی کوتاه برای بازگشایی دو مسیر بین‌المللی از حلب به حماه و لاذقیه تنظیم کند و برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش اولویت به بازگشایی جاده اول داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل