بازدید 17462
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود/ پمپئو: ایران به تأسیسات نفتی عربستان حمله کرده است/تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان/جر و بحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

درخواست سناتور آمریکایی برای حمله به تأسیسات نفتی ایران، تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان، جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران و توقف ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اتهام پمپئو علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 15 September 2019

درخواست سناتور آمریکایی برای حمله به تأسیسات نفتی ایران، تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان، جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران و توقف ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اتهام پمپئو علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه با منتفی دانستن نقش نیروهای مردمی یمن در این حمله مدعی شد که ایران مسئول این حمله های پهپادی است!

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد، ایران درگیر یک «دیپلماسی دروغین» شده است!

پمپئو در یک پیام توئیتری، با اشاره به رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و طرح ادعایی پوچ نوشت: «در حالی که روحانی و ظریف وانمود می کنند به دیپلماسی متعهد هستند، تهران تقریباً در صد حمله به عربستان سعودی نقش داشته است، در میانه تمام فراخوان ها برای تنش زدایی، ایران هم اکنون به حمله ای بی سابقه علیه منبع انرژی جهان دست زده است».

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود/ پمپئو: ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است/تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان/جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

این در حالی است که ساعاتی پیش، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در واکنش به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان اعلام کرد که این کشور مایل و همچنین قادر است به این حملات پهپادی پاسخ دهد.

گفتنی است، در پی این حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود

«لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در پیامی در توئیتر به حملات پهپادی ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفت عربستان سعودی واکنش نشان داد.

وی در این پیام‌های توئیتری مدعی شد، حمله حوثی‌ها به پالایشگاه‌های نفت سعودی نمونه دیگری از چگونگی ویران کردن خاورمیانه توسط ایران است.

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود/ پمپئو: ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است/تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان/جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

این سناتور تندروی آمریکایی در ادامه ادعاهای خود نوشت، ایران هیچ تمایلی به صلح نداشته و آنها به دنبال تسلیحات اتمی و سیطره منطقه‌ای هستند.

گراهام در ادامه پیام‌های توئیتری خود در پیامی گستاخانه نوشت: «هم اکنون زمان آن است که اگر ایران اقدامات تحریک آمیز خود را ادامه دهد یا غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، آمریکا حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را بر روی میز قرار دهد.»

وی اضافه کرد: «ایران تا زمانی که پیامدها واقعی‌تر نشوند همانند حمله به پالایشگاه‌های آنها که کمر رژیم را خواهد شکست، سوء رفتارهای خود را متوقف نخواهند کرد.»

تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی گفت‌وگو کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی از آمادگی واشنگتن برای همکاری با عربستان سعودی در راستای حمایت از امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود/ پمپئو: ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است/تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان/جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر تأثیر منفی حمله امروز ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفتی سعودی بر اقتصاد جهانی اشاره کرد.

ولیعهد عربستان سعودی نیز در این تماس تلفنی تأکید کرد، سعودی‌ها اراده و توانایی برای مقابله با انصارالله یمن را دارند.

جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

به نوشته یورونیوز، خروج ناگهانی مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در روز سه‌شنبه گذشته، پس از آن حادث شد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز داشت، شاید به‌ عنوان مشوقی برای تهران جهت آمدن بر سر میز مذاکره، برخی تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

منبع یورونیوز می‌گوید، این بحث بعدازظهر دوشنبه درگرفته و در جریان آن بولتون تأکید کرد قویا با چنین ایده‌ای مخالف است.

به نوشته این رسانه اروپایی، صبح روز بعد، بولتون دیگر مشاور امنیت ملی کاخ سفید نبود و حتی بر سر اینکه تصمیم نبودن او، تصمیم چه کسی است بین بولتون و ترامپ اختلاف وجود دارد. ترامپ می‌گوید بولتون را اخراج کرده، ولی بولتون می‌گوید استعفا داده است.

سناتور آمریکایی: باید به پالایشگاه‌های ایران حمله شود/ پمپئو: ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است/تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان در مورد حمله به عربستان/جروبحث ترامپ و بولتون بر سر ایران

پیشتر رسانه‌ها درباره احتمال موافقت رئیس‌جمهور آمریکا با پیشنهاد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعطای خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به ایران که با نفت تضمین شده مطالبی را منتشر کرده بودند؛ اما آنچه منبع نزدیک به بولتون ادعا کرده، بیانگر آن است که پیشنهاد ترامپ مبنی بر رفع برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

توقف 50 درصدی تولید نفت عربستان

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد یکشنبه رسما توقف 50 درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی مقاومت علیه تأسیسات نفتی شرکت آرامکو را تأیید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه» وزیر انرژی سعودی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام قطع تولید روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت گفت: «حمله تروریستی به پالایشگاه‌های بقیق و خریص، منجر به توقف موقت تولید نفت در پی تعطیلی آنها شد که طی روزهای آینده از ذخایر نفتی این کسری جبران خواهد شد».

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به اینکه حمله روز گذشته در ادامه عملیات‌ اخیر مقاومت یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان بوده، ادعا کرد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود».

این مقام سعودی که گویا کشورش را عاجز از دفاع در برابر عملیات‌های پهپاد مقاومت یمن می‌بیند، دست کمک به سمت دیگر کشورها دراز کرده و افزود:‌ «جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آنها مقابله کند».

وی با بیان اینکه عملیات مذکور، تأثیری بر تأمین آب و برق عربستان سعودی نگذاشته، گفت: شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی 48 ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۳
فردا بیا بزن ... خخخ
محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در واکنش به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان اعلام کرد که این کشور مایل و همچنین قادر است که به این حملات پهپادی پاسخ دهد! بنظر شما عربستان سعودی می تواند یمن را شکست دهد و از خاک خودش جیزان بیرون کند؟
سلام.واقعا آدم اعصابش خورد می شود وقتی می شنود کشور یمن مورد تجاوز عربستان قرار گرفته و مردم دفاع می کنند و به متجاوز حمله می کنند ،قدرت های زورگو بجای اینکه از حملات متجاوز جلوگیری کنند تشویق می کنند چرا که منش قدرت های زور گو همین است و تنها راه مقاومت است.
دم ایران گرم
من هیچ بهره ای از هیچ سازمانی و کسی نمیبریم و هیچ حامی ندارم حتی مادرم هم بخاطر کمبود دارو و غذا داره میمیره...من حاضرم مجانی برم یمن برای حضرت آقا بجنگم فداش بشم.
ما حاضریم از گرسنگی بمیریم ایران توافق نکنه در هیچ صورت.
و در عوض تمام عربستان رو با خاک یکی کنه
و مستقیم ایران وارد جنگ با امریکا بشه تا این احمق هم ساکت بشه
اگه ایران مقتدر عمل کنه صاحب همه چی میشه و هیچ زورگویی ظلم نمیکنه
یقینا فرج امام زمان با این کار نزدیک شده از نزدیک هم نزدیکتر شده
دست یمنی هام درد نکنه
الکی الکی منطقه را به جنگ می کشانند
جامعه جهانی و مسلمان کار دیگری هم باید بکنه و اینکه تولیت مکه رو باید از دست این انسانهای پلید بگیره و طبق آیات قرآن به دست مومنین بده
امروز امام حسین منتظر لبیک من و شماست. و با جنگ این هارت و پورت های امریکا رو خفه کنه و دل ما رو هم شاد
با چهارتا بادبادک مردم قحطی زده یمن کمرت میشکنه پس بشین سر جات و برای ایران قدرتمند رجزخوانی نکن عرعرستان سقوطی
داداش بنی سلمان خوردی نوش جونت ....
این حملات بهترین هدیه به دولت ترامپ هستن، آفرین خوب در زمین ترامپ بازی‌ می‌کنین. آمریکا خودش بزرگترین تولید کننده نفت جهان هست و هیچ نیازی به نفت خلیج فارس نداره. کسانی‌ که تحت فشار قرار میگیرن همون‌ها هستن که تا حالا از برجم دفاع کردن یعنی‌ چین و اروپا، حالا آمریکا میگه یا میاین پشت ما یا حالشو ببرین، اینجاست که میگن عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد، البته از زبان ترامپ.احسنت با همین فرمون تا سقوط برین جلو ما هم حمایت می‌کنیم
آمریکای جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند . امروز ایران اسلامی یک ابر قدرت نظامی است و هیا هو و تهدید دیگر اثر ندارد . آمریکای مزدور قبلا امتحان کرده و سرش به سنگ خورده . آزموده را آزمودن خطاست . .ایران افغانستان و سوریه و یمن نیست که خواسته باشید اشغال کنید . خواب هم نمی بینید آماده ایم آماده . تو دهنی خورده است که هرگز فراموش نکند .
این ادعا ها فقط برای تحت فشار گذاشتن ایران برای اعمال فشاربیشتر به یمن هست تا حملات رو متوقف کنند . هیچ کاری از دستشون بر نمیاد
آب را گل نکنید / سگ هار ( ترامپ ) ول نکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها