بازدید 4888

عمران‌‌خان:‌صدای کشمیر در‌مجامع بین‌المللی خواهم‌بود

کد خبر: ۹۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ 13 September 2019
نخست وزیر پاکستان با انتقاد از وضعیت بغرنج مردم کشمیر در پی اقدامات غیرقانونی هند، تاکید کرد که در مجامع بین‌المللی از جمله نشست آتی سازمان ملل صدای مردم کشمیر خواهد بود.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت: «کشمیر اشغالی» در سایه اقدامات غیرقانونی دولت هند به یک «موضوع بشری» تبدیل شده است.

عمران خان در حالیکه برای جمعیت انبوهی در مظفرآباد مرکز کشمیر پاکستان سخنرانی می‌کرد، افزود: مردم کشمیر ۴۰ روز گذشته را تحت حکومت نظامی دولت هند سپری کرده‌اند.

وی ادامه داد: تنها افراد بزدلی نظیر نارندرا مودی (نخست وزیر هند) می‌تواند گام‌هایی برای محاصره مردم کشمیر بردارد. اقدامات مودی و هندو‌های تندرو یادآور «نازی‌های آلمان» است.

عمران خان تاکید کرد که به رغم استبداد، دولت هند موفق نخواهند بود چراکه کشمیری‌ها از مرگ باکی ندارند.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: مودی از کودکی تابحال عضو فرقه هندو‌های تندرو بوده است. این فرقه (راشتریا سوایامسواک سانگ)، از ابتدا بر پایه برتری هندو‌ها و تنفر از مسلمانان بنا شد.

وی تصریح کرد که در مجامع بین المللی از جمله در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل صدای مردم کشمیر خواهد بود.

عمران خان در پایان سخنان خود به هند هشدار داد از هرگونه اقدام (تنش زا) خودداری کند چراکه پاکستان به هرگونه اقدام نامناسبی واکنش قاطع نشان خواهد داد و ظلم‌هایی که ارتش هند علیه کشمیر انجام می‌دهند، منجر به افراط‌گرایی خواهد شد.

دولت هند بعد از اعلام لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر، در این منطقه حکومت نظامی اعلام کرد.

«عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان ضمن انتقاد از اقدام دولت هند در لغو خودمختاری جامو و کشمیر، آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند و هشدار داد که این موضوع تنش بیشتر در روابط دو کشور را موجب خواهد شد.

به دنبال افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان، عمران خان با اشاره به اینکه هند و پاکستان هر دو کشور‌هایی بهره‌مند از فناوری هسته‌ای هستند، هشدار داد که تنش‌ها میان این دو کشور، تمام جهان را تهدید می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر