بازدید 1946

کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی

کد خبر: ۹۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 08 September 2019

رشد اقتصادی کره جنوبی کمتر از پیش‌بینی بانک مرکزی این کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، طبق اعلام بانک مرکزی کره جنوبی حج تولیدات ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال به ۴۵۹.۸ تریلیون وون ( ۳۷۸.۷ میلیارد دلار) رسیده است که در مقایسه با رشد سه ماهه نخست سال حاکی از رشد ۱ درصدی است اما ۰.۱ درصد کمتر از نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط بانک مرکزی محسوب می شود.

رشد اقتصادی سالانه کره جنوبی نیز طی این مدت به ۲ درصد رسیده است که ۰.۹ درصد کمتر از رشد دوره مشابه منتهی به نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و ۰.۸ درصد کمتر از رشد مدت مشابه منتهی به نیمه دوم سال ۲۰۱۷ چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است.

بانک مرکزی کره جنوبی در گزارش بازبینی شده خود از اقتصاد این کشور پیش بینی کرد نرخ رشد اقتصادی امسال ۲.۲ درصد باشد که ۰.۳ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده این بانک در ماه ژوئیه است.

مؤسس رتبه‌بندی "مودی"  در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به ۲.۱ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است. کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است.

لازم به ذکر است که متوسط نرخ رشد اقتصادی کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۱.۷۹ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به رشد ۷.۸ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۱۹۷۰ و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۷ درصدی در سه ماهه نخست سال ۱۹۹۸ بوده است.

دولت کره جنوبی اعلام کرده است به منظور تقویت رشد اقتصادی در نظر دارد از صادرکنندگان حمایت بیشتری کند. وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره در ماه مارس اعلام کرده بود دولت بسته‌ای به ارزش ۳ تریلیون وون (۲۰۸.۵۲ میلیارد دلار) برای این منظور تهیه دیده است که در دو مرحله و در دو نیمه امسال به کانال‌های مربوطه تزریق خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر