بازدید 9701

هیئت جاروکشان؛کار نیک جوانان یک‌شهر درایام‌عزاداری

کد خبر: ۹۲۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 11 September 2019
هم‌زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان هیئت جاروکشان توسط جوانان شهر ابرکوه به منظور حمایت و همکاری با پاک بانان شهرداری ابرکوه تشکیل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در ایام عزاداری شهدای کربلا که هیئت‌های عزاداری به صورت رسمی از شب هفتم در معابر، میادین و حسینیه‌ها به راه می‌افتند، بازار موکب‌های پذیرایی نیز داغ است.

پس از پایان هر عزاداری که در وعده‌های سه گانه صورت می‌گیرد، پاک بانان و کارگران خدمات شهری شهرداری ابرکوه بلافاصله اقدام به پاک‌سازی میادین و معابر می‌کنند تا عزاداران در نوبت بعدی عزاداری با شهری تمیز مواجه باشند.

در همین راستا تعدادی از جوانان شهر اقدام به راه‌اندازی هیئتی تحت عنوان «جاروکشان» کرده و هر شب رأس ساعت ۲۳:۳۰ در میدان امام حسین (ع) ابرکوه به منظور کمک به پاک بانان حاضر می‌شوند و در پاک‌سازی به آنان کمک می‌کنند.

این جوانان در خاتمه و پس از پاک‌سازی، دور هم حلقه زده و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی به سبک «جوش دور» به عزاداری می‌پردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چرا ملت مسلمان باید زباله خود را در کف خیابان بریزند تا عددهای زباله ها را جمع آوری کنند
افرین و هزاران زنده باد بر شما!
ای کاش اونجا بودم و میتونستم همپای شما باشم .
دست مریزاد!
وای بر مردمی که این صحنه رو می بینند و باز زباله روی زمین رها می کنند . فرقی با طرفداران یزید نمی کنند .
یا اباعبدالله الحسین . خدا قبول کنه به حرمت سیدالشهدا . این حرکت مشت محکمی بر دشمنان ولایت و عاشوراست . انشاء الله در تمامی شهرها و روستاهای کشور این کار انجام بشه به همت عزیزان هیاتی و عزادار با بصیرت و اگاه
عزاداری قبول*
آفرین
این یعنی دین در همه ابعاد
آفرین همه ی ما باید از این جوانان الگو بگیریم .و در همه اوقات سال جهت تمیزی محیط زندگیمان تلاش کنیم. از همه ی مردم خوب ایران می خواهم که محیط زیست خودشان را تمیز و پاک نگه دارند زیرا ما فقط همین یک زمین را داریم!!
خدا خیرشان بده
ثواب واقعی می برند
آفرین
آفرين به اين فهم و شعور! :) خداوند به شما اجر بيكران عنايت بفرمايد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار