بازدید 6009
۱

وزير خارجه آمريكا: با بولتون اختلاف نظر داشتم

کد خبر: ۹۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ 11 September 2019
پمپئو درباره اختلاف نظرهایی که با بولتون داشته است گفت: من درباره مسایل داخلی صحبت نمی کنم، بارها من و بولتون اختلاف نظر داشتیم اما این مساله با خیلی های دیگر هم صادق است، ماموریت من دیپلماسی است
 
مایک پمپئو این مطلب را بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری مشترک با استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا این مطلب را مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: شب گذشته رئیس جمهوری خواستار استعفای بولتون شد و امروز استعفا نامه را دریافت کرد. رئیس جمهوری حق دارد که کارمندی داشته باشد که مناسبش باشد. من و منوچین هر روز با رئیس جمهوری صحبت می کنیم و رئیس جمهوری حق دارد که تصمیم بگیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پمپئو درباره اختلاف نظرهایی که با بولتون داشته است هم گفت: من درباره مسایل داخلی صحبت نمی کنم، بارها من و بولتون اختلاف نظر داشتیم اما این مساله با خیلی های دیگر هم صادق است، ماموریت من دیپلماسی است.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود بولتون هم اینجا باشد، آیا تعجب کردید که دیگر در دولت نیست، اظهار کرد: هرگز شگفت زده نیستیم. ما درک کاملی از کاری که رئیس جمهوری انجام می دهد، داریم. ماموریت ما صحبت در این باره نیست و درباره مسایل مهم در سیاست خارجی آمریکا صحبت می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد ترامپ را مسئول سیاست های کاخ سفید بداند و تاکید کرد: من با رئیس جمهوری ترامپ کار کردم، اگر یکی برود و دیگری بیاید، سیاست متفاوت نخواهد شد.

پمپئو درباره احتمال دیدار ترامپ با رئیس جمهوری روحانی هم گفت: این امکان وجود دارد. رئیس جمهوری ترامپ گفته است حاضر است بدون پیش شرطی با رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

وی درباره نفوذ داعش در اردوگاه‌های پناهندگان سوری و زندانیان هم اظهار کرد: در عراق و سوریه مسایلی بوده است که عناصر افراطی در میان زندانیان رشد کرده اند. ما از اقدامات داعش و دیگر گروههای تندروی اسلامی هرگز چشم بر نخواهیم داشت.

وزیر خارجه آمریکا درباره اقدام سیا در خارج کردن یکی از جاسوسان خود از روسیه هم گفت: من این گزارش را دیدهام و اطلاعات آن صحیح نیست. بیش از این هم در این باره صحبت نمیکنم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تو هم کاره ای نیستی فقط در چاپلوسی استادی و کاری میکنی که ترامپ بیشتر خوشش بیاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان