بازدید 9041
۳

دو هزار عضو داعش به اروپا بازگشته‌اند

کد خبر: ۹۲۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ 08 September 2019
یک دیپلمات ارشد روس با اشاره به بازگشت صد‌ها عضو داعش به اروپا، گفت: ممکن است این افراد عملیات تروریستی انجام دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت: اعضای گروه تروریستی داعش که به اروپا بازگشته‌اند، ممکن است دست به حملات تروریستی بزنند.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری «تاس»، گفت: «تروریسم یک مشکل عمومی است و شمار فزاینده حملات تروریستی در جهان، از جمله در کشور‌های غربی، این موضوع را تایید می‌کند.»

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت: «آمریکا، اروپا، آسیا و دیگر کشور‌های توسعه یافته از حملات تروریست‌ها در امان نیستند، زیرا طی سال‌های گذشته حدود دو هزار شبه نظامی که در کنار گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق جنگیده بودند، به اروپا بازگشته‌اند.»

طبق آمار یک مرکز مطالعاتی در انگلیس، از زمان تشکیل داعش تا سال ۲۰۱۸، حدود ۱۳ هزار اروپایی برای پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۴۰ هزار نیروی خارجی از ۱۱۰ کشور برای حضور در داعش به سوریه و عراق رفته‌اند. از این میان ۷۲۵۲ نفر از اروپای شرقی و ۵۹۰۴ نفر از اروپای غربی به داعش پیوستند. (جزئیات بیشتر)

وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی در سفر به لندن از دولت انگلیس درخواست کرد برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش، زندانیان داعشی دارای تابعیت بریتانیایی را تحویل بگیرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که هفته گذشته به لندن سفر کرد به دولت انگلیس هشدار داد باقی ماندن داعشی‌های انگلیسی در عراق و سوریه، امنیت این منطقه را به خطر می‌اندازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امیدواریم که انتقام خون مردم بیگناه را که به سیاست امریکا ودستور امریکا و اسراییل و عربستان انجام دادند و اروپایینان از انها حمایت کردند .از اروپایینان بگیرند
چوبد کردی مباش ایمن زکردار بله اتش بازی راه انداختند وقکر کردن اتش فقط خانه همساده رو میسوزونه وخودشون فقط از این اتش گرما نسیبشون میشه چه بد وبیهوده اندیشیدند اگه جامعه جهانی ودول ومللها به رشدی رسیدند که بپرسند داعش از کجا امد کی تقویتش کرد کی بهش بهاداد ودنبال محاکمه انان رفتند دنیا کمی اروم میگیره در غیر این صورت در اینده نچندان دور باز یک گروه دیگه مصل داعش پیدا میشه
هر کس باد بکارد طوفان درو میکند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان