بازدید 8079

خاتمی: اسلام با شاغل بودن زنان مخالف نیست اما ...

کد خبر: ۹۲۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 08 September 2019

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنویت بدون غیرت دینی معنا ندارد چرا که در واقع دین، بدون غیرت دینی نمی‌تواند پایداری داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در مورد جایگاه معنویت اظهارداشت: معنویت برای جامعه اسلامی از مهمترین ضروریات است که نمود آن در غیرت دینی بروز می‌کند.

وی افزود: فداکاری شهدا از زمان بعثت حضرت محمد (ص) تا کنون به واسطه همین غیرت دینی بوده است که اگر نبود، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری هدف‌های نهضت سید الشهدا (ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تجلی غیرت دینی و جزو اصلی‌ترین هدف‌های این نهضت بود و بدون غیرت دینی عاشورا معنا نداشت.

وی تصریح کرد: کسی که غیرت دینی دارد، منکر یا زشتی را نمی‌پسندند و حتی اگر امکان امر به معروف و نهی از منکر گفتاری یا عملی نباشد، در قلب و ذهن خود آن را برنمی‌تابد و توجیه نمی‌کند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: غیرت دینی در جنبه فردی، بندگی خدا را به ارمغان می‌آورد و کسی که بنده خدا باشد، کسب و روزی درست و حلال را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: نماز با خلوص و لقمه حرام در کنار هم امکان‌پذیر نیست؛ لقمه ای که با رشوه، ربا، قاچاق و اختلاس‌های میلیاردی به دست آید نمی‌تواند موجب رشد معنوی انسان شود.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان برای بندگی خدا در کامروایی جنسی حد و مرز دارد، نگاه‌ها کنترل شده است و پوشش با عفت و حیا همراه می‌شود، بد بدهنی نمی‌کند و هر سخن و شایعه‌ای را بر زبان نمی‌آورد.

وی همچنین گفت: مسائلی مانند عفاف و حجاب هم تنها ویژه زنان نیست، بلکه مردان نیز باید از پوشیدن لباس‌های دارای نشان‌های بیگانه، بدن‌نما و خارج از موازین اسلامی خودداری کنند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیشینه تاریخی چادر در آیات و روایات اسلامی یادآور شد: چادر ریشه در تاریخ اسلام دارد اما برخی به واسطه بیسوادی یا برای شبهه‌افکن در دین، این مقوله مهم را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند؛ درحالی‌که استفاده از چادر در تاریخ ایران و اسلام ثبت شده است.

وی بر لزوم توجه مردم به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی تنها پس از تحقیق و تایید منابع رسمی به دلیل آلوده بودن آن به شایعه‌های پرداخته بیگانگان، بیان کرد: اسلام به هیچ روی با شاغل بودن زنان مخالف نیست اما صمیمت و رابطه بیش از حد زن و مرد در محیط کار بر اساس غیرت دینی ناپسند شمرده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
الان 99 درصد ادارات دولتی و خصوصی رو زنان و دختران جوانی اشغال کردن که بعضا نیازی هم بکار کردن ندارن ولی بیچاره مردان نان اور خانه خانه نشین شده اند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
اینکه دیگرانبعد از سالها درس خواندن و زحمت کشیدن فقط به خاطر جنسیتشان خانه نشین شوند تا شما بری سر کار اصلا منصفانه نیست برادر من
اما اما اما اما اما اما اما اما اما اما اما ....
خوب است دو موضوع مورد پژوهش قرار گیرد. 1- بررسی رابطه افزایش میزان اشتغال بکار بانوان با افزایش خرید و مصرف لوازم آرایشی.(با توجه با اینکه اولویت هزینه کرد بانوان خرید لوازم آرایشی و عملهای زیبایی است!) 2- بررسی رابطه افزایش ازدواج با میزان اشتغال بکار آقایان (با توجه به اینکه اولین شرط برای امکان ازدواج، داشتن شغل برای داماد است و نفقه بر او واجب!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
و همین طور خیانت های زوجین و غیر زوجین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
خوب است یک موضوع دیگر هم مورد پژوهش قرار گیرد: سطح سواد و توانایی مردانی که ادعا میکنند اشتغال زنان باعث بیکار شدن انها شده است
با همین "اما"ها دین رو نابود کردین!
دروغ حرامه اما ...
تهمت حرامه اما ...
دزدی حرامه اما ...
مردم آزادن اما ...
پدرمون را در اوردید با این حرفاتون. هر زمان بخواهید مردم را از کارشون دور کنید میگردید و یک چیزی از خودتون میسازید و به اسم اسلام نشر میدید. تگر راست میگید چرا در مقابل گندهایی که از مسئولین رو میشه حرفی نداربد و از اسلام سخنی نمیارید. در صورتی که نامه های حضرت علی به مالک اشتر خیلی زیلا و توفنده بیان میکنه. کاش عمل کننده اول خودتون لودید تا مردم ازتون یاد بگیرن، ولی افسوس شعار دهنده ی خوبی هسید
ناشناس ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
در عوض آقاین چه مسولین و علما مدام بدون انکه بفکر کار برای جوانان باشد مسئله ازدواج جوانان را مطرح میکنند و به اصطلاح نمک به زخم انها میزنند
مثالی است معروف :
اول چاه را بکن و نعد منار را بدوزد و مسولین بدون اینکه کاری برای مردم در نظر بگیرند بعوان تعدیل نیرو و صرفه وئی در هزینه اجرائی مردم را بیکار و در عوض پست مدیریت های ساخگی با حقوق های انچنانی و بالا بردن هزینه اجرائی بیت المال را غارت میکنند
متاسفانه شغل ها رو به زنان میدن و وظیفه تامین هزینه های زندگی برای مردان است، هیچ کس با کار کردن زنان مخالف نیست اما تو جامعه ای که نون درآوردن وظیفه مردان است و شغل به اندازه کافی نیست، اولویت بندی باید بشه، کار کردن زنان یا منجر به ازدواج نکردن آنها می‌شود یا بیکار بودم یک مرد و مشکلات برای یک خانواده دیگر.
تابناک جان لطفا بنویس سید احمد خاتمی تا ما بیخود لینک را باز نکنیم، و با محمد خاتمی اشتباه نگیریم.
در ادارات زن و مرد راحتر از زن و شوهر با همند
اسلام هر چی گفته شما ثابت کردی که سخنگوی اسلام نیستی ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان