بازدید 9910

محاکمه عراقچی برای عملکرد ۴۰ ساله در بازار ارز

۴۰ سال است در بازار به خاطر حل مشکلات مالی، ارز می‌فروشند، اما فقط احمدعراقچی محاکمه می‌شود
کد خبر: ۹۲۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 08 September 2019

به گزارش «تابناک»، مصطفی هاشمی طبا به روزنامه شرق گفت: آقای احمد عراقچی که الان محاکمه‌اش می‌کنند، کاری کرده که در ۴۰ سال گذشته همیشه بانک مرکزی انجام می‌داده؛ یعنی ورود ارز و سکه به بازار آزاد.

منابع ارزی مملکت به خاطر اینکه دولت پول می‌خواسته و همه اطرافیان اعم از کارمندان و سازمان‌های مختلف که الان به دولت فحش می‌دهند، نیازمند پول بوده‌اند و دولت باید یارانه پرداخت می‌کرد، در بازار آزاد فروخته شدند. ۴۰ سال است ارز را در بازار آزاد فروخته‌ایم، ۴۰ سال است مردم طلا و سکه خریده‌اند و حالا می‌گوییم چرا یک نفر ۳۷ هزار سکه خریده؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
شما نمیخواد تطهیرش کنید. هر کسی خطای فاحش داشته باید پاسخگو باشه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
37000 ؟؟؟؟؟؟؟؟
اشکالی نداره ولی 1- این نشان از بی تذبیری در 40 سال اخیر می باشد و به نوعی خیانت به کشور و مرذم است
2- حداقل این ناتوانی را به گردن موضوعات دیگه نیاندازند و دروغ پشت دروغ و توهین به شعور مردم
قانونی که اجازه بده یک شخص، 37 هزار سکه بخرد، قانون اشتباهی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
چرا؟
پروفسور ایا در این 40 سال نوسان بازار در این حد بود ؟یا در حد منطقی ومعمول بود که اقتصاد وقیمت بازار را به صورت درصدی تغییر می داد .وقتی در این مرحله نرخ چندین برابر شد نشان می دهد یک جای کار می لنگد .فقط می توان گفت حداقل عواقب کار خود را اصلا پیش بینی نکرده بودند.ویا توطئه های دشمن را توهم می دانستند.به جای ادامه کار سریع باید جلو این روش را می گرفتند.
بله فروخته میشد ولی نه اینکه با حساب و کتاب فقط به افراد خاص در جهت مشارکت در سود حاصله و بد بخت کردن مردم . دولت برای کارمنداش این کار را میکرده چه قرقی میکنه پول بدی جنس گرون بخرن یا سعی کنی تورم را پایین بیاری و پول کمتری بده . کدام بهتره آرامش یا التهاب
پاسخ ها
اقتصاددان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
به درستی و غلطی پیش فروش سکه کاری ندارم. اما سکه با قیمتی نزدیک به قیمت بازار آزاد و با موعد تحویل یکساله به مدت سه ماه در شعب بانک ملی و برای عموم مردم به میزان نامحدود فروخته می شد. هیچ تبعیضی در کار نبوده. شما نخریده اید یا کسی نمی توانسته افزایش قیمت در این حد را پیش بینی بکند نکته ایست جدا. .
دولت کارهایی انجام میدهد و راه را باز میگذارد تا عده ای با نبودن کنترل سواستفاده کنند و تا مرز اعدام بروند.ارز -سکه-بنزین-گازوییل- و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
شما چرا از بانک ملی سکه نخریدی؟ هشتاد و هشت روز ثبت نام برای عموم مردم آزاد بود و با نرخی در حدود دویست هزارتومان زیر قیمت بازار آزاد پیش فروش می شد. شما چرا از این فرصت "سو استفاده" نکردی؟ به خاطر اخلاقیات؟
باید با مجرم برخورد جدی کرد در هر جا و جایگاهی که هست مردم دنبال اجرا شدن عدالت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
مردم به دلیل مشخصه های نه چندان خوشایند تاریخی و فرهنگی این جامعه، تنها و تنها به دنبال ریختن خون قربانی برای تسکین دادن به ناکامیهای خود هستند. قانون و عدالت نباید در پای بی فرهنگی ذبح شود.
تابی جون خوبی ؟
مثل اینکه پروژه عراقچی زدایی از کشور مدتهاست شروع شده است.
و مبالغ سنگینی به رسانه های مختلف پرداخت شده است.
ایشان مقصر است بنا به دلایل ذیل :
1- چون مسئولیتی که توانش را نداشته است قبول کرده است
2- از نظریات افراد با دانش و با تجربه استفاده نکرده است
3- چون از رانت سیاسی بادرش برای کسب این پست ایتفاده کرده است
4- چون خود کارمندان بانک مرکزی با شناخت از این وضعیت هزاران ارز و سکه خریداری کرده اند
5- نهاد بازرسی کننده بانک مرکزی خودش ذینفع درامده است
بهتر است بگویید که عملکرد ۵۵ ساله بانک مرکزی
عجب، ببخشید که ایشون ناراحت کردیم، فقط میشه اگه ممکنه اگه خدای نکرده بیشتر اذیت نمیشن بگن پول ۳۷ هزار سکه رو از کجا آوردند، ببخشیدا می پرسیم.
اقا ادرس دروغ به مردم نده. ایشون به علت دصمیمات اشتباه در تعیین قیمت دلار و توزیع غلط بدون ظارت و گوش ندادن به حرف تمام کارشناسان داره محاکمه میشه. البته ایشون هم ابزاری بیش نبوده و باید بالادستی های او که دستورات میدادن پاسخگو باشن. همه میدونن دلار 4200 تومانی دستور کی بود و چه کسی سفت و سخت پاش ایستاد.
چه عملکردی داشته بانک مرکزی در این 40 سال!!!
واقعا که نوبره
پول ملی ما بی ارزش ترین پول دنیا شده است ...
جناب هاشمی طبا از شما بعیده . با یک واسطه هایی مانند سالار خان به شرکتهایی که عمر تاسیس اونها کمتر از یکسال بوده ارز 4200 تومنی دادند و بفیه ماجرا .... .
ظاهرا جناب هاشمی کره ماه تشریف داشتن و امروز به وطن بازگشتن
ما گلهای خندانیم؟؟!!
وظیفه بانک مرکزی مدیریت بازار ارز است اما در دوره های تحریم این مدیریت هم لنگ می زند زیرا بانک مرکزی بعنوان بانکدار دولت یک دارنده دارایی های ارزی انحصاری است و عملا طرف عرضه ارز با این بانک است دلیل آن هم تک محصولی بودن صادرات کشور و آن هم نفت توسط دولت است که بانک مرکزی وجوه ارزی سهم خزانه از محل صادرات نفت را در طی سال وصول و خریده و معادل ریالی آن را به حساب خزانه واریز می کند و به حکم قانون در سال هایی تکلیف دارد این ارزها را تا پایان سال در بازار بفروش برساند. وقتی تحریم وجود دارد و تقاضا بسیارل بالاست و صد البته صادر کننده هم ارز حاصل از صادراتش را بهع داخل کشور نیاورده در عوض با افزایش تقاضای واردات متقاضی خرید ارز از بازار می شود این فشار تقاضا برای ارز در واقع به موجودی ارزی دولت در بانک مرکزی فشار وارد می کند. بانک مرکزی در دوره آقای سیف کاری غیر از دوره آقای بهمنی انجام نداد با این تفاوت که در دولت دهم ارز به قیمت مداخله (نرخی بین ارز رسمی و آزاد) فروخته می شد که عین رانت بود و در دوره سیف با نرخ آزاد فروخته می شد تا افزایش ارز آزاد را کنترل کند. در دوره قبل ارز را به هر کس می فروختند و متاسفانه در این بازه زمانی هم این اشتباه تکرار شد. آنچه مهم است این که باز فشار تقاضا برای ارز وارد کننده و سوداگر بازار بدنبال کسب ارز است و از طرفی فشار کشورهای متخاصم برای خروج ارز هم افزایش می یابد و نیاز است تا کنترل بیشتر در مسیر مصرف ارز صورت بگیرد که متاسفانه انجام نشده است . منتها اشتباه عراقچی بی تجربگی ایشان بود که بدون هرگونه سابقه بانکی و ارزی در بدترین زمان ممکن در راس ارز کشور قرار گرفت بدون اینکه متوجه خطرات آن بشود.
وقتی بانک مرکزی اعلام می کنه تمام پول ارز تمام و کمال به خزانه واریز شده دادستان و رسانه ها ادعای اختلاس چند صد میلیون دلار رو مطرح می کنند بنظرم بازی سیاسیست از افسانه روحانی مثل برادرش و برادر جهانگیری و برادرزاده عراقچی اینها بنوعی گروگانگیری گرفته شدند تا دست دولت رو ببندند اصلن روحانی خیلی بی لیاقته باید استعفا بده
داداچ ببخشید
37000 سکه به ریال چقد میشه؟؟ اونی که اینهمه سکه خرید اولاً پولش رو از کجا آورد دوماً مالیات و سایر حقوق دولت رو واسه اینهمه پول داده بود سوماً شما نگران اون پولداره نباش به قدر کافی افراد نگران واسه همچین آدمایی پیدا میشه. شما نگران و دل مشغول اون مردی باش که امسال نتونس خونه اجاره کنه و حاشیه نشین شد. نگران اون پسری باش که مدرک فوق داره و کار نداره و شرمنده پدر و مادرشه که هنوز باید پول تو جیبی ازشون بگیره. نگران دختری باش که خیلی ساله از سن ازدواجش گذشته ولی خواستگاری نداره تا بتونه به آرزوهاش برسه.
بازم بگم ؟؟؟؟
اقای پوروفسوریکی از عللش این بود که این اقا چند ماه پول به مسافرای هند و تایلند وترکیه با مابه التفاوتی می داد که سفر برای مسافرا مفت تمام میشد وهر چه هر کس داد زد که این با چه عقلی تطابق داره به گوش این اقا نرفت که نرفت ِ و در همان وقت ارز برای دارو وجود نداشت اما برای غذای سگ وجود داشت اقا خودتون رو به نفهمی میزنید یا مردما؟!!!!!!
جالب است یک کلمه نه اینجا نه جای دیگر ندیدم ، کسی بگوید آن کسی مسئول است و باید محاکمه شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر