بازدید 11926
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ارسال بیش از سی هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا/واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژ‌های ایران/آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه/ اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران

ارسال بیش از سی هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا، آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه، اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران و حملات هوایی اسرائیل به چند نقطه در نوار غزه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژ‌های ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 08 September 2019

ارسال بیش از سی هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا، آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه، اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران و حملات هوایی اسرائیل به چند نقطه در نوار غزه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژ‌های ایران نیز اشاره کرد.د.

به گزارش «تابناک»؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران واکنش نشان داد.

در همین ارتباط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که بازرسان این نهاد در ایران هستند و از اخبار رسانه‌ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژهای ایران آگاهند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین افزوده است، بازرسان هرگونه فعالیت مربوط به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این سخنان را همزمان با آن اعلام کرده که مدیر موقت این نهاد در ایران است. از سوی دیگر، این اظهارات تنها چند ساعت پس از آن اعلام شده که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه شانزدهم شهریور ماه در تشریح جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی اعلام کرد که تهران فعلاً قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد.

کمالوندی در عین حال از آغاز گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر۶ در یک زنجیره بیست تایی به عنوان بخشی از گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داده است.

گام سوم اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم پایبندی طرف‌های اروپایی برجام در عملی شدن تعهدات خود در این توافق انجام شده است و در همین راستا نیز حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه اعلام کرده بود که «گام سوم» کاهش تعهدات هسته‌ای اجرایی می‌شود و حال سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شدن این مرحله از کاهش تعهدات ایران را رسما اعلام کرده است.

ارسال بیش از سی هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا

روز یکشنبه «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در سخنرانی گفت: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم آموزش سازمان‌های تروریستی نظیر «وای‌پی‌جی» و «پی‌وای‌دی» در سوریه را تحمل کنیم. زمانی که کار ما در شرق فرات به پایان رسید، قصد داریم دست کم یک میلیون تن را به آنجا منتقل کنیم و اگر این موضوع اتفاق نیفتد، ما گزینه دیگری نداریم مگر آنکه مرزهای کشور را (به سوی اروپا) بگشاییم.

ارسال بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا/واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژهای ایران/آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه/ اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران

اردوغان در ادامه گفت: «ترکیه چگونه می‌تواند بار ۴ میلیون پناهنده را تحمل کند؟ آن‌ها باید اندکی درباره این موضوع فکر کنند و درباره آن تأسف بخورند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «آمریکا بیش از سی هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال کرده است. آن‌ها قصد دارند با این سلاح‌ها با چه کسانی بجنگند؟ فقط یک کشور وجود دارد و آن ترکیه است. آیا ما می‌توانیم این را بپذیریم؟»

اردوغان پنجشنبه گذشته نیز در سخنرانی تهدید کرده بود، اروپا و جامعه جهانی کمک‌های لازم برای نگهداری مهاجران سوری در ترکیه را ارائه نکرده‌اند و شاید لازم باشد ترکیه دروازه‌های مرزی را گشوده و اجازه دهد پناهجویان به اروپا بروند.

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرز‌ها با سوریه و به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی گفت، مرکز عملیات مشترک فعالیت‌های خود را از شهرستان "آقچه قلعه" در استان شانلی اورفه در چهارچوب جدول زمانی آغاز کرده است. نخستین پهپاد به پرواز درآمد و سپس بالگرد‌های مشترک آمریکا و ترکیه در آسمان شمال سوریه در چهارچوب نخستین مرحله از ایجاد منطقه امن عملیات خود را آغاز کردند.

آکار ادامه داد، آنکارا عملیات مشترک پرواز بالگرد‌ها توسط این کشور و آمریکا در شمال سوریه را فرصتی می‌داند تا اقداماتی از جمله انهدام استحکامات تروریستی که باید انجام شوند را تعیین کند.

ترکیه و آمریکا هفتم اوت پس از برگزاری مذاکرات متعدد، درباره ایجاد مرکز اداره منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند تا این توافق طی مراحلی اجرایی شود.

پیش از این سخنگوی پنتاگون ۲۵ اوت از اجرای نخستین پرواز بالگرد‌های ترکیه و آمریکا در آسمان شمال سوریه خبر داد و آن را نقطه عطفی در تلاش‌های مرکز عملیات مشترک برای هماهنگی تلاش‌ها جهت ایجاد منطقه امن در شرق فرات دانست.

آکار اخیرا اعلام کرده است، مرکز مذکور اجرای نخستین اقدامات مرحله میدانی برای ایجاد منطقه امن در سوریه را آغاز کرده است.

اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران

«بِن والاس» وزیر دفاع انگلیس، با تأکید بر اینکه باید به جای سخنان مقامات ایران به اقدامات آن‌ها نگاه کرد گفت: اگر واقعاً توافقی محتمل باشد حاضریم به آمریکا برای گفت‌وگو با ایران کمک کنیم.

وزیر دفاع انگلیس در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی‌اش، مارک اسپر، همچنین گفت: در سال‌ها دیده‌ام دولت ایران گاهی می‌گوید قصد معامله و توافق بزرگ دارد، اما باید به جای حرف، به عمل آن‌ها نگاه کرد

ارسال بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا/واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژهای ایران/آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه/ اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران

والاس با این حال گفت، بریتانیا همیشه آماده کمک به آمریکاست و اگر توافقی در کار باشد، البته که در این مسیر به آمریکا کمک خواهیم کرد، زیرا مهم‌ترین چیز، صلح و ثبات در منطقه است.

حملات هوایی اسرائیل به چند نقطه در نوار غزه

منابع محلی بامداد یکشنبه از حمله هوایی سنگین توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در مرکز نوار غزه خبر دادند.

رسانه‌های مختلف از جمله شبکه «المیادین» و خبرگزاری «شهاب» از شنیده شدن صدای مکرر انفجار در مناطق شمالی، مرکزی و غربی نوار غزه خبر می‌دهند.

بر این اساس، تمام مناطق هدف قرار گرفته، مکان‌های متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه بوده است.

«بیت لاهیا»، «المغازی» و «نتساریم» از جمله مناطقی است که هدف حمله جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

ارسال بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا/واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات سانتریفیوژهای ایران/آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه/ اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به آمریکا جهت مذاکره با ایران

با گذشت حدود ۴۵ دقیقه از آغاز حملات هوایی صهیونیست‌ها، از نوار غزه خبر می‌رسد که بمباران این منطقه هنوز ادامه دارد.

هنوز هیچ خبری درباره خسارات یا تلفات احتمالی حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی در غزه منتشر نشده است.

شبکه «الجزیره» از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به یک پایگاه نظامی مقاومت این‌بار در جنوب غزه خبر داد.

گفته می‌شود تا کنون پنج پایگاه مقاومت در مناطق مختلف غزه، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

ساکنان محلی می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک منور، آسمان غزه را کاملا روشن کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که به‌زودی پاسخ محکمی به این تجاوزات خواهند داد.

ارتش اسرائیل سطح هشدار برای نوار غزه را ارتقا داده که نشان می‌دهد احتمال شلیک راکت تا فاصله ۷ کیلومتری از این منطقه وجود دارد.

تمام جاده‌های منتهی به نوار غزه از بیم شلیک موشک ضد تانک، توسط ارتش اسرائیل مسدود شد.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید حملات به نوار غزه، مدعی شد که دو پایگاه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و تجهیزات نظامی دریایی این گروه را در شمال و مرکز غزه هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز ادعا کرد، این حملات در واکنش به نفوذ پهپاد رزمی مقاومت به حریم هوایی فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن یک خودرو نظامی صهیونیست‌ها انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۵
سی هزار کامیون هرکامیونی هم ۲۰ تن حمل کنه در مجموع میشه ششصد میلیون کیلو سلاح و مهمات. اگر قرار باشه تو سوریه صد هزار نفر هم بجنگند به هر نفر شش هزار کیلو سلاح و مهمات میرسه. عقلانیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
سی کامیون درسته ، اشتباه تایپی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
رجب طیب اردوغان خودش هم نمیداند چه میگوید
جنگ زیبای در راه است که تمام حقیقت کشورها حاشیه خلیخ فارس و سوریه و ترکیه به نمایش خواهد کشید شاید سال جدید سال تکیه به نیرو نظامی باشد دوران دیپلماسی گذشته
آقا خانم دولت امریکا ایران عربستان نیست شیر ندارد، پس گورت را گم کن، از خلیج فارس به همان امارات، عربستان سعودی و... راضی باش.
با تحریم فروش نفت چه سمتی به آقازاده ها و جلوی خیلی از کنفرانس ها و سفر های مدیران گرفته شده است.
باعث تمامی مشکلات منطقه همین آمریکاست، یکی نیست بهش بگه به تو چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
من بهش میگم ولی چه فایده!
کمک انگلیس به ایران برای مذاکره با آمریکا !!!!!!!
اروپا و جامعه جهانی کمک‌های لازم برای نگهداری مهاجران سوری در ترکیه را ارائه نکرده‌اند و شاید لازم باشد ترکیه دروازه‌های مرزی را گشوده و اجازه دهد پناهجویان به اروپا بروند ....

دقیقا باید همین کار را بکند مردم چه گناهی دارند که درگیر جنگ شده اند چه کسی باید جواب گوی این مردم بی گناه باشند
اگر خودتان را به جای آنها قرار دهید می فهمید که چه درد و رنجی می کشند نه وسایلی دارند و نه ساختمانی و ....
تفکر اردوغان بسیار خطرناک تر از خود اوست
مردم بی گناه سوریه قربانی جنگ شده اند
تابناک عزیز،یکی از دلایل افزایش بیماری ها و ناباروری مصرف محصولات تراریخته است.
خواهشمندم در این مورد اطلاع رسانی کن و پیگیر باش چرا روی محصولات تراریخته نشان لازم زده نمی شود.
اردوغان حق ندارد مردم سوریه را تهدید کند. او مدام کردها را تهدید به حمله نظامی میکند و برچسب تروریست میزند بدون توجه به این واقعیت که آنها با داعش جنگیده اند.او نمیتواند از آمریکا انتقاد کند که چرا برای آنها سلاح و مهمات ارسال میکند تا زمانی که ترکیه مدام از حمله نظامی حرف میزند آمریکا باید از کردها حمایت کند. اردوغان با انتقال پناهندگان سوری به شمال سوریه که تحت کنترل کردهاست در صدد تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه برای تضعیف سیستم خودمدیریتی آن مناطق میباشد.
او از گروههای تروریستی حمایت کرده و دستش به خون هزاران زن و کودک سوری آلوده شده. او نمیتواند ژست انسان دوستی بگیرد.اردوغان همچنین شهردارهایی را که در یک پروسه کاملا" دموکراتیک بوسیله صندوق رای از طرف مردم برگزیده شده بودند از سمتهای خود برکنار کرده. او هیچ ارزشی برای دموکراسی و مردم خاورمیانه قائل نیست. او دروغگویی بیش نیست.
پاسخ ها
تو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
تروریست تروریست است خوب و بد ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
الان شما دقیقا دارید از منافع آمریکا دفاع میکنید.گروهای تحت حمایت آمریکا یعنی چی هر کمکی از طرف آمریکایی به یک گروه شود یعنی تجزیه طلبی بدبختی کشتار و انفجار منطقه. از کی داری حمایت میکنی از پ.ک.ک پژاک اقلیم اسراییلی عراق
امان از دست این آقای اردوغان کشور اردن با آن مساحت کم حتما کامیون ها چند دور درش چرخیدن.
اردوغان خواسته ایران رو بترسونه و مامور به گفتن این جمله بوده از طرف ترامپ. ترامپ یک حقه باز حرفه ایه. بلوف ناوشون اثر نکرد حالا بلوف ۳۰ هزار کامیون سلاح رو می زنند تا ترسوها بترسن و کوتاه بیان.
ازعجایب روزگاراینست که هرچه شدت تحریمها و تهدیدها بیشترمیشود واوضاع اقتصادی وخیم ترمیشود بورس بیشتر رکورد میزند !!! با این روند حتی درصورت وقوع جنگ هم همچنان شاهد رکوردزنی بورس خواهیم بود !!!!!!
ایران از‌همون اول باید از‌کردها حمایت میکرد
عراق رو تجزیه میکرد کردستان عراق و سوریه رو یکپارچه میکرد
با این سیاست در بلند مدت هم سوریه رو از دست خواهیم داد هم عراق رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
شما درست میگویید دوست عزیز.
اما این مسائل فهم استراتژیک میخواهد
آقایان مسپولین کشور!
خواهشمند است به هوش باشید وفریب اینمردکمبتذل و فریبکار یعنی ترامب را نخورید. اینها همه دام هستند که برای شما این مردک دیوانه گسترده است همینکه توانست از شما عکس بگیرد جهت بیروزی خویش در انتخابات دیگر کاری بشما نخواهد داشت . به این آدمها بهیچو جه اعتماد نکنید .
ایران بلکه تمامی کشورهای منطقه بایستی اقدامات دارودسته اردوغان را تحت نظرداشته باشند . منطقه امن و حالا ازبین بردن باصطلاح استحکامات و انتقال یک میلیون نفر و دهها مورد دیگر نشانه ها ‌اقدامات ترکیه ی اردوغان در راه توسعه طلبی و باج گیری از منطقه می‌باشد .
یکی باید جلوی مسافرتهای پرهزینه و بیهوده ظریف را بگیره
تروریست واقعی اردوغان است.کردها هرگز چشم طمع به خاک دیگران ندارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان