بازدید 3115

قیمت نفت ۶۱ دلار شد

امروز خبر مذاکره تجاری چین و آمریکا در سطح عالی‌رتبه در اوایل اکتبر قیمت نفت خام برنت را در بازارهای جهانی افزایش داد و به 61 دلار در هر بشکه رساند.
کد خبر: ۹۲۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 05 September 2019

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 26 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به بشکه‌ای 60 دلار و 96 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا نیز افزایش 8 سنتی داشت و بشکه‌ای 56 دلار و 3 سنت به فروش رفت.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد 4 سنتی را تجربه کرد و نفت کوره و گازوئیل افزایش‌هایی به ترتیب 78 سنت و 4 دلار را داشتند.

خبرگزاری رویترز نوشت؛ امروز قیمت نفت بالای 60 دلار معامله شد؛ چراکه امیدواری به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا تقاضای نفت را در بازار افزایش داد.

در این میان ارائه گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا تا حدودی مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت شد.

امروز پنجشنبه منابع چینی اعلام کردند پکن و واشنگتن برای انجام یک مذاکره در سطح عالی‌رتبه در اوایل ماه اکتبر موافقت کردند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بر اساس آمارهای موسسه نفتی آمریکا و همچنین گروه‌های صنعتی که روز چهارشنبه منتشر شد ذخایر نفت خام آمریکا 400 هزار بشکه طی هفته گذشته افزایش یافته است این در حالی است که تحلیل‌گران پیش از این انتظار کاهش ذخایر نفت آمریکا را داشتند.

بنابراین خبر مذاکره تجاری چین و آمریکا باعث بالا رفتن قیمت نفت شد اما بالا رفتن ذخایر نفت آمریکا هم باعث شد تا این افزایش قیمت از 26 سنت فراتر نرود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل