بازدید 14657
پیمانه اقتصادی؛

لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای است/ عدم خرید و فروش خودرو‌های وارداتی بیش از ۷۰۰ میلیون/ پیش بینی وزیر اقتصاد از بازار ارز/ واردات خودرو آزاد می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قله ۲۹۰ هزار واحد را فتح کرد، سقوط سنگین سهام آسیایی در ماه آگوست، حباب سکه‌های کوچک در حال تخلیه است، اونس طلا در بازار جهانی گران شد، شاخص ارزی کاهشی شد، طلای سیاه گران شد، میوه‌هایی که در ایام محرم ارزان می‌شود و کاهش تولید نفت روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قله ۲۹۰ هزار واحد را فتح کرد، سقوط سنگین سهام آسیایی در ماه آگوست، حباب سکه‌های کوچک در حال تخلیه است، اونس طلا در بازار جهانی گران شد، شاخص ارزی کاهشی و طلای سیاه گران شد، میوه‌هایی که در ایام محرم ارزان می‌شود و کاهش تولید نفت روسیه را در بر دارد.

شاخص کل بورس، قله ۲۹۰ هزار واحد را فتح کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۴۶۰۴ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۲۹۰ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۵۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۳۷ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۷۷ هزار و ۹۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۵۲ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد، عدد ۷۹ هزار و ۲۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۷۲ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۲۹۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۰ هزار و ۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۷۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۷ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۴۹۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۰ درصد همراه بود و عدد ۵۸۵ هزار و ۹۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.

لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای قرار دارد/ عدم خرید و فروش خودرو‌های وارداتی بیش از ۷۰۰ میلیون/ پیش بینی وزیر اقتصاد از بازار ارز/ واردات خودرو آزاد می‌شود؟

سقوط سنگین سهام آسیایی در ماه آگوست

در ماه آگوست، در حالی که تشدید تنش‌های تجاری آمریکا و چین و وحشت از رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاران را به فروش دارایی‌های پر ریسک خود واداشته بود، سهام آسیایی با بدترین سقوط خود در سه ماه اخیر روبه رو شدند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، در ماه آگوست ۳ و ۴ درصد سقوط کرد که بدترین سقوط آن از ماه می تا کنون به حساب می‌آید. ایالات متحده و چین، پس از یک آتش بس تعرفه‌ای کوتاه، در ماه آگوست تعرفه‌های خود بر علیه واردات یکدیگر را تشدید کردند. سهام آسیایی در این ماه تحت فشار درآمدهای پایین شرکت‌ها هم افت کردند. داده‌های رفینیتیو نشان داد که ۵۵ درصد از شرکت‌های آسیایی در سه ماهه منتهی به ژوئن نتوانستند به سطح درآمد هدف خود دست پیدا کنند. در ماه آگوست بازار سهام هنگ‌کنگ ۷.۴ درصد سقوط کرد و بازار سهام سنگاپور ۵.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد، در حالی که سهام ژاپن و سهام تایلند، هر دو بیش از ۳ درصد سقوط کردند. تمام شاخص‌های سهام آسیا در ماه گذشته افت کردند.

لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای است

محمدعلی دهقان دهنوی در رابطه با اینکه تهیه لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر لایحه مالیات بر مجموع درآمد در مراحل کارشناسی قرار دارد و جلساتی بین مدیران سازمان امور مالیاتی و معاونت امور اقتصادی وزارتخانه در حال برگزاری است. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با مهر افزود: جلسات کارشناسی در حال برگزاری است و پس از ارائه به وزیر، جلسات جمع بندی برگزار و در نهایت به دولت ارائه می‌شود. وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که طی یکی دو هفته آینده لایحه را به دولت ارسال کنیم اما اینکه چه مدت زمانی در دولت بررسی شود بستگی به دولت دارد. دهقان دهنوی در پاسخ به این که مکانیزم مالیات در نظر گرفته شده برای مسکن در لایحه مذکور چگونه است، افزود: فعلاً نمی‌توان در مورد جزئیات لایحه صحبت کرد اما به طور کلی مالیات بر درآمد اشخاص باید به همه درآمدهای اشخاص ورود کند؛ یعنی وضعیت درآمدی را تعیین تکلیف کند. وی ادامه داد: حال برای بعضی از درآمدها ممکن است معافیت در نظر گرفته شود؛ به بعضی درآمدها ممکن است تا یک سقف مشخصی معافیت داده شود؛ و بعضی درآمدها نیز کلاً مشمول مالیات شود. دهقان دهنوی تصریح کرد: در لایحه مالیات بر مجموع درآمد، برای مسکن و سایر آیتم‌های درآمدی مالیات در نظر گرفته شده و جزئیات آن مثلاً اینکه چه مقدار معافیت بگیرند یا نگیرند در لایحه ذکر شده است.

بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه»‌ها در بلوک 40

اوراق وام مسکن معاملات دیروز را در مدار منفی به پایان رساندند. قیمت یک سوم از امتیازهای وام در این روز به‌طور متوسط حدود یک درصد کاهش یافت و در میانه کانال 40 هزار تومان قرار گرفت. پیش از این، اوراق وام با افت‌های پی‌درپی تا روز یکشنبه به زیر مرز 40 هزار تنزل کرده بودند و برخی امتیازها ناگزیر وارد کانال 38‌هزار تومان نیز شدند. همین اصلاح تند سبب شد تا تقاضا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در این بازار افزایش یابد و در ارتقای نسبی قیمت‌ها موثر عمل کند. اما روز گذشته معاملات متزلزل «تسه»ها با فشار عرضه‌ها دنبال شد و اوراق وام که توانسته بودند حدود 8 درصد از کف فاصله بگیرند در مسیر برگشت قرار گرفتند. دورنمای سیاست‌های مسکن نشان می‌دهد، «تسه»ها همین روند زیگزاگی را در میان‌مدت ادامه دهند.

حباب سکه‌های کوچک در حال تخلیه است

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد قیمت نسبت به روز قبل، ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید که به دلیل کاهش حباب، بهای نیم سکه نسبت به روز قبل، کاهش داشت. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر سکه یک گرمی با کاهش قیمت، به نرخ ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید که در مجموع نسبت به روز قبل، رشد قیمت داشته است. کشتی آرای با تاکید بر اینکه حباب سکه تمام بهار آزادی پیش از این به طور کامل تخلیه شده بود، اظهار داشت: در حال حاضر حباب سکه‌های کوچک کمتر شده است و به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی، شاهد تخلیه کامل حباب این سکه‌ها باشیم.

اونس طلا در بازار جهانی گران شد

قیمت طلا پس از رشد یک درصدی در روز سه شنبه، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین حد خود در شش سال اخیر ایستاد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۴۳ دلار و دو سنت رسید و همچنان نزدیک به رکورد بالای ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت که هفته گذشته به جای گذاشته بود قرار دارد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵۵۲ دلار و چهار سنت رسید.

شاخص ارزی کاهشی شد

روز گدشته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی، به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۲۴۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، همانند دلار، ۵۰ تومان ارزان‌تر بود.

پیش بینی وزیر اقتصاد از بازار ارز

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره شرایط بازار ارز، گفت: مدت زیادی است در تلاش هستیم، از طریق سیاست‌گذاری برای عرضه و تقاضا و عوامل محیطی عوامل مخل ثبات بازار ارز مدیریت شود، این امر در قالب سازوکارها و روش‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. وی افزود: با اعمال روش‌هایی عرضه ارز تقویت و افزایش پیدا کرد به طور مثال صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را بیشتر به چرخه تولید کشور بازگردانند. از سوی دیگر عواملی که موجب تحریک غیرمنطقی و غیراقتصادی تقاضای ارز می‌شد، مدیریت شد. وزیر اقتصاد و داراریی اظهار کرد: با اعمال روش‌های مذکور و برقراری سیاست محیطی، بازار ارز مدتی است که در ثبات به سر می‌برد، به نظر ما این روند ماندگار بوده و ادامه دارد.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت پس از این که روز سه شنبه به پایین‌ترین حد در یک ماه گذشته سقوط کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بخشی از این کاهش را احیا کرد و افزایش یافت. دیروز بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۲ سنت یا ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۵۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۳۷ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید.

عدم خرید و فروش خودرو‌های وارداتی بیش از ۷۰۰ میلیون

خودروهای وارداتی که بیش از خودروهای داخلی تحت تأثیر نرخ ارز قرار دارند با کاهش نرخ ارز و ایجاد ثبات در این بازار، بیش از پیش قیمت خود را از دست داده‌اند. به گفته موتمنی، در حال حاضر خرید و فروش خودروهای وارداتی در بازه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به نوعی متوقف است و خریداران برای خرید خودروها در این بازه قیمتی یادشده در بازار حضور پیدا نمی‌کنند. در بازار وارداتی‌ها در حال حاضر سوناتا هیبرید با قیمت ۶۶۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود. توسان محصول SUV‌ هیوندایی با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان در بازار موجود است. النترا و سراتو نیز به ترتیب با قیمت ۴۶۰ و ۴۶۵ میلیون تومان قابل خریداری هستند. سانتافه دیگر محصول SUV هیوندای در مقابل پرداخت ۷۷۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ سورنتو کیا در حال حاضر در بازار نایاب است، ولی دیگر SUV کیا یعنی اسپورتیج ۶۹۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورده است. اپتیما محصول سدان شرکت کیا در حال حاضر با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.شرکت خودروسازی نیسان با دو محصول X-TRAIL و جوک در بازار حضور دارد. قیمت این دو محصول در بازار به ترتیب ۹۲۰ و ۴۶۰ میلیون تومان است.تیولی نیز با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. حال به سراغ محصولات اروپایی حاضر در بازار می‌رویم شرکت فرانسوی رنو با تالیسمان و کولیوس در بازار حاضر است. این خودروها به ترتیب با قیمت‌های ۶۷۵ و ۷۸۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند. تیگوان محصول فولکس واگن نیز قیمتی معادل ۹۶۰ میلیون تومان در بازار دارد.

میوه‌هایی که در ایام محرم ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره جدیدترین وضعیت قیمت انواع میوه در سطح بازار، بیان کرد: قبل از ایام محرم به دلیل افزایش برگزاری اعیاد و جشن‌ها، قیمت میوه‌هایی همچون موز، شلیل و خیار که در این مراسم‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و مصرف روزانه دارند، افزایش پیدا کرد که بنابر تجربه‌ سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود در ایام محرم قیمت آنها کاهش پیدا کند.

تولید نفت روسیه کاهش می یابد

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت، وزارت انرژی این کشور انتظار دارد تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه آگوست کاهش یابد. وی در حاشیه کنفرانس اقتصادی شرقی گفت: «ما انتظار داریم تولید نفت کمتر شود و آن در سطح تعهدات ما بر اساس توافق اوپک پلاس خواهد بود.»

واردات خودرو آزاد می‌شود؟

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود، طرح آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد روی میز دولت است، گفت: من این خبر را تأیید نمی‌کنم، واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است. وی ادامه داد: خودروهای محدودی که در گمرکات وجود دارند، قبل از مصوبه ممنوعیت وارد شده‌اند، خودروهایی که هیچ مانعی ندارند، ترخیص می‌شوند. در خصوص واردات خودرو ممنوعیت‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال خودروهایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و یا آمریکایی هستند و یا برخی ضوابط فنی را رعایت نکرده‌اند ترخیص نشده‌اند. حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات وجود دارد که بخش عمده آن‌ها ترخیص شدند. رحمانی اظهار کرد: برای تعدادی از این خودروها نیز حکم قضایی در دادگاه وجود داشته که پرونده‌های مفتوح داشتند و به خاطر این موانع قانونی، ترخیص نشده‌اند و خودروهایی که موانع قانونی برای ترخیص آنها وجود نداشته و تشریفات اداری هم برای آنها انجام شده است، ترخیص می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
مالیات باید برای ویلاها و املاک در نظر گرفته شود کسی که زمین کشاورزی یا منابع طبیعی را تخریب و ویلای چند ده یا چند صد ملیاردی میسازد یا در چنین ویلاهایی زندگی میکند یا کسانی که املاک دارند باید به اندازه دارای خود مالیات آن را بپردازد تا دولت ان را صرف خدمات رسانی در حوزه هایی مانند عمران - بهداشت و آموزش در کشور برای همه نماید باید هر کس در جامعه به اندازه دارائی خود مالیات بپردازد اینکه فردی ویلا یا ویلاهای آنچنانی دارد و مالیات آن را نمی دهد عادلانه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
اگر قرار باشد پول مالیات هم مثل پول نفت به هدر رود فقط فشار بر مردم است نه بیشتر
حسین
| Denmark |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
داشتن یک خانه برای سکونت شخصی بایستی معاف از مالیات باشد ولی داشتن دو و یا سه و ... تا هفتصد واحد مسکونی بایستی مالیات بر دارایی بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
این گفته را داشته باشید؛ مالیات بر مستغلات منتفی است. زیرا اکثر مسوولین امر املاک بیشماری را مال خود کرده اند و حاضر نیستند مالیات آنرا بپردازند. نقطه سر خط ؛
چه کسی پیدا می شود که بیاید هشتصد میلیون بدهد به اشغال کره ای بنام سانتافه... بنده خودم یک بنز سی 240 مدل 2002 خریدم صد و پنجاه میلیون که یک چرخش به هزار تا سانتافه می ارزد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
خب شما الان برای کارگر آلمانی اشتغال ایجاد کردی، برای دلخوشی کارگر ایرانی، بیا و بنز خودت را به من هدیه کن تا برای شما دعا کنم خوشبخت بشی
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
قیاس شما درست نیست منم لامبورگینی دارم کی میاد یه بنز آشغال بخره!!!از کی تاحالا سانتافه آشغال حساب میشه؟؟؟هر کی داره از قبل داره الان هیچ کس به قول شما نمیاد 700 میلیون پول به ماشین بده سانتافه خیلی هم عالیه اما باید 200میلیون نهایت قیمش باشه خودروساز داخلی بالای30میلیون نباید ماشین بفروشه و لگن چینی از ایران باید حذف بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
چند روز دیگه که ماشین 17 ساله ات به خرج بیفته بیچاره ای..... زود ردش کن بره از من گفتن
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
چرا فکر می کنی نظر غیرتخصصی و عامیانه ات از نظر تخصصی و کارشناسی شده سایتهای معتبری مثل جی دی پاور یا انستیتو استاندارد بزرگراهی امریکا و اروپا دقیق تره مه این جور قاطعانه نظر میدی؟ ضمناً خیلی ها حاضر نیستند خودروی دست چندم دیگران را سوار شوند. امان از تعصب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
شما الان از عهده سرویسش بر می ایید؟۲۰۰۲
تحریم ها ثابت کردند خودروساز بودن ایران رویایی بیش نبود و آهن پاره ای بنام خودروی ملی هرگز در ایران نداشته ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
پراید داریم، حتی 206 هنوز تولید میکنیم که نسل آن در خود فرانسه منقرض شده
باند بازی و مافیای خودرو قیمتها را در ایران عجیب و غریب کرده.در عربستان که این مافیا وجود ندارد خودروهای سراتو تالیسمان و النترا از خودرویی مثل لیفان ایکس ۶۰ ارزانتر هستند و در ایران چند برابر قیمت ان به فروش میرسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
در عربستان که خودرو سازی نداره حاکمان بخود اجازه ندادند در حالیکه درآمد کلان نفتی دارند از اتومبیل هم مالیات گزاف اخذ کنند ...
پسر عموم آلمانه .یک فولکس واگن پاسات خریده ۲۲ هزار یورو قیمت یورو آزاد الان زیر ۱۳ هزار تومن است که به پول ما تقریبا میشه ۲۸۶ میلیون تومن.اونوقت چه جوریه الان توی نمایشگاه های تهرون این ماشین رو دارن میدن ۸۶۰ میلیون تومن.یکی بیاد لطفا یک جواب قانع کننده بده .نمیدونم شایدم من بد حساب میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
گمرک همین رقم رو برای ترخیص میگیره، ضمنا بخشی از قیمت هم در ایران بدلیل عدم واردات خودرو حباب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
فولکس اونجا تو آلمان بدون عوارض و گمرکی هست چون خودروی ملی اشون حساب میشه قربونت جناب متخصص در امور قیمت
همین آلمان ببین قیمت خودروهای کشورهای دیگه
چنده بعد نظر ارایه بفرما
مالیات باید درست گرفته بشه و تو این شرایط سخت رعایت حال مردم بشه، ضمنا نحوه هزینه پول مالیات باید به مردم گزارش بشه در غیر اینصورت اعتماد آفر یده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اما دولت باید به جای اخذ مالیات و عوارض از اتومبیلهای وارداتی کم مصرف و هیبریدی، از مستغلات مالیات بگیرد.
البته یادت رفت بنویسی ۲۲هزار یورو بصورت قسطی
ماشین را قبل از تابستان تحویل میدن و بعد از سه ماه تعطیلات بصورت ۳۶ماهی قسط بندی میکنند و آنهم بدون بهره
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اما توایران اسلامی ما باکلی منت میگن 18 درصد سودمیگیریم ولی عملاً 21 درصدسود میگیرند . نتیجه اش میشه ورشکستگی این شرکتها...
"وزیر اقتصاد و داراریی اظهار کرد: با اعمال روش‌های مذکور و برقراری سیاست محیطی، بازار ارز مدتی است که در ثبات به سر می‌برد، به نظر ما این روند ماندگار بوده و ادامه دارد." این حرف کاملا منطقی، علمی و کارشناسیه چون ما فقط هر چهار سال حجم پول در گردشمان دو برابر میشود. خیلی زیاد نیست.! نگران نباشید.!! قبل از پایان عمر دولت روحانی ما حداکثر یک سقوط ارزش ریال دیگر خواهیم داشت. نه بیشتر!
فنربه زور فشرده شده دلاربه زودی رهاخواهدشد
چرا نباید خودرو با قیمت پایین و کیفیت بالا وارد بشه این منطق از کجا اومده
لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای است
تنها راهکار دولت فعلی برای ادامه کشور شده مالیات گرفتن اونم از اقشار متوسط وضعیف جامعه....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار