بازدید 6223

تصویب‌طرح ممانعت از برگزیت بی‌توافق در پارلمان‌انگلیس

کد خبر: ۹۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ 04 September 2019
پارلمان انگلیس شامگاه چهارشنبه در دومین ضربه به دولت این کشور با طرح ممانعت از «برگزیت بدون توافق» را به تصویب رساند.

به گزارش «تابناک» به نقل ازفارس، نمایندگان پارلمان انگلیس روز چهارشنبه در دومین ضربه به دولت نخست‌وزیر «بوریس جانسون» طرح ممانعت از «برگزیت بدون توافق» را به تصویب رساندند.

این دومین شکست برای آقای جانسون ظرف کمتر از ۲۴ ساعت محسوب می‌شود. نمایندگان پارلمان انگلیس بامداد امروز (چهارشنبه) در اولین گام از تصویب همین طرح، طرح دیگری را به تصویب رساندند که خواستار واگذاری کنترل روند «برگزیت» به نهاد قانونگذار در انگلیس است.

تصویب این طرح به معنی آن است که بوریس جانسون ملزم خواهد بود در صورت نرسیدن به توافق با اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل خروج از این اتحادیه را بار دیگر تمدید کند.

بوریس جانسون اعلام کرده قصد دارد به هر قیمتی در تاریخ ۳۱ اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند. او گفته اقدام پارلمان در ممانعت از خروج بدون توافق را سنگ‌اندازی در مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا می‌داند.

یک مقام دولت انگلیس دوشنبه گفته بود در صورتی که نمایندگان پارلمان طرح ممانعت از خروج بدون توافق را تصویب کنند، جانسون روز ۱۴ اکتبر انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد.

طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق جانسون را ملزم می‌کند که یا با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب‌الاجل خروج را به تعویق بیاندازد. در صورتی که نمایندگان پارلمان روز چهارشنبه دومین مرحله این طرح را تصویب کنند، جانسون قادر به خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه نخواهد بود.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد، اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز ۳۱ اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان