بازدید 6497
۸
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران رکورد زد/ شاخص کل قله ۲۹۰ هزار واحد را فتح کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سیزدهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۶۰۴ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۲۹۰ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۵۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۰ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 04 September 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سیزدهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۶۰۴ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۲۹۰ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۵۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۰ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۳۷ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۷۷ هزار و ۹۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۵۲ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد، عدد ۷۹ هزار و ۲۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۷۲ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۲۹۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۰ هزار و ۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۷۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۷ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۴۹۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۰ درصد همراه بود و عدد ۵۸۵ هزار و ۹۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.


بورس تهران رکورد زد/ شاخص کل قله ۲۹۰ هزار واحد را فتح کرد
 

بیشتر بخوانید


در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۰۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۸۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۶۷ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۶۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۱۶ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۱۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۸۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۹۵ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۲۱ واحد و نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
عرضه و تقاضا

به نقل از نبض بورس؛ امروز نماد‌های گروه مپنا (رمپنا)، غلتک سازان سپاهان (فسازان)، بورس کالای ایران (کالا)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، نوش مازندران (غنوش)، بانک پارسیان (وپارس) و ماشین سازی اراک (فاراک) با بیشترین صفوف تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، حق تقدم سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگسترح)، حق تقدم معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچادح)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمد‌ها

در معاملات امروز نماد معاملاتی دارویی لقمان (دلقما ۱) و فرآوری‌موادمعدنی‌ایران (فرآور ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، حق تقدم شرکت‌های سیمان بهبهان (سبهانح)، پارس سویچ (بسویچح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه ۱) و سیمان کرمان (سکرما ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شاهرود (سرود)، کارخانجات پلاسکوکار سایپا (پلاسک)، غلتک سازان سپاهان (فسازان) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، گروه صنایع سیمان کرمان (سکرما) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، بازگشایی شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت نوش‌مازندران (غنوش ۱) تولیدی کاشی تکسرام (کترام ۱)، نیروکلر (شکلر ۱)، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک ۱)، گروه مپنا (رمپنا ۱)، دارویی لقمان (دلقما ۱) فرآوری‌موادمعدنی‌ایران (فرآور ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگسترح) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نه اینکه پیشرفت خاصی در صنعت کرده باشیم که کلیه صنایع همشون رو به قهقراست.....
بخاطر این هستش که دستوریه و معیار سنجش نیست براش و دستوری بالا میبرنش...
واگرنه کدوم صنعت الان در حال پیشرفته؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بورس نزدیک به 600 شرکت سهامی دارد که کسانی که در این بازار فعالیت دارند وضعیت و روند تولید و برنامه های پیش رو شرکت ها را دنبال می کنند
در حال حاضر شرکت های صادرات محور رشد خوبی را تجربه کرده اند
باید با روش و تکنیک های خرید سهام آشنا باشید و سپس وارد بازار سهام شوید از جلمه مهم ترین این موراد استفاده از سبد سهام ، خرید پله ای و .... .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
از چی ناراحتی شما؟؟ اگه الان دلار رفته بود بالا خوشحال بودی ... بازی دلار تمام شد دوست محترم ... مطالعه کنید تا علت بالا رفتن شاخص رو علمی بفهمید نه با تکرار حرف های عامیانه ....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
وقتی شاخص 170 هزار شده بود هم همین پیام رو نوشته بودی. خخخخ
این همه رکورد می زند بپایید سر نرود
فعلا همچنان رکوردبزنیدوقله فتح کنیدتا هفته بعد....
به خاطر سرازیر شدن پول به سمته بورسه، ولی وقی حباب بترکه خدا به داد برسه
بازار خیلی جای رشد دارد این حرفها هم از بازار های رقیب زده میشه چون مشکل کاهش بازار خودشونو در برهم خوردن بازار سرمایه میدونن ولی خیالتون و راحت کنم دیگه نقدینگی تو بازارهای موازی نمیره اونهای که بیرون منتظر غذای نذری صف کشیدن غذا نموم شد دیگه دوره بخور ببر و ارزها رو خارج کن و بانکها و خالی کن گذشته سیستم دیگه گول نمی خوره نقدینگی دیگه از بازار سرمایه خارج نمیشه که وارد میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر