بازدید 6086

امکان انجام خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان

کد خبر: ۹۲۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 03 September 2019
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تسهیلات دولت برای فعالان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور گفت: برای نخستین بار در کشور از سال گذشته مجوزی از فرمانده معظم کل قوا اخذ کرده‌ایم که بر اساس آن امکان انجام سربازی مشمولان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سورنا ستاری عصر امروز در پایان سفر یک‌روزه خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالان می‌توانند خدمت سربازی خود را در خود شرکت دانش بیان خود یا دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت اشتغال ایجادشده از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و مقایسه آن با استان سمنان عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد کردند؛ اما وضعیت اشتغال ایجادشده از طریق این شرکت‌ها در استان سمنان باید بهتر شود.

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی پیش از آن در نشست شورای اداری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از وضعیت اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان انتقاد کرده و افزوده بود: ۳۳۱ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان تنها کمی بیش از ۸۰۰ شغل در این استان ایجاد کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تصریح کرد: میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به حدود ۹۰ هزار رسیده است.

ستاری با اشاره به اینکه استان سمنان ظرفیت‌های زیادی دارد که بخشی از آن مانند ظرفیت‌های معدنی شناخته‌شده و بخشی از آن نیز باید بیشتر معرفی و از آن استفاده شود تصریح کرد: ما روی اقتصاد دانش‌بنیان تأکیدداریم؛ چراکه نیروی انسانی فوق‌العاده از ویژگی‌های این استان بوده و سمنان با داشتن بیش از ۸۰ هزار دانشجو و ۲ هزار هیئت‌علمی ظرفیت بسیار مناسبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رشد و فناوری شهمیرزاد خاطرنشان کرد: شرایط پارک‌های علم و فناوری استان سمنان بسیار بهتر شده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان ضعیف است؛ این مهم را ازجمله نقاط ضعف استان سمنان در حوزه فناوری دانست و افزود: برای بالابردن سرمایه اولیه صندوق و واحد‌های فناور سرمایه قابل ملاحظه‌ای می‌گذاریم و میزان این سرمایه‌گذاری بستگی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و ما به دنبال توانمند کردن این صندوق هستیم.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۴۰ نوع خدمت به فعالان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ارائه می‌دهد؛ به برنامه‌های این معاونت در حوزه صادرات محصولات داش بنیان اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ریزی مفصلی برای صادرات به‌ویژه صادرات به کشور‌های همسایه داریم

وی حمایت از اخذ استاندارد‌های لازم و حمایت از فعالان این حوزه برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را به‌عنوان بخشی از این برنامه‌ها برشمرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر