بازدید 3514

۱۲۰۰ پایگاه امدادی استاندارد در کشور نیاز است

کد خبر: ۹۲۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳ 03 September 2019
رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت ۵۹۸ پایگاه امدادی در کشور خبر داد و گفت: این آمار با هزار و ۲۰۰ پایگاه استاندارد فاصله دارد و تحقق این تعداد نیازمند هم‌افزایی مردم و مسئولان و کمک خیران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی اصغر پیوندی شامگاه دوشنبه در نشست خبری افزود: حوادث ترافیکی از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی است که برای تکمیل روند امدادرسانی تا هفته دولت آینده پنچ پایگاه امدادی به استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: خراسان جنوبی یکی از پهناورترین استان‌های کشور و با تراکم جمعیت نسبتا پایین است که وجود پایگاه‌های امدادی استاندارد می‌تواند در امدادرسانی به موقع موثر باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون این استان دارای ۲۳ پایگاه امدادی ثابت و ۶ پایگاه سیار است و با توجه به اینکه پایگاه‌های امدادی محل تماس با مردم است باید فاصله‌ها به حد استاندارد برسد تا حوادثی که استان را تهدید می‌کند به موقع امدادرسانی شود.

وی اظهار داشت: برای ساخت پنج پایگاه نگاه ویژه جمعیت وجود دارد و امیدواریم با همت بخش استانی بتوانیم با تامین اعتبار این پروژه‌ها را به هفته دولت ۹۹ برسانیم.

پیوندی همچنین گفت: خشکسالی‌های پیاپی ۱۷ میلیون نفر را در کشور تحت تاثیر قرار داده که ۸.۵ میلیون نفر مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

وی ادامه داد: کمبود آب زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است و در خراسان جنوبی بیش از ۵۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود کاروان‌های نذر آب از ۱۹ استان کشور به مناطق محروم سفر و خدمات فرهنگی، درمانی و معیشتی را ارایه می‌کنند که فقط سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای بسته‌های معیشتی در ۶۰۲ روستا کشور هزینه شده است.

پیوندی با بیان اینکه سیل هم در سال گذشته و جاری مشکلاتی را ایجاد کرد افزود: زلزله و وجود گسل‌های فعال در این استان از دیگر دغدغه‌ها است که باید کمبود‌هایی که وجود دارد برای امدادرسانی تامین شود.

وی گفت: در برخی از شهرستان‌ها همچون طبس انبار امدادی نداریم که باید مرتفع شود و در زمینه ذخیره انبار‌های امدادی کشور با توجه به سیل‌های اخیر وضعیت استاندارد نیست، اما قابل قبول است که امیدواریم با استفاده از منابع داخلی تزریق مناسب به زودی صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زمینه تامین نیروی امدادی مشکل زیادی وجود ندارد اظهار داشت: برخی مشکلات بیمه‌ای و استخدامی مشکل ۲۰ ساله است که امیدواریم ثبات برقرار شود، اما در مورد خراسان جنوبی با تامین پایگاه‌ها نیرو‌ها جذب خواهند شد.

وی از خریداری ۷۹ دستگاه کامیونت خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های مخابراتی بخشی به این منظور تجهیز و بقیه در بخش ترابری استفاده خواهد شد که پنج دستگاه نیز به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

پیوندی ادامه داد: مجوز خرید ۲۲۰ آمبولانس هم گرفته شده که براساس شاخص بندی‌ها پس از تامین تعدادی به این استان اختصاص خواهد یافت.

وی درباره اختصاص پایگاه امدادی و درمانی به مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه گفت: با توجه به اینکه تاکنون ۲ مرکز درمانی در افغانستان در حال فعالیت است و یک مرکز دیگر در کابل ساخته می‌شود آمادگی داریم در صورت کار کارشناسی و بررسی‌های صورت گرفته این پایگاه در مرز ماهیرود با کمک دانشگاه علوم پزشکی و ورود بخش خصوصی تامین شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در ارتباط با پروژه‌های نیمه تمام استان که به دلیلی متوقف شده است و حق را در پروژه هلال به سرمایه گذاران می‌دهیم، امیدواریم با تعامل به عمل آمده پروژه هلال تا یک سال آینده به صورت قطعی به پایان برسد و تا پایان سال واحد‌هایی که مردم خریداری کردند را تحویل دهیم.

وی اظهار داشت: ساخت آشیانه بالگرد هم از مهمترین پروژه‌های پیش رو است که با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد تغییر و تحول در روند اجرا باشیم.

پیوندی گفت: سایت اداری جمعیت هلال احمر استان از سال ۹۱ آغاز شده که با توجه به اهمیت رفاه عمومی ساخت داروخانه مرکزی هلال احمر در دستور کار این مجموعه بوده و با تزریق مالی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر عصر امروز (دوشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع تجاری اداری هلال، روند ساخت پروژه آشیانه بالگرد واقع در پایگاه امدادی شرق، انبار‌های امدادی پایگاه شرق و ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان بازدید کرد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی و بازدید از روند اجرای طرح ملی نذر آب از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه پیوندی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس