بازدید 5633

رسانه‌کنگره‌آمریکا: بعید است مذاکره‌ با ایران اتفاق بیفتد

کد خبر: ۹۲۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 02 September 2019

یک رسانه وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی روز دوشنبه نوشته بعید است مذاکره‌ای میان ایران و آمریکا اتفاق بیفتد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا گزارش داده مخالفان و موافق دیپلماسی با ایران هر دو معتقدند بعید است مذاکره‌ای با ایران اتفاق بیفتد.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، مخالفان مذاکره با ایران می‌گویند نشستن سر میز مذاکره با ایران خیلی زود است. آن‌ها به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار می‌دهند تعامل با ایران می‌تواند از فشار‌ها علیه تهران بکاهد.

این رسانه با اشاره به چرخش ناگهانی سیاست ترامپ در قبال کره شمالی، رویکرد او در قبال کشور‌های مختلف و تمایلش برای برقراری روابط با آن‌ها را غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرده، اما نوشته با حضور «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امیدواری‌های اندکی برای گشایش در رابطه با ایران وجود دارد.

«باربارا اسلاوین»، تحلیلگر مسائل بین‌المللی می‌گوید: «برای من، به ویژه با بودن پامپئو و بولتون در سمت‌های فعلی باور به اینکه گفت‌وگویی اتفاق بیفتد بسیار دشوار است. بسیار مهم است هر کاری که می‌توان برای کاستن از تنش‌ها انجام داد، انجام شود.»

رسانه‌های کشور‌های غربی بعد از اجلاس سران کشور‌های گروه ۷ که هفته گذشته در شهر بیاریتز فرانسه برگزار شد بار دیگر مسئله احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا را پیش کشیده‌اند.

منشأ این گمانه‌زنی‌ها ابراز تمایل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است که در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران ابراز تمایل کرد.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه آمریکا با خروج از برجام میز مذاکره را ترک و تحریم‌ها را علیه ملت ایران احیا کرده، مذاکره با واشنگتن را رد کرده است.

«رو کانا»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیای آمریکا که اخیراً طرحی برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ طراحی کرده بود نیز درباره احتمال مذاکره با ایران تأیید کرد.

او گفت: «من امیدوار به راه حل دیپلماتیک هستم، ولی آنچه که نمی‌بینیم رهبری آمریکا است. شاهد بودیم که ماکرون می‌خواست رهبری دنیای آزاد را به عهده بگیرد، اما این کشور توانی برای انجام این کار ندارد. با آنکه او وزیر خارجه ایران را دعوت کرد، از نظر من تا وقتی که رئیس‌جمهور آمریکا مشارکت نکند، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر