بازدید 2783

رکورددارهای گرما در مرداد ۹۸

کد خبر: ۹۲۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 02 September 2019

رئیس مرکز ملی خشکسالی با تأکید بر اینکه بیشتر استان‌های ایران در ماه گذشته، افزایش دما را نسبت به میانگین بلندمدت تجربه کردند، گفت: در مرداد ۹۸، بالاترین و پایین‌ترین دمای ثبت‌شده در ایران ۵۱.۶ و ۴.۲ درجه سلسیوس بوده است.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان وضعیت بارش و دمای کشور را در مرداد ماه ۹۸ تشریح و اظهارکرد: در ماه قبل، بیشترین افزایش دما در یزد اتفاق افتاد؛ به طوری که دمای این استان نسبت به بلندمدت ۲.۵ درجه سلسیوس افزایش یافت. بعد از آن استان‌ خراسان رضوی با ۲.۴ درجه سلسیوس افزایش دما رکورددار گرما در مرداد ۹۸ بود.

وی با اشاره به گرم‌ترین و خنک‌ترین دماهای ثبت شده در ایستگاه‌های کشور گفت: در مرداد ۹۸ بالاترین دما در ایستگاه لامرد استان فارس با عدد ۵۱.۶ درجه سلسیوس ثبت شد. از سوی دیگر سردترین دما مربوط به ایستگاه فرودگاه ارومیه با عدد ۴.۲ درجه سلسیوس بود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی با بیان اینکه در ماه گذشته تعدادی از استان‌ها نسبت به بلندمدت خود کاهش دما را تجربه کردند،اظهارکرد: در مرداد ماه امسال استان گلستان 9 دهم درجه سلسیوس، گیلان سه دهم درجه سلسیوس و البرز و مازندران یک دهم درجه سلسیوس کاهش دما داشتند اما بقیه استان‌ها افزایش دما را نسبت به بلندمدت داشته‌اند.

ضیائیان افزود: در استان تهران در مرداد ۹۸ پایین‌ترین دمای ثبت‌شده در ایستگاه فیروزکوه با ۷.۵ درجه سلسیوس و بالاترین دما در ایستگاه ورامین با عدد ۴۳.۹ درجه سلسیوس بود.

وضع بارش‌ها در مرداد ۹۸

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به وضعیت بارش کشور در مردادماه امسال گفت: میانگین بارش کشور در ماه گذشته ۱.۸ میلیمتر بود این درحالیست که بارش متوسط ایران در بازه ۳۰ ساله ۳.۴ میلیمتر و در سال قبل ۱.۴ میلیمتر بوده است.

به گفته ضیائیان، در مرداد ۹۸ مازندران با ۲۲ میلیمتر، گیلان با ۱۸ میلیمتر و گلستان با ۱۰ میلیمتر بارش، بیشترین بازندگی‌ها را داشتند همچنین بیشترین بارش ۲۴ ساعته ماه گذشته برای نوشهر مازندران با ۸۶ میلیمتر بود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی در پایان به وضعیت بارش استان تهران در مرداد ۹۸ اشاره کرد و گفت: در ماه قبل، تهران شش دهم میلیمتر بارش دریافت کرد در حالی‌که بارش بلندمدت این استان ۴.۲ میلیمتر و بارش سال قبل ۱.۷ میلیمتر بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان