بازدید 14687
۷

همه موشک‌ها و ماهواره‌های آمریکایی منهدم شده

کد خبر: ۹۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 01 September 2019

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان نوشت: رسانه‌های غربی پنجشنبه‌شب گذشته مدعی شدند که بر اساس تصاویری ماهواره‌ای، در یک مرکز فضایی ایرانی در نزدیکی سمنان، موشکی که قرار بوده ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار دهد در همان شروع عملیات، منفجرشده است.

خبرگزاری‌های رویترز، آسوشیتدپرس و بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی ازجمله رسانه‌هایی بودند که تا چند ساعت این خبر را بر صدر خروجی‌های خود قرار داده و با برجسته‌سازی و بزرگنمایی آن، موضوع ادعایی را شکست جمهوری اسلامی در عملیات پرتاب موشک ماهواره‌بر تحلیل و ارزیابی کردند.

رفتارشناسی غربی‌ها در قبال توانمندی‌های دفاعی و دستاورد‌های نظامی جمهوری اسلامی از آزمایش‌های موفق موشکی تا سرنگونی پهپاد غول‌پیکر آمریکایی حاکی از آن است که آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که نظام اسلامی در طول چهل سال گذشته در حوزه فعالیت‌های موشکی و ماهواره‌ای به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های عظیم دست پیدا کرده است.

شاهد ادعا آنکه همزمان با خبرسازی روز پنج‌شنبه رسانه‌های غربی، نیویورک‌تایمز مدعی حمله سایبری موفق آمریکا به پایگاه داده‌های اطلاعاتی سپاه در مورد رصد نفتکش‌ها در خلیج فارس شد و نوشت: «سیستم‌های رهگیری نفتکش‌ها از کار افتاده است». همچنین دو ماه پیش بود که پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی با موشک زمین به هوای سپاه، برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند «حمله‌های سایبری آمریکا، به سیستم‌های هدایت موشکی سپاه خسارت وارد کرده است!»

ماهواره‌های آمریکا را چه کسی منهدم کرد؟
اکنون از ترامپ که سعی کرده با ژستی تبلیغاتی وانمود کند که این سوانح، اقدامی خرابکارانه از سوی آمریکا بوده و ایران را به شکست کشانده، باید پرسید که بنا بر منطق او، ماهواره‌های آمریکا را چه کسی منهدم کرده است؟ موارد زیر و به‌ویژه واقعه انفجار شاتل فضایی «چلنجر» در ۱۹۸۶ و فاجعه بزرگ علمی فضایی آمریکا در سال ۲۰۰۳ تنها بخش کوچکی از ده‌ها سوانح و اتفاقاتی است که در صنایع موشکی آمریکا روی داده و تاکنون هیچ کشوری از علت و عوامل آن سخن نگفته، همچنین ژست خرابکارانه نگرفته و یا برای کشف علت حادثه آرزوی موفقیت نکرده است!

۱. اولاً درخصوص فاجعه بزرگ علمی فضایی آمریکا (انفجار شاتل فضایی کلمبیا در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲)) باید اشاره کنیم که آمریکا با استفاده از فرصت دوران نابسامانی اقتصادی و صنعتی روسیه به دلیل فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، توانست به پیشروترین کشور در عرصه فضایی تبدیل شود، براثر انفجار شاتل در سال ۲۰۰۳ مجبور شد، تقریباً بخش اصلی برنامه‌های خود را در این بخش تا جایگزینی سامانه‌ای مطمئن متوقف کند. اول فوریه ۲۰۰۳ شاتل فضایی کلمبیا پس از انجام مأموریت خود هنگام ورود به جو زمین منفجر شد و ۷ سرنشین آن کشته‌شدند که به فاجعه بزرگ علمی فضایی این کشور شهرت یافت.

۲. ثانیاً درخصوص واقعه انفجار شاتل فضایی چلنجر باید اشاره شود که این حادثه در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ (۱۳۶۵)) رخ داد. زمانی که شاتل فضایی چلنجر در (مأموریت اس‌تی‌اس- ۵۱- آل) در ۷۳ ثانیه بعد از پرواز خود منفجر و تبدیل به چند تکه شد، که منجر به مرگ تمام هفت خدمه شد. این فضاپیما در طول اقیانوس اطلس، و در سواحل فلوریدا مرکزی دچار نقص فنی و انفجار شد و کمیسیون تحقیق ریاست جمهوری، موسوم به کمسیون راجرز، علت حادثه را طرح نامناسب اتصال بخش‌های موشک سوخت جامد کمکی (Solid Rocket Booster) دانست.

همچنین باید به موارد زیر اشاره کرد:
۳. ماهواره Trailblazer نیروی هوایی آمریکا، سال ۲۰۰۸، دچار مشکل فنی شد و از قرار گرفتن در مدار بازماند.
۴. ماهواره NanoSail- D. ناسا آمریکا، سال ۲۰۰۸ در هنگام پرتاب دچار اختلال شد و از ادامه کار بازماند.
۵. ماهواره Orbiting Carbon Observatory ناسا آمریکا، سال ۲۰۰۹ دچار اختلال شد و از ادامه کار خود بازماند
۶. فضاپیمای ناسا در آپریل ۲۰۰۸ در مأموریت Soyuz TMA-۱۱ دچار سانحه شد.

۷. در سال ۲۰۰۹ آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد آزمایش موشکی بر فراز اقیانوس آرام با شکست مواجه شده است. به گفته این آژانس موشک هدف ازجزایر مارشال و موشک رهگیر از پایگاه نیروی هوایی در کالیفرنیا شلیک شدند که هر دوی آن‌ها عملکرد نرمالی داشتند، ولی سیستم رادار دریایی آن‌ها درست عمل نکرده و این آزمایش را با شکست مواجه کرده است.

۸. در پست ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۰ یک راکت منفجر شد و ۲ کشته بر جا گذاشت.
۹. ماهواره گلوری ناسا در سال ۲۰۱۱ در جو زمین منفجر شد.

۱۰. ماهواره Progress M-۱۲M ناسا آمریکا، در سال ۲۰۱۱ دچار اختلال شد و نتوانست در مدار خود قرار گیرد.
۱۱. در سکوی پرتاب موشک ۳۹A در آمریکا در مأموریت STS-۱۳۴ در سال ۲۰۱۱، انفجار صورت گرفت و ۱ کشته بر جا گذاشت.

۱۲. در سال ۲۰۱۲ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آزمایش ترایدنت (به معنی نیزه سه شاخ) پیشرفته‌ترین موشک دوربرد نیروی دریایی آمریکا بوده که با شکست مواجه شده است.

۱۳. در سال ۲۰۱۳، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از شکست آزمایش مهم‌ترین موشک رهگیر خود خبر داد. آسوشیتدپرس گزارش داد: «این موشک تنها موشک رهگیر آمریکا بود که برای هدف قراردادن موشک‌های دوربرد ساخته شده بود. این سومین شکستی است که در موشک‌های ساخته شده توسط شرکت بوئینگ رخ می‌دهد.» همچنین پنتاگون در همین رابطه اعلام کرد: «مقامات مرتبط با برنامه این آزمایش یک بازبینی گسترده را برای یافتن علت شکست آن آغاز می‌کنند. بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا سیستم موشکی خود را ۱۶ بار آزمایش کرده که فقط هشت مورد از آن موفقیت‌آمیز بوده است. آخرین باری که ارتش آمریکا یک موشک رهگیر را به درستی و بدون شکست آزمایش کرد مربوط به سال ۲۰۰۸ میلادی است.»

۱۴. می‌توان به فضاپیمای ناسا VSS اشاره کرد که در اکتبر ۲۰۱۴ در سانحه‌ای هنگام آزمایش در آمریکا سقوط کرد و ۱ کشته و ۱ زخمی برجای گذاشت.

۱۵. سال ۲۰۱۷ نیز آژانس دفاع موشکی آمریکا اذعان کرد که دومین آزمایش بالستیک دفاع ضد موشکی آمریکا از نوع SM-۳ Block IIA که برای انهدام موشک پرتاب شده از پایگاه نظامی پاول جونز واقع در دریای پاسفیک، از مرکز آزمایش موشکی‌هاوایی شلیک شد، با موفقیت همراه نبوده و هر دو موشک پرتاب شده در دریا سقوط کرده‌اند. همچنین در مرداد ماه همان سال (۹۶) دیفنس نیوز گزارش داد که خطای انسانی چهارمین آزمایش سامانه موشکی رهگیر آمریکا را با شکست مواجه ساخت. تحقیقات آژانس دفاع موشکی آمریکا نشان داده، جان پل جونز ملوان نیروی دریایی این کشور با فشردن اشتباه یک دکمه باعث شد موشک رهگیر تحت آزمایش قبل از رسیدن به هدف در آسمان نابود شود. بر اساس این گزارش، این ملوان که کنترل‌کننده لینک اطلاعاتی و تبادل داده‌ها میان کشتی‌ها و هواپیما‌ها بود، بطور تصادفی هدف موشک بالستیک را یک دوست در سیستم شناسایی کرد و بدین طریق موشک SM-۳ آتش گرفت.

۱۶. در ژوئیه ۲۰۱۷ در سانحه‌ای در مرکز فضایی در قزاقستان در حین مأموریت Progress MS-۰۶ ناسا، ۲ نفر کشته‌شدند.

۱۷. همچنین در سال ۲۰۱۸ نیروی هوایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از شکست آزمایش موشکی بالستیک قاره پیمای این کشور خبر داد و اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای مینوتمن به دلیل نقص فنی در آب‌های اقیانوس آرام سرنگون شد.

۱۸. فضاپیما Soyuz MS-۰۹ و فضاپیما Soyuz MS-۱۰ در آگوست ۲۰۱۸ دچار سانحه شدند.

لازم به تأکید است که موارد فوق، تنها بخشی کوچکی از ده‌ها مورد از سوانحی است که در صنایع موشکی و نظامی آمریکا رخ داده است و بهتر است ترامپ قبل از توئیت بازی و نمایش اقتدار و حرکت‌های تبلیغی و لاف زدن، به راحتی تعجب نکند و از طبع و ملزومات فعالیت‌های ماهواره‌ای نکاتی فنی و تخصصی یاد بگیرد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷
بله، اما در این زمینه حداقل دو مورد اختلاف شدید میان ما و آمریکاییها وجود دارد. اول اینکه کشور ما از نظر دانش و تکنولوژی، آزادیهای اجتماعی و سیاسی و همچنین قدرت و ثبات اقتصادی اصولا با آمریکا قابل قیاس نیست. آمریکا کشوری است که توانایی تولید اتومبیلهای منحصر به فرد یا محصولات اکترونیک و نرم افزارهای تاثیرگذار در دنیا را دارد و مردم آن کم و بیش از امکانات برابر برای پیشرفت تحصیلی و کاری برخوردار هستند. در نتیجه چنین هزینه ها و یا چنین شکستهایی در دید مردم آمریکا چندان مهم تلقی نمیشود. دوم اینکه در دولت آمریکا اگرچه همچون دیگر کشورها پنهان کاری و دروغهای سیاسی وجود دارد، اما رسانه های مستقل میتوانند به راحتی عملکرد نظام سیاسی این کشور را زیر سوال برده و بدون دردسر دست به افشاگری بزنند، در حالی که در کشور ما مردم در بسیاری موارد نامحرم شمرده میشوند، مثل همین انفجار که هنوز تایید نشده است. در نتیجه مردم نسبت به عملکرد برخی مقامات و مسئولین کشور کاملا بی اعتماد هستند.
همه کشورهایی که در عرصه فضایی کار می کنند از امریکا و شوروی گرفته تا فرانسه و چین و هند و ژاپن و غیره بارها تجربه شکست در برنامه هاشون و انفجار فضاپیماشون رو داشته اند این رو همه می دونند و همه شون هم دست از کار نکشیدند بلکه بررسی کردند و علت رو شناسایی کردند و مشکل رو حل کردند. شکست مقدمه پیروزی است اگر اینطور نبود بشر هیچ پیشرفتی نداشت.
به همین زودی شاهد یک انفجار در برنامه امریکا خواهیم بود و اون وقت قیافه ترامپ دیدنی خواهد بود.
این نشون میده هرچقدر هم اشتباهات بزرگی انجام بدن و یا هزینه زیادی و از دست بدن باز هم افکار عمومی در جریان میزارن
نه مثل ما که همه چیز و تکذیب میکنیم
در این اوضاع که همه مطالبی از نقص ها در ایران را بازنشر می کنند یکی آمده از شکست های آنها گفته بجایی تحقیر خودمان این کار ارزشمند است و کار تابناک.
حالا که چی؟
آفرین! این نشون میده که کشور ما خیلی از آمریکا پیشرفته تره. تو کشور ما فقط 3 تا موشک منفجر شده.
تازه اونا 2 تا شاتل فضایی از دست دادن ولی ما تا حالا شاتل فضایی منفجر شده نداشتیم پس حتما ما پیشرفته تریم
حالا بالاخره چی شده تو سمنان آخرش؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر