بازدید 18495

یک نماینده حتی اگر مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود!

واکنش‌ها نسبت به دستگیری دو نماینده مجلس همچنان در جریان است. برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که اقدام قوه قضایی در دستگیری نمایندگان مجلس خلاف قانون بود و این قوه پیش از هر اقدام دیگر، باید مجلس و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را در جریان می‌گذاشت.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 29 August 2019

حتی اگر نماینده مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود/ قانونی برای اخراج نماینده‌ها وجود نداردواکنش‌ها نسبت به دستگیری دو نماینده مجلس همچنان در جریان است. برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که اقدام قوه قضایی در دستگیری نمایندگان مجلس خلاف قانون بود و این قوه پیش از هر اقدام دیگر، باید مجلس و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را در جریان می‌گذاشت.

به گزارش «تابناک»؛ جمالی نوبندگانی، عضو هیأت نظارت در گفت‌وگویی اظهار داشت: قضیه برعکس شده است، معمولاً اول قوه قضائیه برای ما گزارش را می‌فرستد و ما وقتی اعلام می‌کنیم که این در وظایف نمایندگی نبوده، آن گاه محاکمه و مباحث بعدی شروع خواهد شد؛ اما این بار ما اصلاً در جریان نیستیم که محاکمه و دستگیری صورت گرفته و هیأت نظارت تاکنون در جریان قرار نگرفته است؛ بنابراین، وقتی می‌خواهد این اتفاق بیفتد، این موضوع مربوط به هیأت رئیسه مجلس می‌شود.

با این حال، برخی دیگر از نمایندگان مجلس بر این باورند اگر به هر دلیل اتهام مالی به یک نماینده مجلس وارد شده باشد، باید مجلس سازوکاری در نظر بگیرد تا از حضور این نمایندگان در مجلس تا زمانی که اتهام آن‌ها اثبات نشده، جلوگیری کند.

به اعتقاد این نمایندگان، زمانی که یک نماینده که منتخب مردم است دچار فساد شده و یا اتهام فساد به وی وارد شده است، با حضور خود در مجلس و ادامه تصمیم گیری برای سرنوشت ملت روح جامعه را آزار می‌دهد و باعث بدبینی به عملکرد مجلس می‌شود، بهتر است نماینده‌ها در مجلس نباشند.

اما نکته جالب این است که هیچ سازوکاری در هیچ کجای آیین نامه داخلی مجلس و اسناد بالا دستی برای این گونه موارد پیش بینی نشده و نمایندگان حتی اگر جرم آن‌ها ثابت شده باشد، می‌توانند در مجلس حاضر شوند و به کار خود ادامه دهند.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ملاک در این گونه موارد، آیین نامه داخلی مجلس است. آیین نامه داخلی هم اشاره‌ای به این موضوعات نکرده و در جایی گفته نشده که متهم‌های پرونده‌های قضایی حق شرکت در جلسات را ندارند.

این نماینده مجلس گفت: این موضوع مانند موضوعات دیگر است و شاید بسیاری موارد اتفاق بیفتد و اتهاماتی مطرح شود، اما این امکان هم وجود دارد که هیچ یک از این‌ها اثبات نشود.

وی ادامه داد: موضوع با اینکه علنی شده، آیین نامه، نماینده را از آمدن به مجلس منع نمی‌کند، مرخصی هم نمی‌شود به کسی داد. به هر حال طرف باید مرخصی بخواهد تا به او مرخصی داده شود و نمی‌شود کسی را اجباری به مرخصی فرستاد. قانونی نمی‌شود کسی را که متهم است از ورود به مجلس منع کرد، و تا زمانی که اتهام فرد ثابت نشده به عنوان نماینده مردم می‌تواند به وظیفه قانونی خود عمل کند.

اما جمالی نوبندگانی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، پا را فرا‌تر گذاشته و گفته، حتی در صورتی که جرم نماینده‌ها نیز اثبات شود، منعی برای ورود آنان به مجلس وجود ندارد و نمی‌توان نماینده را اخراج یا از کار معلق کرد.

وی در پاسخ به این پرسش دوباره که اگر نماینده‌ای مرتکب تخلفی شود، پس از سیر روال قانونی و قضایی، دوباره نماینده خواهد بود یا نه، گفت: هم اکنون برای اخراج و مسائل اینچنینی از مجلس، نه در آیین‌نامه داخلی و نه در قوه قضائیه چیزی نیامده است، مگر اینکه مثلاً به‌ دلیل غیبت غیرمجاز بیش از حد، هیأت رئیسه بتواند اعلام اخراج کند.

نوبندگانی افزود: هیچ‌گونه موضوعی در قانون اساسی و یا در آیین‌نامه داخلی مجلس ـ که به صراحت درباره برکناری یا اخراج نماینده متخلف به صورت مصرح نیامده است ـ حتی جزو اختیارات هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم نیست که نماینده‌ای را ابقا یا اخراج کند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این که در صورت عدم شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، آیا نهایتاً در پرونده دو نماینده مزبور در صورت احراز تخلف، این هیأت رئیسه مجلس است که تصمیم می‌گیرد، گفت: این موارد تخلف را قوه قضائیه بررسی کرده و گزارش آن را باید به مجلس ارائه کند، مگر اینکه تخلف آن‌ها از سوی قوه قضائیه در هیأت‌رئیسه بررسی شود و نهایتاً این هیأت برای این اشخاص تصمیم خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۸
حتی اگر نماینده مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود/ قانونی برای اخراج نماینده‌ها وجود ندارد?!

این چه قانون مزخرفیه ؟! این قانون بنفع دزد و سواستفاده گره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
همه قوانین این مملکت به نفع دزدانه
مثل قوانین سردفتری
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
معلوم نیست که مجلس برخی نمایندگان را فاسد می کند یا اینکه بعضی نمایندگان می خواهند مجلس را فاسدجلوه دهند
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
قانون را کی مینویسه؟ نماینده مجلس .
وقتی که قانونی نوشته میشود که منفعتش برای نماینده مجلس باشد معلومه چرا این همه هزینه میکنند تا برند مجلس.
مهران
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نماینده از صفر آمده الان صاحب میلیارد ها ثروت شده نباید قوه قضاییه ورود کند ببیند چه خبر است.
آیا نماینده هنگامی که رای می آورد ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان بدهکار است این نماینده برای مردم کاری می تواند بکند یا باید بدهی خود را تقدیم اسپانسر ها کند؟ این چه قانونی است. خدایا ما را از این وضع نجات بده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
متاسفانه مجلس هم تو زرد از آب در آمد ! مردم به کجا پناه ببرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
همین نماینده ها هستن که پزشکها و وکلا و سردفترداران هر کدوم برای خودشون یه انحصاری درست کردن و مالیات هم نمیدن. واقعا ضعیفترین مجلس قرن این مجلس بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نظارت بر نماینده ها بر عهده خودشونه. نظارت بر پزشکان هم بر عهده خودشونه. نظارت بر وکلا هم به عهده خودشونه. نتیجه میشه همین.
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
قانونتونرا درست کنید اما خوب قانونگذار به ضررش قانون نمیگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
خوب کاری کردند هیئت نظارت را خبر نکردند اولا اگر هیئئت نظارت به وظیفه خود عمل میکرد هیچ وقت این نمایندگان به آن گستردگی خلاف نمیکردند دوما خبر بدهند مدارک فساد را از بین ببرید
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
ادم هم بکشه مشکلی نیست؟
نعمت اعدامچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
بله نباید اخراج شود
باید اعدااام شود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
مجلس نماینده واقعی مردم نیست.
تابناک جون تو هم شیطونی میکنی ا اون نظر سنجی دیروز چه معنی داشت وقتی هیچ منعی برا حضور نماینده تو مجلس نیس؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شیطنت چیه داره کارشو میکنه
دم تابناک گرم 1%شفاف سازی میکنه
از هم‌حمایت میکنن

وای ب این کشور


عدالت پیاده نمیشه با این اوضاع نفوذ و ریشه زدن فساد...
بفرمایید نماینده مجلس هرکاری دوست داره بکنه و اگه کسی بهش نگا چپ کرد آخرین کارش تو این دنیا بوده!
فقط تاسف....
"نه در آیین‌نامه داخلی و نه در قوه قضائیه چیزی نیامده است"!!!!
"نمایندگان حتی اگر جرم آن‌ها ثابت شده باشد، می‌توانند در مجلس حاضر شوند و به کار خود ادامه دهند"
همه ما در کشوری زندگی میکنیم که یک قانون اساسی داره و باید برای همه یکی باشه. قرار نیست برای مجلس نمایندگان یا سایر مجلسها قانون جدبد نوشت.
بنظرم مجرم مجرم هست و دزد دزد. این از کاپیتولاسیون بدتر هست که خودشون رو فراتر از قانون بدانند فراموش نکنیم که موقع ثبت نام در انتخابات دوره یکی از شرایط ، التزام به قانون است.
یه قانون وقتی قانونه که در کشور برای همه یکسان باشه دوم اگر متفاوت باشه فکر کنم نوعی کاپیتولاسیون بشه. و بعدش هم چرا تخلف یه نماینده با مردم عادی متفاوت باید محسوب بشه. اگر مجلس سیاست داشته باشه برای اینکه نقل نشه همچی دست خودشونه باید به قوه قضائیه احترام بذاره و اجازه بده کارشو با قدرت انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
مگه میشه ارباب با رعیت یکسان باشه
دزدها هیچوقت پشت هم رو خالی نمیکنن چون وقتی یکی از گردونه خارج بشه بقیه رو هم با خودش نابود میکنه
چه خوب از هم حمایت میکنن باریکلا خداقوت
نماینده را ما مردم انتخاب کردیم وما هم میگوئیم هیچ نماینده ای مصونیت نباید داشته باشد ما مردم با هیچ کس عهد اخوت نبستیم مجلس جای مجرم رانت باز زدوبند چی مفسد و.. .نیست نمایندگانی که طی این چند سال اخیر هیچ باری از دوش مردم برنداشته وفقط به فکر کیسه خود بوده اند بدرد این مردم نمیخورند همان بهتر بره زندان اب خنک بخوره البته بعد از اثبات جرم
پس از این به بعد نگوئید مجلس خانه ملت است.
بهتر است بگوئید مجلس محل امنی برای دزدان
و اخلالگران اقتصادی است.
بی قانونی بیداد میکنه . مجلس که قانونی بر علیه اعضا خودش وضع نمیکنه
فاتحه. وای به روزی که بگندد نمک.
باید اخراج شود به مجلس نرفته که به مردم خیانت کنه .
تا زمانی که جرم شخص در دادگاه صالحه اثبات نشده باشد او صرفا یک متهم است و محرومیت از حقوق اجتماعی و یا سیاسی و... فقط با حکم دادگاه صالحه است.
شاید این دو نماینده متهم شده که هنوز جرم آنها اثبات نشده است به لحاظ سیاسی در جبهه مقابل سیاسی باشد ولی بخاطر این دو نفر نباید مصونیت نمایندگان مجلس نفی شود چون در نهایت بازنده این ماجرا مردم سالاری خواهد بود.
اتهاماتی متوجه برخی از برادران لاریجانی شده بود!آیا آنها از حضور در مقام خود منع شدند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ازون ور هم توی مجلس باشد واسه خودش لابی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اتهامی که با ادله توسط دستگاه قضایی بررسی میشود و وثیقه میخواهد فرق داره با اتهامی که هرکس به کس دیگه بزنه
شما فکر کردید از قانون خلافکاری بالاترید.....
قوه قضاییه خواهش میکنیم کوتاه نیاد و با شتاب بیشتری به خونخواهی این مردم مظلوم و بدون هرگونه مراعات سیاسی بپردازه تا مردم عزیز و صبورمون ٱرامش نسبی بهشون برگرده بخدای احد و واحد دست امثال این مفسدین بظاهر از جنس مردم رو ساقط کنید همه چی درست میشه
خدا را شکر که تابناک بیشتر نظرات را منتشر می کند البته جدیدا
به عرضتان برسانم که هیچ دزدی کلانی بدون اطلاع و کمک یک نهاد مسئول اتفاق نمی افتد ....
قانون بنفع دزدان ؟!
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
همه دربرابر قانون مساوی اند. دوران تبعیض منقضی شده است
پاسخ ها
زهرا
| Germany |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
خیر بعضی ها برابرند. وقتی یه قاتل سه روز بعد آزاد میشه ولی یه دانشجو به جرم دادخواهی از کارگران هشت سال زندان میگیره.
کسانی که الگو و نماینده مردم باشند اگر خطایی کنند باید بیش از افراد عادی مجازات شوند
همه در مقابل قانون برابرند حتی رهبری لذا نمایندگانی که خلاف آشکار و خارج از وظایف نمایندگی انجام داده و میدهند مثل بقیه مردم هستند و تفاوتی ندارد مثل اینکه نماینده ای با ماشین باعث مرگ کسی شود ایا مرگ ان کس در وظایف نمایندگی است و مجلس باید نظر بدهد یا نماینده ای از طلا فروشی دزدی کند و قس الهذا لطفا حاشیه امن برای خلاف کاران درست نکنید و ابروی مجلس را حفظ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بقیه مردم هم تا زمانیکه جرم شان اثبات نشده مجرم نیستند.
لطفا بین متهم و مجرم تفاوت قائل شویم
محسن
| Belgium |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
از کدام قانون صحبت می کنی قانون برای شماست نه برای خودشان،اگر قانون برای همه یکسان بود ما این همه دزد داشتیم،اگر چنین فکر میکنید پس در همین فکر باشید
والا نمی دونم چ چیز رو بحث می کنید ! اگر شش ماه بیشتر سر کار نرفت اخراج می شه ... بر اثر غیبت . اگر کمتر کسر حقوق . بعد هم صلاحیت ش تایید نشه .
مگر در مجلس که عصاره ملت است جایی برای غارتگران اموال مردم وجود دارد ؟ یعنی حتی مجرمین و دزدان هم می توانند به مجلس بروند و برای ما تصمیم بگیرند ؟ آیا خود این آقا حاضر است دزد و مجرمی را به خانه خودش راه بدهد ؟ از نظر این آقا سرنوشت مردم و کشور چقدر مهم و ارزشمند است ؟ آیا در کشور‌های دیگر همینگونه با نمایندگان مجرم و غارتگر برخورد می شود ؟
پاسخ ها
معلم ناامید
| Italy |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نماینده باید مصونیت سیاسی داشته باشد نه مصونیت اقتصادی رانتی و...
واقعا این مسائل در شان جمهوری اسلامی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
چی؟
دستور رهبری اینجاها لازم است
قرار بود انقلاب کنیم که این مسائل نباشه
اینهاچه موجودات بی شرمی هستند، اگر در هر کشور دیگر میبود ...
امان ندهید. مفسدان در هر کجا و در هر سمتی باشند باید به زیر کشیده شوند.
مایه ننگه که یک نماینده خلاف کنه و بقیه مجلس هم از او حمایت کنند
از آن رئیس مجلس تا آن نمایندگانی که از این دو نماینده افسد مفاسد حمایت کردند گواه آن دارد که خود همانند این دو نماینده فاسد در فساد ساختاری نقش مهمی دارند. همین اظهار نظرها و حمایت ها خود یک جرم و اتهام محرض است حمایت از مجریان مفاسد عین انجام فساد است. اگر براستی مسئولان تصمیمی قاطع برای برخورد با فساد ساختاری را دارند بایست بر علیه همه این افراد اقدام کنند که به کدام مجوز ولو منافع مطلق و یک جانبه چنین اظهار نظرها و مواضعی دارند؟
ایران هتل مفسدین
کجای دنیا مثل کشور عزیزمون ارامشو اسایش برای مفسدین فراهم میکنه ؟
یدونه از این اتفاقا تو اروپا امریکا بود همرو دسته جمعی میریختن دریا...

یادتونه سیل اومد یک شهروند اهوازی به استاندار اعتراض کرد با 70 سال سریع بهش گفت ضدانقلاب نفوذی؟اگر دوربین نبود معلوم نبود سرانجامش چی بود....
چی شد بالاخره
نمایندگان اکثرا خلافکارن داستان حسینیه برج شده در سعادت آباد دست گل همین هاست
البته در باب تخلف این دو نماینده عزیز شکی نیست! باور بفرمایید اگر تخلف آنها اثبات نشده بود قوه محترم قضاییه ترتیب رسیدگی امور آنها را نمی داد. ولی نکته اینجاست که آیا تبانی، یا سکوت مصلحتی، یا کارشکنی، یا فرافکنی، یا آدرس غلط دادن هم تخلف هست یا نیست؟ برای مثال سوالهای بی جواب زیادی در خصوص چرایی بستن بازار خودرو و انحصار معنا دار آن توسط دولت و حمایت آرام تقریبا اکثریت نمایندگان مجلس از آن وجود دارد. زمانی که دولت ارزبری را بهانه انحصار خودرو کرده، بواسطه هر خودرو 2 تا 3 هزار دلار صرف واردات قطعات مثلا های تک، به واردکنندگان انحصاری قطعات خودرو اختصاص می دهد که مثلا بازار خودرو را آرام کنند! جایی که با 2-3 هزار دلار می توان یک حودرو کارکرده با کیفیت خارجی را استفاده نمود! قیمت خودرو در بازار انحصاری خودرو را در اختیار مدیران مافیایی خودرو قرار داده تا مثلا با قیمت حاشیه بازار، قیمت خودرو را کاهش دهند، طرح وحشتناکی که همه از روز اول باور داشتند که این ابزار مدیریت قیمت خودرو توسط مدیران مافیایی خودروسازهایی است که الان به همت قوه محترم قضاییه تحت بازجویی و تعقیب قرار دارند. به نظر می رسد فساد در مافیای خودرو فراتر از چند مدیر دلال پیشه خودرویی است!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
انحصار یعنی فساد و متاسفانه در مملکت. ما همه چیز انحصاری شده ،از کسب و کار بگیر تا تحصیل .عدالت اجتماعی یک شعاره و تبدیل به آرمانی دست نیافتنی شده.این همه فساد در نظام اسلامی بی حرمتی به بزرگان دینه ،...
یک نماینده با بقیه فرق دارد به نظر من باید بیشترین جریمه ای که قانون در نظر گرفته برایشان صادر شود
دنبال بهانه برای رای ندادن بودم

ممنون که راهنمایی کردید

رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
بهانه لازم نداره رای نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
اگه یک کار تو زندگیت برای مملکتت انجام میدی اینهمه منت داره رای نده
ولي اگر اصلاح طلب باشه و چندتا عكس هم در گذشته داشته باشه با فشار كوچيك سلب صلاحيت ميشه و نسخ اش پيچيده ميشه ، نمونه داشتيم
چون اگراخراج شودهمه رازهای نمایندگان خدوم رافاش خواهدکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
موافقم قدیما مصونیت برای نماینده ها میگذاشتند که اگه به خاط مطالبه حقوق ملت براشون پاپوش دوختند نتونند جلوشونو بگیرن الان...
اوج دموکراسی را شاهد هستیم با این بیانات.قانونگذار از قانونی که خودش وضع کرده تخطی کرده.متوجه میشید یانه.این سفسطه ها چیه که دارید به خورد خلق اله میدید
چرا دنبال بند و تبصره هستید باید یک قانون یک دادگاه و یک روند بررسی وجود داشته باشد در غیر اینصورت ادعای عدالت برای همه بی معنیه. نیاز نیست دنبال دلیل از خارج کشور برای فساد گشت
بابا بیخیال .
مگر نماینده از وقتی سکان قدرت را در دست میگیرد پاک و مطهر نمی شود ؟ پس اخراج و جلوگیری از حضور در مجلس برای نماینده خاطی معنا ندارد !!! آنها از هفت دولت که هیچ از هفتاد دولت در سایه و هفتاد دولت در آفتاب آزادند .
باید اعدام بشوند، تا برای بقیه خائنین درس عبرتی بشود که از اعتماد مردم اینگونه سوء استفاده نکنند.
رای دادن باین همچنین عاقبتی توجیه عقلانی نداره. مردم باید تصمیم بگیرند که اختلاس و توهین به شعور مردم تا کی باید ادامه پیدا کند
پس این طوری دارن نماینده ها می گن پس نماینده هاهم مجرمن دزد از دزد حمایت می اقایون نماینده هیچ جای ایران قانون نیست شما که قانونگذار هستید به فکر خودتون باند خوداونید اگر این طور نبود کشور انقدرهرج و مرج نبود
این دزدان بیت المال باید اعدام بشن نه حمایت
پس فقط یک راه میمونه. نماینده را اینقدر تو زندان نگه دارن تا مدت نمایندگیش تموم بشه!!!!!!!!!!!!
یک نماینده اگرمجرم هم باشد مجازات نمیشود یک اختلاسگر اگراختلاس کندازکشورمیگریزد بازهم مجازات نمیشودویک شهردارحتی سابق هم اگر....باشداصلامجازات نمیشودمجازات امتیازی هست برای صعفافقط ....
تابی جان عزیز دل برادر اگه خلاف نبودن که از از استصوابیون نمیتونستنتایید صلاحیت بگیرن.مگه ممکن کسی بدون خلاف اون هزینه ها رابکنه بره اونجا سختنگیرید خودی هستن.
عجب !!
مجرم توی حساس ترین محل تصمصیم گیری کشور !!!
قانون نویسها همیشه قانون را به نفع خودشون مینویسن، یادمون نرفته نمایندگان مجلس دوره های قبلی میخواستن قانون حقوق مادام العمر برای خودشون تصویب کنند!
مجلس شده محل فساد و اخذ رشوه و باج و آپارتمان و خودرو و... قطعا برای حذف صفر از پول هم رشوه میگیرن و رای مثبت میدن، مرگ بر مجلس فاسد
بسیار بسیار بسیار متا سفانه به خاطر هیمن قانونهاست که کشور ما دزدخونه شده
هرچه مقام بالاتر باشد باید شدت قانون بیشتر باشد
اگر نماینده ای خطایی کرد باید با گیوتین در ملا عام گردنش را باید قطع کرد ....
این قانون مزخرف ضد قانون میبایستی در اسرع وقت ملغی گردد.چطور میشود یک دزد خیانتکار سر گردنه نماینده مجلس باشد.همانگونه که رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که هر قانونی خلاف منطق تشخیص داده شد را بایستی به دیوار زد!!!!
اکثر نمایندگان مجلس مفتخور هستید.
قوه قضا ییه طبق قانون عمل کرده قرا نیس منتظر بمونیم کشوررا مدیران فاسد و نمایندگان بی خاصیت اداره کنند حالا که قوه قضاییه بدون اغماض داره جلو میره واسش هم فرقی نداره از چه جناحی باشه به جای حمایت سنگ اندازی میکنند معلونه ریگی تو کفششون هسش
باید به اشد مجازات محکوم شوند تا درس عبرتی برای بقیه دزدان گردن کلفت باشه
یکی از التزامات نمایندگی مجلس این است که شخص محکومیت کیفری و یا سابقه محکومیت کیفری نداشته باشد،به عبارت دیگر جرمی مرتکب نشده باشد،اگر فرد نماینده جرم به این قباحت را مرتکب شود،بخودی خود شرایط نمایندگی از ایشان ساقط شده و ایشان عملا شرایط لازم برای کسب کرسی نمایندگی را نداشته ،پس نه تنها باید مجازات شوند ،و از مجلس اخراج گردد،بلکه تمام امتیازات نمایندگی نیز باید از او سلب شده و مادام العمر بخاطر خیانت به اعتماد مردم که به امید رسیدگی به مشکلات خود به نماینده ها رای می دهند،از حق نماینده شدن محروم گردند
ضمن اعلام انزجار از هر مفسد اقتصادی در هر مقامی که باشد باید بگویم مصونیت نماینده از تعقیب قضایی لازمه ی دموکراسی است یعنی در سبک سنگین کردن علی رغم شر قلیل، خیر کثیر دارد. چون موجب شجاعت مجلس در پیگیری مفاسد دیگران میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
فربونت برم مصونیت سیاسی نه فساد اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
اونوقت با مصونیتی که دارند مفاسد خودشون رو چطور باید پیگیری کرد؟؟؟
جالبه یک شهروند زرتشتی به خاطر دینش از شورای شهر اخراج میشه و یک نماینده مجلس به خاطر بی حجابی از مجلس اخراج میشه اما دو دزد و راهزن با خیال راحت به کارشون ادامه میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
هیچ نظری درباره پوری حسینی جونت نداری اون خوب کاری کرد اموال مردمو به باد داد یا هیچ نظری در رابطه با نجفی عزیزت که مثل آب خوردن آدم کشت و چند روز بعد آزاد شد نداری
این نمایندگانی که از نماینده های مجرم حمایت میکنند یقین بدانید که ریگی در کفششان است و آینده خود میترسند.
آنها مثلا" الگوی ملت ایرانند ، اگر با آنها برخورد مناسب و جدی صورت نگیرد ، بافراد معمولی نمیشه گفت : بالای چشمت ابروئه . هر نماینده ایکه از آتها حمایت کنه در واقع خودش هم لابد مثل اونهاست و میترسه . !!!
من اظهارنظری در باب جرایم این نمایندگان ندارم، اما اگر قانونی باشد که نماینده ای که پرونده قضایی دارد، از حضور در جلسات منع و یا از مجلس اخراج شود، میتواند آغازی بر گسترش دیکتاتوری باشد و برای هر نماینده ای که مخالف نظر عده ای عمل کرد، یک پرونده قضایی تشکیل میدهند و از مجلس اخراجش می کنند!
توروخدا به این نماینده های دزدرای ندین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
همه همینن فرقی نداره حالا ببینی چی شده اینا داره درز میکنه وگرنه ببین اصل داستان رو هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بهتره دیگه اصلا رای ندیم چون تو قانون دیده نشد نماینده مجرم مجازات میشه
جالبه،، مجرمی که قانونگذار هم هست
این مقدار برخورد قوه قضائیه بمراتب خیلی کمتر از قانون قضائی رژیم جعلی صهیونیستی است ، زیرا دادگاه رژیم جعلی بارها نتانیاهو و همسر وی را به دادگاه کشانده و از آنها بخاطر تخلفشان بازجوئی کرده اند ؛ حالا بعضی نماینده گان خود را کجای یک نظام قرار میدهد که چنین گستاخی میکنند
پس بگو چرا همه می خواهند نماینده شوند چون قانونی برای دستگیریشان وجود نداره حتی اگه به ناموس مردم تجاوز یا دزدی و یا قاتل باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شرم آوره تو قانون دیده نشد که نماینده ی مجرم باید تنبیه بشه
نماینده ای که جرمش ثابت شد به خاطر اعتبار مجلس و این که مدافع حقوق موکلانش باید باشد و خیانت کرده باید اعدام بشه
این و نفر را باید در صحن مجلس گردن بزنند تا دیگر کسی جرات این کارها را نکند
احسنت

عالی

بیست

بارک ا...

اینه !

امر دیگه ای نبود ؟
نمایندگان بی عرضه
عشق است این همه ازادی!. بعد میگن تو ایران ازادی نیست. این اگر ازادی نیست چیه؟ هر کاری دلت خواست بکن هر کاااااااااااری فقط مواظب باشین موی خانما بیرون نیاد.
هر که بگندد نمکش می زنند وای به روزی که ....
وقتی مجرم باشی. حتی جواز ساندویچی بهت نمی دن و ازت عدم سو سابقه می خوان. اونوقت........ . واقعا که!!!!
سلام دوستان همه احساسی نظر دادید حالا به این بعد نگاه کنید که چرا تا حالا اسمی از فساد نماینده ها پخش نمیشد که مثل روز روشن بود حالا اگر یک درصد فکر کنید یه نماینده شیر پاک خورده بیاد یه نظر یا نطق بکنه در حمایت مردم به بعضی از اقایون برخورد اونموقع چی راحت دستگیر و اخراج از مجلس همیشه وقتی دست یه دزد رو رو میکنن ببینید چه اهدافی داشتن که اینجور شده
اعدام انقلابی ای نمایندگان خلاف کار که اعتماد عمومی به نظام خدشه می کنند واجب است
از ماست که بر ماست.
اگر تو قانون اساسی برای نماینده ی مجرم تنبیهی دیده نشده پس قانون اساسی نیست
اگر همه در برابر قانون مثل هم هستند نباید دادگاه روحان ی ت باشد نه دادگاه مختصص افراد خاص .متاسفم از این همه بی عدالتی
مگه کاپیتولاسیون داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا رو شکر واقعا
قانون ایین نامه یا هر چیز دیگری باید اصلاح شود نماینده متخلف هم مثل دیگران باید محاکمه شود.مگر مجلس باید پناهگاه متخلفان باشد؟ریشه بسیاری از معضلات کشور همین نمایندگان هستند که با ضد و بندها ودخالتهای بی جای خود به خیلی از مسایل دامن میزنند.
چرا قابل اصلاح نیست ؟!
باتشکرازشجاعت بی سابقه تابناک که نظرات واقعی رومنتشرکردواقعادمتون گرم خسته نباشید
ای بابا
از قدیم گفتند همه در برابر قانون برابرند اما بعضی ها برابرترند مخصوصا قانون گذاران!!!!
چطور مینو خالقی بدون هیچ دلیلی پس از انتخابات رد صلاحیت شد ؟
بگفته رئیس جمهور نظارت هم نباید مانع کار شود .!! چی شد ؟!!! الفاتحه !! امام کجایی ببینی انقلاب را به کجا بردند. !!!
نماینده همان "نم" "آینده" شده. آینده را نمناک نخواهیم
ما نماینده نمی خواهیم ....
همین مصونیت ها مارو کشونده به اینجا که میبینید
همین مصونیت ها مارو کشونده به اینجا که میبینید
این چه قانونیه که نمیشه نماینده مجرم و مفسد رو از مجلس اخراج کرد
اتفاقا نمایندگان و قضات در صورت تخلف علاوه بر اخراج بایستی دو برابر دیگران جریمه بشوند
پس با کدام قانون سپنتا نیکنام و مینو خالقی را پس از اینکه مردم هم به آنها رای دادند نگذاشتند به نمایندگی از مردم در شورا و مجلس حضور داشته باشند؟
بله اقاشمادرست میگی اگر یک نماینده مجرم باشداز مجلس اخراج نمیشود
یک نماینده حتی اگر مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود! :
مگه نماینده مجرم هم داریم!!!!!! این دیگه از اون حرفهاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
کار قوه قضاییه بسیار درست بود
ازماست که بر ماست؟/
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار