بازدید 3616
۱

ملایی باخت؛ تیم یکنفره جودوی ایران بدون مدال بر می‌گردد

ملایی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جهانی ژاپن هم مقابل حریف گرجستانی شکست خورد تا از رسیدن به کمترین مدال هم باز بماند. وی در نیمه نهایی مغلوب حریف بلژیکی شده بود، شکستی که گفته می شد بدلیل جلوگیری از تقابل با رقیب اسراییلی صورت گرفت.
کد خبر: ۹۲۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 28 August 2019

جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان۲۰۱۸ در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جهانی ژاپن هم مقابل حریف گرجستانی شکست خورد تا از رسیدن به کمترین مدال هم باز بماند. وی در نیمه نهایی مغلوب حریف بلژیکی شده بود، شکستی که گفته می شد بدلیل جلوگیری از تقابل با رقیب اسراییلی صورت گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در توکیو پایتخت ژاپن در حال برگزاری است، سعید ملایی دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۸ و برنز جهان ۲۰۱۷ و نفر نخست رنکینگ وزن ۸۱- کیلوگرم جهان در دیدار رده‌بندی برابر لوکا ماسورادزه نفر ۲۹ رنکینگ جهان و دارنده مدال برنز جوانان جهان ۲۰۱۸ به روی تاتامی رفت که در سه دقیقه و ۱۴ ثانیه ایپون شد.

سعید ملایی

ملایی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر اشرف موتی دارنده مدال برنز آفریقا در سال ۲۰۱۹ از مراکش به روی تاتامی رفت و با ضربه فنی به برتری رسید. وی سپس مقابل کارلوس لوز نفر ۱۴۱ رنکینگ جهان از پرتغال در مدت زمان یک دقیقه و ۸ ثانیه با ضربه فنی پیروز شد. ملایی در یک هشتم نهایی نیز برابر خاسان خالمورزایف نفر دهم رنکینگ جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۶ و برنز جهان ۲۰۱۷ از روسیه به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل آنتوین والویز دارنده مدال‌های برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کانادا به روی تاتامی رفت و در همان دقیقه نخست موفق به ضربه فنی حریف شد، اما در مبارزه نیمه نهایی در وقت طلایی برابر حریف بلژیکی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در این وزن ساگی موکی از رژیم صهیونیستی و نفر دوم رنکینگ در فینال برابر رقیب خود از بلژیک با ضربه فنی به پیروزی رسید و مدال طلای جهان را از آن خود کرد. دیگر مدال برنز این وزن نیز به جودوکار کانادا رسید.

ملایی تنها نماینده اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ با حضور ۵۰۵ جودوکار مرد و ۳۲۹ جودوکار زن از ۱۴۶ کشور جهان به میزبانی توکیو پایتخت ژاپن در حال برگزاری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درود بر مولائي كه عمدي شكست خورد تا با نماينده اسرائيل روبرو نشود تا مورد تشويق سردار نقدي قرار گيرد و وزير ورزش هم تشويق گردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر