بازدید 5179
۲

سرنخ‌های پلیس از سرقت سردیس قیصر امین‌پور

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت سردیس قیصر امین پور از ارائه بسته پیشنهادی پلیس برای جلوگیری از تکرار سرقت‌های مشابه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 28 August 2019
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت سردیس قیصر امین پور از ارائه بسته پیشنهادی پلیس برای جلوگیری از تکرار سرقت‌های مشابه خبر داد.

سردار علیرضا لطفی در گفت: وگو با ایسنا درباره سرقت سردیس قیصر امین پور و اقدامات پلیس در این خصوص، گفت: ما یک بحثی را به طور جدی با شهرداری تهران داریم و آن هم این است که باید موضوع را به موقع به ما اطلاع دهند و پلیس به موقع مطلع شود که این سردیس چه موقع سرقت شده است، چراکه در پیگیری و تعقیب پرونده سرقت، زمان امر بسیار مهمی است.

وی در مورد اینکه مگر در مورد سرقت سردیس قیصرامین پور اطلاع رسانی به موقع نبود، گفت: مسئولان شهرداری یک تاریخی را در مورد سرقت تندیس قیصر امین پور به ما گفته اند، در واقع عصر روز یکشنبه وقوع این سرقت به ما اطلاع داده شد، اما پیش بینی ما این نیست که سرقت نیز همان موقع رخ داده باشد، البته نمی‌خواهم قطعی دراین مورد اظهارنظر کنم و باید تحقیقات کامل شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد اینکه آیا پلیس به سرنخ‌هایی در مورد سارق مجسمه‌ها رسیده است، اظهارکرد: در این مورد به سرنخ‌هایی رسیدیم و ما تمام انرژی خود را می‌گذاریم تا عامل یا عاملان این سرقت را پیدا کنیم، اما در خواست ما از شهرداری نیز این است که دقیق‌تر در این موارد عمل کند.

لطفی در مورد ارتباط سرقت این سردیس با سرقت مجسمه‌ها و سردیس‌های پایتخت در سال‌های قبل، گفت: بعد از ماجرای آن سرقت‌ها دیگر مورد زنجبره واری از سرقت مجسمه و سردیس نداشتیم و فکر نمی‌کنم که این سرقت‌ها به هم ارتباط داشته باشند، البته باید تحقیقات ما کامل شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس به طور جدی به مساله سرقت این سردیس ورود کرده تا از تکرار چنین مواردی هم جلوگیری کند، گفت: ما سازو کار‌هایی را آماده کردیم که در جلساتی مشترک با مسئولان شهرداری آن را ارائه خواهیم کرد. علاوه بر آن به ماموران پلیس هم تاکید کردیم که توجه ویژه‌ای به مجسمه‌ها و سردیس‌ها در پایتخت داشته باشند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از تشکیل کارگروهی برای پیشگیری از سرقت مجسمه‌ها در پلیس آگاهی خبر داد و گفت: ما یک بسته و راهکار‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران داریم که آن را به مسئولان شهرداری ارائه خواهیم داد.

وی در مورد جزئیات این بسته نیز گفت: پیشنهاداتی داریم که طبیعتا بخشی از آن نباید به شکل عمومی اعلام شود، بخشی هم برمی گردد به برنامه ریزی شهرداری تهران برای نظارت کافی بر این مجسمه‌ها و سردیس‌ها و اینکه موضوع به موقع به پلیس اطلاع داده شود.

شهرداری اطلاعات محل و جنس مجسمه‌ها را به پلیس بدهد

لطفی با بیان اینکه شهرداری تهران تا کنون جزئیات مجسمه‌های تهران را به پلیس نداده است، گفت: ما اطلاعی از محل نصب مجسمه‌ها و جنس آن‌ها نداریم، درخواست ما این است که شهرداری محل نصب این مجسمه‌ها و جنس آن‌ها را در اختیار پلیس قرار دهد.

وی در مورد ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته برای نظارت بر مجسمه‌ها نیز گفت: در برخی موارد باید این کار انجام شود و نصب دوربین می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در مجموع ما یک‌سری پیشنهاد از جنس مجسمه و محل نصب آن گرفته تا شرایط ایمنی و ... به شهرداری تهران ارائه خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است پلیس و شهرداری مشترکا به یک سازوکاری برسند که اولا سرقتی مانند سرقت مجسمه قیصر امین پور تکرار نشود و ثانیا اگر هم چنین سرقتی هم رخ داد به راحتی امکان کشف آن وجود داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
عجب !!!!!!
جالبه این همه مجسمه بزرگ دزدیده شده جناب پلیس دنیال بهانه زمانه یا کار شما اشکال دارد یا به شما گفته اند کاری نداشته باشید. در هر حال هر دو با روح یک پلیس در تضاد است. شما حافظ منافع مردمید نه بعضی آقایان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان