بازدید 10510
۶

بازار سیاه بنزین در جایگاه‌های سوخت

کد خبر: ۹۲۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 26 August 2019

کارت سوخت به منظور سروسامان دادن بازار بنزین به میدان آمد اما مواردی مشاهده شده که عده‌ای از متصدیان در برخی جایگاه‌ها، سفره سوءاستفاده خود را پهن کرده‌اند.

به‌گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کات سوخت شخصی منتشر شد و تاکنون نیز برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن اقدامات متعددی انجام شده است و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد قرار بر این بود که ابتدا این طرح در چهار کلان‌شهر و سپس در کل کشور اجرایی شود، این در شرایطی است که از ۲۲ مردادماه که این طرح به طور رسمی آغاز به‌کار کرد تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت.

البته از آن زمان زمزمه‌هایی برای محدودیت در لیتراژ کارت جایگاه‌داران مطرح شد و سرانجام در اول شهریورماه میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که جدا از منافعی که احیا کارت سوخت به همراه دارد، باید به این موضوع نیز توجه کرد که این اقدام ممکن است موجب سوءاستفاده برخی افراد نیز بشود.

طی تماس‌های تلفنی و گزارش‌های مردمی که به ایسنا اعلام شده است، در برخی از جایگاه‌ها متصدیان جایگاه در ازای کارت سوخت مبلغی را از مشتریان دریافت می‌کنند که بر اساس گفته‌های فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - به ایسنا، این کار کاملا غیرقانونی بوده و هیچ جایگاهی حق دریافت هزینه جداگانه را از مشتریان ندارد.

وی با تاکید بر این مساله که جایگاه‌ها نباید بابت کارت سوخت مبلغی دریافت کنند، اظهار کرد: مشتریان در صورت برخورد با این مساله می‌توانند به منظور گزارش تخلف با شماره 09627 تماس حاصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
من خودم جمعه رفتم جایکاه حکیمه تهران پارسو کارت خود را فراموش کرده بودم و با کارت جایکاه 30لیتر زدم نازل بنزین را قطع کرد و از مسئول پرسیدم گفت 30تای شده است اگر دوست دارید 1000تومان بده 30تای دوم را بزن که من گفتم این کارها را می کنید که کشور به هم می ریزد اگر قرار هست هر ماشین 30تا بزند این کارها دیگر چیست .و پس از جر وبحث ماجرا تمام شد
ایکاش سیاسیون سهمیه را ماهانه 100 لیتر اعلام کنند ( البته اگر یک کد ملی بیش از یک خودرو داشته باشد برای مجموع خودروهایش 100 لیتر اختصاص دهند)تا مردم به آرامش برسند و قیمت بنزین مازاد بر 100 لیتر را به قیمت کشورهای همجوار عرضه کنند تا پرونده قاچاق بنزین برای همیشه بسته شود
هر خدمتی که در این کشور تعریف بشه سریع یه راه تخلف و سوء استفاده ازش تولید می شه؟
چرا اینطوری شدیم؟ چرا بقیه جاهای دنیا اینطوری نیستن؟
به هر حال دلال پروری در اقتصاد ایران جایگاه بالایی داره
مشکل اصلی این مملکت مردم است . هر حکومتی بیاد این ملت ساز خودشو خواهد زد و در آخر زیانش را خواهد دید. کارگری که در ازای پول کارت سوخت را در اختیار مراجعین میگذارد . هر گونه کنترل و نظارت جوابگوی این خلافکاری ها نخواهد شد مگر اینکه دولت اعلام کند که هر ماشین فقط با کارت سوخت خودش بزند و اگر از کارت سوخت جایگاه بزند لیتری 3000 تومان . مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد. در حال حاضر برخی جایگاه دارها این کار را میکنند و سودش عوض جیب دولت ( مردم ) به جیب کارگر یا صاحب جایگاه میرود .
باسلام
هروقت طرح های اینچنینی اجرا می شود سودجویی ها شروع می شود شماره تلفن داده شده هم کارساز نخواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها