بازدید 6383

ترامپ اعطای نمایندگی به مکرون را تکذیب کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبری را که دقایقی پیش درباره ماموریت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای تحویل پیام به ایران منتشر شد، تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۲۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 25 August 2019
رئیس جمهور آمریکا اعطای اختیار به امانوئل مکرون از سوی گروه هفت برای ارسال پیام به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبری را که دقایقی پیش درباره ماموریت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای تحویل پیام به ایران منتشر شد، تکذیب کرد.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگارارن مبنی بر اینکه آیا او این پیام را پذیرفته است، گفت: نه، من در این باره بحثی نداشته‌ام.

دقایقی پیش یک منبع آگاه در کاخ الیزه (کاخ ریاست جمهوری فرانسه) خبر داد که سران گروه هفت پس از رایزنی‌هایشان درباره ایران توافق کرده‌اند که مکرون را مامور ارسال پیام به تهران کنند.

هیچ جزئیاتی درباره اینکه این پیام شامل چه چیزی است، منتشر نشده است، اما این منبع آگاه تصریح کرد که هدف گروه هفت همچنان جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و کاهش تنش در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در جمع خبرنگاران گفت که در جریان دیدار دو جانبه‌اش با نخست وزیر ژاپن تاکید کرده است که مانع گفت‌وگوی هیچ رهبری (در دنیا) با ایران نمی‌شود. وی افزود: من از تلاش اخیر آبه نیز حمایت کردم. اگر آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند.

سران کشور‌های عضو گروه هفت این روز‌ها در شهر بیاریتز فرانسه در حال برگزاری نشست هستند که گفته می‌شود، ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث میان آنهاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر