بازدید 10771

وزارت اطلاعات چشم CIA آمریکا را کور کرد

کد خبر: ۹۱۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 25 August 2019
وزیر اطلاعات به بررسی جدیدترین خبر‌ها از وزارت اطلاعات پرداخت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دوم شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی جدیدترین خبر‌ها از وزارت اطلاعات پرداخت.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ما از، ولی فقیه و آگاه برخوردار هستیم که سختی‌ها را برایمان هموار می‌کنند، گفت: روز چهارشنبه به همراه اعضای دولت دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتیم به طوری که ایشان تدابیر وسیع، بیاناتی راهگشا و دلگرم‌کننده و پذیرایی کریمانه‌ای داشتند و همه اعضا پر امید از محضر ایشان مرخص شدند.

او با اشاره به اینکه امروز در ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری در اوج عزت و اقتدار به سر می‌بریم، افزود: دشمنانی همانند ترامپ را در حال استیصال و درماندگی در برابر ایران مشاهده می‌کنیم، لذا ترامپ دچار تشویش فکری در رابطه با ایران اسلامی شده است و در آمریکا او را فاقد انسجام فکری و فاقد شرایط سلامت روحی می‌دانند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه برای ارزیابی دقیق از کارکرد دولت باید شرایط کشور را مرور کنیم، ادامه داد: همه دولت‌های بعد از انقلاب خدماتی را ارائه دادند و پیشرفت‌های امروز کشور نتیجه کار یک دولت خاص نیست، همه دولت‌ها در این پیشرفت‌ها تاثیرگذار بودند، متاسفانه اقتصاد ما متکی به نفت خام است لذا باید اتکای اقتصاد را از صادرات نفت خام در آوریم و نفت خام را به یک فرآورده تبدیل کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه تاکنون بخش عظیمی از برنامه کشور متکی به صادرات نفت بوده است گفت: برخی از دولت‌ها در شرایط ۸ دلار و ۱۰ دلار نفت را به صورت بشکه‌ای فروخته و کشور را اداره کردند، در این شرایط اداره کشور به سادگی میسر نیست و برخی دیگر از دولت‌ها با قیمت‌های ۸۰ دلار،۱۰۰ دلار و حتی ۱۴۰ دلار کشور را اداره کردند لذا اداره کشور با درآمد‌های متفاوت فرق می‌کند.

او افزود: دولت فعلی جزء استثنایی‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب محسوب می‌شود، زیرا بی سابقه‌ترین اوضاع را در دولت فعلی شاهد بودیم بی سابقه‌ترین تحریم‌ها تجربه شده است و هم بی سابقه‌ترین تخریب‌ها را درباره این دولت داشته ایم چه از طرف بیگانگان و چه از داخل کشور خودمان. حتی به نادرست بر روی تخریب‌ها نام نقد نهادند و نقد را هم زیر سوال بردند؛ در دولت فعلی بی سابقه‌ترین درآمد را تجربه کرده ایم با این حال این دولت مدیریت کشور را به خوبی انجام داده است و نگذاشت شرایط به آن بدی که مورد نظر ترامپ بود برسد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان از بابت تحریم، دولت توانسته است قیمت ارز را ثابت نگه‌داشته و کاهش دهد و طبیعی است تا این کاهش قیمت به کالا‌های اساسی برسد کمی زمان صرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از کالا‌ها روند نزولی قیمت‌ها شروع شده است اضافه کرد: اگر تدابیر دولت نبود با تحریم، قیمت‌ها ۸ برابر می‌شد، اما دولت جلوی آن را گرفت تحریم افزایش یافته و ارکان نظام تحریم شدند، اما تحریم‌ها بر روی اقتصاد اثر نگذاشت به طوری که برنامه‌های دولت و مجموع تدابیر سبب بی تاثیری تحریم‌ها شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه صادرات می‌کنیم گفت: پرداخت کردن ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نیست، صادرات نفت در طول ۴۰ سال گذشته به کمترین حد کاهش یافته است، لذا وقتی درآمد نفتی و یا درآمد مالیات کاهش می‌یابد، اقدامات عمرانی می‌تواند دچار جست و خیز شود، اما کار متوقف نشده به گونه‌ای که با تدبیر دستگاه‌های دولتی این امور به کار خود می‌پردازند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی را بدون اشکال و خطای مدیریتی نمی‌بینیم، اظهار کرد: در شرایط تحریم کار کردن ساده نیست، لذا الان با دقتی که مدیران دارند توانستند این شرایط سخت را مدیریت کنند به طوری که در ایران با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و با تدبیر دولت و بالا بردن آستانه مردم از تحریم عبور کرده‌ایم؛ تحمل تحریم در ایران نهادینه شده و ملت خود را با تحریم‌ها وقف دادند.

او با تاکید بر اینکه ترامپ از تحریم چیزی به دست نمی‌آورد و در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورد افزود: ترامپ ادبیات سخیف را باید در برابر ملت ایران کنار بگذارد و ادبیات محترمانه را در برابر ملت ایران در پیش بگیرد و از پیمان‌شکنی خودش عذرخواهی کند و مثل بچه آدم به توافق هسته‌ای برگردد.

او ادامه داد: آمریکا باید پیمان‌شکنی و تحریم را باید جبران کنند تا اینکه ملت ایران در چارچوب توافق هسته‌ای حاضر باشد وضعیت آن‌ها را بررسی کند، لذا ملت ایران در شرایط فشار زیر بار نمی‌رود و تسلیم آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌شود، اراده سیاسی ایران با این امور متزلزل نمی‌شود، هدایت صلابت آمیزه مقام معظم رهبری آرزوی مذاکره حداکثری را بر دل ترامپ خواهد گذاشت.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه برخی نامهربانانه آثار دشمن را بار بر دولت کرده‌اند این در حالی است که دولت، دولت یک ساله تحریم نبوده است گفت: دولت از سال ۹۲ تا ۹۶ تورم را مهار کرده و اقتصاد را رونق بخشیده و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

اوبا اشاره به اینکه نمی‌توان اثر تحریم‌های دشمن را بر روی قیمت کالا‌ها نادیده گرفت تصریح کرد: دولت موفق شده است تا از این مرحله عبور کند در شرایطی که ملت ایران این فشار‌ها را ناشی از ناکارآمدی مسئولان بدانند در این صورت از نظام فاصله می‌گیرند، اما اگر افکار ملت این باشد که این مسئله نتیجه کار دشمن است می‌توان در برابر دشمن مقابله کرد، لذا باید واقع‌بین بود و واقعیت‌ها را بگوییم؛ اگر به دولت احساس مثبت ندارید به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی در زمین ترامپ بازی می‌کنید دشمن فرقی میان این قسمت و آن قسمت نظام قائل نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه نباید اشکالات را متوجه دولت کنیم افزود: برای دشمن مهم است که مردم از هر قسمت نظام واگرایی پیدا کنند، لذا در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت و همگرایی و همدلی داریم تا بتوانیم این پیچ تاریخی را پشت‌سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: اگر دستگاه امنیتی مانند وزارت اطلاعات مثلاً ۱۰۰ بمب و بمبگذاری را کشف و خنثی کند باید بگوییم که چند نفر در این مملکت خبر دار می‌شوند، اما اگر یک بمب در روستای دورافتاده منفجر شود چقدر خبردار می‌شوند، در خیلی از موارد اقتصادی شرکت‌های صوری از گرفتن ارز و عدم انجام تعهدات شان در قبال گرفتن ارز بوده‌اند که وزارت اطلاعات آن‌ها را شناسایی کرده و بخشی ممکن است رسانه‌ای شود، ضرورتی برای رسانه شدن همه موارد وجود ندارد، با بخشی از آن‌ها جلوگیری کرده‌ایم و مردم ما متوجه نمی‌شوند.

او با اشاره به دو رکن اثرگذار در شکوفایی اقتصاد گفت: در جایی که امنیت نباشد فعال اقتصادی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری انجام دهد، لذا باید سرمایه‌گذار احساس امنیت کند در شرایط جنگ اقتصادی رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و از آن‌ها به این عنوان تعبیر شده است، باید از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت کنیم تا تولید رونق پیدا کند پس باید موانع تولید را از سر راه برداریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه باید امنیت اقتصادی را در عرصه‌های تولید و خدمات ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: هرکسی که خدمات شغلی ایجاد می‌کند باید از او حمایت کرد، البته در هر صنفی اشکال، خطا و انحراف وجود دارد و باید متناسب با خطا و اشکال، انحراف و فساد رفتار کرد تا اشکالات برطرف شود، هر خطایی را نمی‌توان فساد ناامید، وزارت اطلاعات با همه این‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کند که هم سلامت اقتصادی و هم امنیت اقتصادی داشته باشیم.

او تصریح کرد: نباید انگیزه رزمندگان جنگ اقتصادی از بین برود، پس باید امنیت اقتصادی را حفظ کنیم تا سلامت اقتصادی داشته باشیم، مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی با یک حساسیت بسیار زیادی مواجه است، باید امنیت اقتصادی را حفظ کرد و نباید به دلیل سلامت اقتصادی به امنیت اقتصادی ضربه وارد شود و نباید برای حفظ امنیت اقتصادی چشم بر روی سلامت اقتصادی پوشاند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در زمینه دلالان بازار ارز موارد بسیاری را شناسایی کرده است گفت: بخشی از ناامنی‌های اقتصادی نتیجه فساد اقتصادی است، وقتی افراد را شناسایی می‌کنیم آن‌ها متهم هستند، چه در زمینه دلالی ارز و چه در زمینه تعرض به زمین‌های منابع طبیعی؛ بالای یک میلیون هکتار تجاوز به زمین‌های منابع طبیعی را کشف کرده ایم و در اختیار قوه قضاییه قرار دادیم و این‌ها به بیت المال بازگشتند، سالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعات ممکن است در متهم کردن افراد اشتباه کند و به همین دلیل است که وقتی فردی متهم می‌شود آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم اظهار کرد: وقتی افراد را در مرحله اتهام رسانه‌ای کنیم ممکن است برای دستگاه‌های قضایی مشکل ایجاد شود، ممکن است مردم بین متهم و مجرم تفاوت قائل نشوند، لذا اگر حکم به برائت باشند خیلی‌ها می‌گویند موضوع ماست‌مالی شده است؛ از نظر قانون اساسی باید زمانی فساد رسانه‌ای شود که مجرمیت طرف مقابل صادر شده باشد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه بحث اقتصاد با تروریسم فرق می‌کند، گفت: بحث تروریسم از خارج از کشور صورت می‌گیرد و راه‌کار‌هایی برای کشف آن داریم، در تروریسم تیمی از خارج از کشور و یا در داخل می‌خواهد شکل بگیرد که می‌خواهد اقدامی تروریستی انجام دهند، ما برای کشف آن راهکار‌های داریم و به آن‌ها ضربه می‌زنیم، فساد اقتصادی این گونه نیست که در یک برهه کوتاه شکل بگیرد گاهی یک فساد اقتصادی ۲،۳ سال و یا ۵ سال طول می‌کشد تا شکل بگیرد، زمانی یکی از بانک‌ها سلسله وام‌های بی حسابی را به افراد می‌دادند، در سال ۸۵ این حرکت شروع شده بود و ما در آخر سال ۹۲ آن را کشف کردیم و در سال ۹۳ این حرکت فسادآلود را متوقف کردیم، لذا در فساد اقتصادی زمان می‌برد تا عامل فساد شناخته و شناسایی شود، کشف مفاسد اقتصادی پیچیدگی و زمان‌بر بودن آن مانند کشف تیم‌های تروریستی نیست، مفاسد اقتصادی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرده ایم به طوری که عمده آن‌ها به وسیله وزارت اطلاعات شناسایی شده‌اند و زیر ضربه رفتند.

او با اشاره به اینکه اگر وزارت اطلاعات نبود حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد از این مفاسد اقتصادی که زیر ضربه رفته‌اند پنهان می‌ماند، بیان کرد: وزارت اطلاعات فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کند هر جا و هر سنگری را بی مدافع ببیند از همانجا ورود پیدا کرده و ضربه می‌زند، نباید هیچ نقطه‌ای از کشور را در همه زمینه‌های کشور خالی بگذاریم، زیرا دشمن از همان جا وارد می‌شود.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه دشمن هوشمندانه همه سنگر‌ها را رصد می‌کند اظهار کرد: دشمن از سنگر‌هایی که خالی باشد از همانجا نفوذ می‌کند و با القاء سیاست‌های مسموم خود می‌تواند به کشور آسیب برساند ما در تمام عرصه‌ها باید هوشمندانه اشراف کامل اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی نفوذ را بگیریم.

او با اشاره به اینکه از یک نقطه احتمال یک اشکال مدیریتی و یا فساد مدیریتی ممکن است خود را بالاخره نشان می‌دهد گفت: ما با دیدن اولین نشانه نمی‌توانیم برخورد کنیم وقتی یک نشانه را می‌بینیم رادار اطلاعاتی ما بر روی آن نقطه فساد متمرکز می‌شود، اولویت ما این است که از مدیران کشور صیانت کنیم و متذکر می‌شویم که آن مسیری را که می‌روند عاقبت خوبی ندارد ما در عرصه صیانت از مدیران کارکرد بسیار عظیمی داریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از نفوذ به عنوان یک راهبرد دشمن نامبرده است اظهار کرد: تشکیلاتی به نام اداره کل نفوذ در سه قسمت راه اندازی کرده ایم، مسئله نفوذ توسط سرویس‌هایی با تابلو‌های علمی صنعتی بازرگانی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه دشمن خیلی بر روی بخش‌های متغیر حکومت سرمایه‌گذاری نمی‌کند گفت: آن‌ها بر روی جا‌های ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سرمایه‌گذاری آن‌ها اثرگذار باشد، افرادی که نفوذ می‌کنند داغ‌ترین شعار‌های حکومتی را می‌دهند و خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند، به گونه‌ای که خودشان در معرض کوچکترین توهم و شبهه قرار نگیرند کشف کردن این‌ها کار ساده‌ای نیست، کشف کردن عناصر نفوذی خیلی مشکل است به طوری که در قالب دلسوزی برای نظام مسائلی را مطرح می‌کنند که به باور‌های مردم و نظام آسیب می‌زند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه وقتی آثاری از فساد را در یک دستگاه و یا مدیریتی می‌بینیم اولویت اول ما صیانت است افزود: مدیری که سال‌ها مدیریت کرده و تجربه به دست آورده سرمایه نظام است وقتی این مدیر زمین بخورد نظام هم خسارت می‌بیند، اگر بتوانیم مدیران مان را صیانت کنیم تا آسیب نبیند طبیعی است که به نفع نظام است، اما وقتی ببینیم که یک نفر به تذکر‌های دوستانه و هشدار‌های محترمانه و اخطار‌های مشفقانه جواب نمی‌دهد و اصرار بر مسیر خطا دارد، با او برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وزیر اطلاعات گفت: ۹۰ درصد از کاربران از واتساپ استفاده درست می‌کنند و ۱۰ درصد دیگر است که استفاده درستی ندارند، اما اگر فیلتر شود کار مشکل‌تر می‌شود، باید راهکار‌های عالمانه فنی و با دقت نظر تکنولوژی در مدیریت فضای مجازی به کار گرفته شود لذا باید از ثمره دستاورد‌های فضای مجازی استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه در نظام اسلامی و نظام حکومتی امامت و رهبری برای مردم است ادامه داد: در نظام اسلامی نظام حکومتی برای مردم است، پانزده هزار فشنگ در یکی از عملیات‌ها کشف کرده ایم، در این مقطع کمترین اقدامات تروریستی را داشتیم، در این دوره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نداشتیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در این دوره ما کمتر از هر مقطعی دیگری اقدام تروریستی کشف کردیم خاطرنشان کرد: رکن اصلی وزارت اطلاعات خود مردم است به طوری که هر جا مورد مشکوکی را ببینند اطلاع رسانی می‌کنند، در جا‌هایی جاسوس کشف کرده ایم که وقتی گزارش آخر را به مقامات عالی نظام دادیم دچار شگفتی و تعجب شدند، شبکه جاسوسی سیاه متلاشی شد به طوری که جاسوسان را شناسایی کردیم لذا وزارت اطلاعات چشم CIA آمریکا را کور کرد، باید هوشیار باشیم؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) با هوشمندی کار و اقدامات دشمن را خنثی می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان