بازدید 5687

رایزنی سران گروه هفت درباره ایران

نشست سه روزه گروه هفت از روز شنبه در فرانسه آغاز شده است و سران این کشور‌ها ضیافت شام خود را پشت در‌های بسته برگزار کردند.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 25 August 2019
یک رسانه ژاپنی گزارش داد که سران گروه هفت در اولین روز از نشست خود درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ان‌اچ‌کی، سران کشور‌های عضو گروه هفت در اولین روز از نشست خود در شهر بیاریتز فرانسه توافق کردند که ایران نباید به قدرت هسته‌ای تبدیل شود و همچنین تاکید کردند که برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه تلاش کنند.

نشست سه روزه گروه هفت از روز شنبه در فرانسه آغاز شده است و سران این کشور‌ها ضیافت شام خود را پشت در‌های بسته برگزار کردند.

مقامات دولتی ژاپن می‌گویند که شینزو آبه نخست وزیر این کشور درباره سفر خود به ایران در ماه ژوئن صحبت و نسبت به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران به بالاتر از محدوده تعیین شده در توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است.

به گفته مقامات دولتی ژاپن، شینزو آبه همچنین از آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک خبر داده است.

بنابر این گزارش، سران گروه هفت همگی تاکید کرده‌اند که هیچ کدام خواهان جنگ نیستند.

به نظر می‌آید که آن‌ها درباره ائتلاف در تنگه هرمز که آمریکا به دنبال ایجاد آن به بهانه محافظت از کشتیرانی در این منطقه است، رایزنی نکرده‌اند. گفته می‌شود سران این هفت کشور در ازا درباره درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دعوت از روسیه به منظور پیوستن مجدد به این نشست در قالب گروه هشت بحث و رایزنی داشته‌اند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود از این گروه بیرون رانده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان