بازدید 7192
۱

عده‌ای ناهار و شام می‌دهند تا در فیلم‌ها نقش بگیرند

کد خبر: ۹۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 24 August 2019

روزنامه جوان با سعید پیردوست به عنوان یکی از بازیگران توانای ایفای نقش‌های مکمل چه در سینما و چه در تلویزیون و چه در شبکه خانگی در سال‌های اخیر کم‌کارتر از قبل شده ،مصاحبه ای انجام داده است.

پیردوست گفته است: طبیعی است بازیگری که سال‌ها خاک صحنه خورده و در سرما و گرما ایفای نقش کرده خیلی بهتر از یک نابازیگر می‌تواند ایفای نقش کند ولی این هم هست که گاهی این نابازیگران نه تنها دستمزد نمی‌گیرند بلکه سعی می‌کنند برای دیده شدن، شام و ناهار پروژه‌ها را هم تأمین کنند، در چنین شرایطی است که تهیه کننده به سمت بازیگر حرفه‌ای نمی‌رود، چون باید هم دستمزدش را بدهد و هم هزینه ایاب و ذهاب و شام و ناهارش را.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر اظهار داشت: برخلاف تصور عامه که بازیگران را غرق در رفاه می‌دانند اتفاقاً مشکلات اقتصادی اخیر به شدت برای بازیگران دردسرساز شده است، چون بازیگرانی هستند که شناخته شده‌اند و باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند تا کسی نفهمد هشت‌شان گرو نه‌شان است. در این شرایط بازیگران باید بتوانند کار کنند و درآمد داشته باشند که از پس هزینه‌های زندگی برآیند. بازیگر که نمی‌تواند مانند آدم عادی جامعه برود در آژانس کار کند، چون همه او را می‌شناسند. مسئولان باید در این مورد سریعاً ورود کنند که تبعات بدی نداشته باشد. خیلی راحت می‌توانند تهیه‌کنندگان پروژه‌ها را مجاب کنند که از بازیگران حرفه‌ای و دارای کارنامه استفاده کنند. الان اگر من بخواهم بروم تراشکاری بزنم به من اجازه می‌دهند؟ ولی اگر کسی بخواهد بیاید بازیگر شود کافی است مقادیری خرج کند و به راحتی نقش بگیرد! به هر حال همان طور که من و امثال من جز بازیگری اجازه کار دیگری نداریم، افرادی که بازیگر نیستند هم نباید بتوانند به راحتی در پروژه‌ها نقش گیرند.
سعید پیردوست خاطرنشان ساخت: اصلاً و ابداً با ورود چهره‌های جدید به بازیگری مشکلی ندارم و در هر فیلم یا سریالی هم که بوده‌ام سعی کرده‌ام جوانان را کمک و هدایت کنم که نقششان را درست ایفا کنند ولی بازیگر جوان حرفه‌ای یک مفهوم دارد و نابازیگری که با رابطه یا پول وارد کار شده، مفهومی دیگر. بازیگر حرفه‌ای چه جوان باشد یا میانسال و پیر باید بتواند کار کند و ارتزاق داشته باشد ولی نابازیگر نباید بتواند به راحتی وارد پروژه شده و در پروژه، نقش بگیرد آن هم نقش اصلی!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آب و سربالایی و ابو عطا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر