بازدید 1940

پوتین فرمان «واکنش متقارن» به اقدامات موشکی آمریکا را صادر کرد

رئیس جمهور روسیه به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا برای نشان دادن «واکنش متقارن» به اقدامات اخیر موشکی آمریکا، آماده باشند.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 23 August 2019

رئیس جمهور روسیه به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا برای نشان دادن «واکنش متقارن» به اقدامات اخیر موشکی آمریکا، آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه چند روز بعد از آزمایش موشکی آمریکا، به نیروهای مسلح روسیه دستور داد تا ضمن بررسی دقیق این قدام آمریکا برای نشان دادن واکنش متقارن آماه باشند. 

پوتین در صحبت هایی گفته است که آزمایش اخیر موشکی آمریکا نشان می دهد این کشور از مدت ها قبل در اندیشه تخطی از پیمان INF (پیمان منع تولید موشک های هسته ای میان برد) بوده است. 

 پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  روز دوشنبه اعلام کرد که یک موشک کروز زمین پایه میان بُرد را آزمایش کرده است. این نخستین آزمایش موشک میان بُرد آمریکا از زمان خروج یکجانبه این کشور از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (INF) بشمار می رود.

در همین ارتباط، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در دیدار با همتای فنلاندی خود در سخنانی اعلام کرد: «از تلاش آمریکا برای گسترش سیستم موشکی این کشور که ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد (INF) است، متأسفیم».

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: «از آنچه در این خصوص دیدیم، ناراحت شدیم. آزمایش موشک زمین پایه میان بُرد توسط آمریکا ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد است».

پوتین ادامه داد: «این اقدام آمریکا اوضاع امنیتی را در کل و امنیت اروپا را بطور خاص وخیم تر کرد. اگر آمریکا به اقدامات خود در این مسیر ادامه دهد، مسکو اقدام متقابل و مناسبی را به انجام می رساند».

وزارت خارجه چین نیز روز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشک کروز توسط واشنگتن اعلام کرد: «اقدام آمریکا به رقابت تسلیحانی منتهی شده و مخاطراتی را برای جهان در  پی خواهد داشت».

وزارت خارجه چین در این بیانیه تأکید کرد: «آنچه آمریکا انجام داد، به تشدید تنش ها منجر شده و تأثیر منفی بر امنیت بین المللی و منطقه ای برجای می گذارد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان