بازدید 12265
پیمانه اقتصادی؛

واکنش CNBC به حذف چهار صفر از پول/ هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا و چین/ بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد/ دلار به ۱۱۶۰۰ تومان رسید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون متوقف شدن خط تولید پراید قیمت خودرو را افزایش می‌دهد، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان، جدیدترین قیمت خرید وام مسکن، وعده سایپا برای یکسان شدن قیمت کارخانه و بازار، حذف چهار صفر از پول ملی زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند و کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 23 August 2019

تابناک اقتصادیهر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون متوقف شدن خط تولید پراید قیمت خودرو را افزایش می‌دهد، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان، جدیدترین قیمت خرید وام مسکن، وعده سایپا برای یکسان شدن قیمت کارخانه و بازار، حذف چهار صفر از پول ملی زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند و کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران را در بر دارد.

واکنش CNBC به حذف چهار صفر از پول

شبکه خبری CNBC در گزارش ویژه‌ای به تصمیم دولت ایران برای کاهش چهار صفر از واحد پول ملی پرداخت. در این گزارش آمده است: ایران در اقدامی اساسی به‌دنبال ارزش‌گذاری مجدد واحد پول ملی خود است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران لایحه‌ای را به پارلمان این کشور فرستاده تا چهار صفر را از از ریال، واحد کنونی پول کشور حذف کند. اقدام جدید دولت ایران واحد جدید پولی به نام "تومان" را ایجاد می‌کند که نام آن آخرین بار، رسما در دهه ۱۹۳۰ استفاده شده بود و درحال حاضر به ازای هر ۱۰ ریال فعلی یک تومان محسوب می‌شود. ایرانی‌ها درحال حاضر از این واحد بیشتر به صورت غیر رسمی و به عنوان مقادیری که معادل ۱۰ ریال ساده سازی می‌شود، از تومان استفاده می‌کنند. ایران که در ماه‌های گذشته با تحریم‌های شدید آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، برنامه‌هایی را برای اصلاح ساختار اقتصاد خود در دستور کار قرار داده است.

متوقف شدن خط تولید پراید، قیمت خودرو را افزایش می‌دهد

عبدالله رضیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های رئیس پلیس راهور مبنی بر اینکه شماره‌گذاری پراید از سال 99 متوقف می‌شود، گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولید خودروسازان پراید است و از آنجایی که واردات خودرو ممنوع است، مردم علیرغم دو برابر شدن قیمت پراید، از این خودرو استقبال زیادی می‌کنند. وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای هماهنگی سران قوا باید در مورد توقف خط تولید پراید تصمیم گیری کنند، اظهار کرد: هرچند در شرایط عادی باید خط تولید پراید متوقف شود، هم اکنون که کشور با تحریم‌ روبه روست، به نظر می رسد متوقف کردن خط تولید این خودرو عاقلانه نباشد. به زعم این نماینده مردم در مجلس دهم با متوقف کردن خط تولید پراید، قیمت خودرو افزایش پیدا می کند، چون بازار با کمبود عرضه روبه رو شده و تقاضا قیمت ها را افزایشی می کند. /خانه ملت

شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان 

محمدباقر نوبخت با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: خرسندم که ان شاءالله از هفته آینده پرداخت پاداش بازنشستگان عزیز سال ۹۷ از جمله فرهنگیان بزرگوار آغاز می شود. نوبخت همچنین افزود: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش ها حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.   

جدیدترین قیمت خرید وام مسکن

در آخرین روز معاملاتی فرابورس ایران در این هفته قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن در حدود قیمت ۴۵ هزار تومان داد و ستد شد. به عنوان نمونه امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ماه ۱۳۹۸ حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شد و قیمت هر ورق از اوراق تیر ماه ۱۳۹۸، ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان بود. مدتی است که قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن چندان نوسان ندارد و در حد ۴۴ تا ۴۶ هزار تومان داد و ستد می شود. در نتیجه با توجه به اینکه قیمت هر ورق از اوراق مسکن در  این روزها عمدتاً در محدوده ۴۵ هزار تومان است، در این گزارش با همین رقم به بررسی هزینه وام مسکن می‌پردازیم؛ بنابراین، زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۹ میلیون تومان صرف خرید ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله ـ که بابت آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود ـ یک میلیون و  ۸۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان صرف شود. همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌ از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند. با این حساب باید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۹ میلیون تومان پرداخت کنند.

وعده سایپا برای یکسان شدن قیمت کارخانه و بازار

مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با افزایش عرضه، به زودی شاهد خواهیم بود که تفاوت قیمت کارخانه خودروها با بازار آزاد کامل از بین رفته و قیمت ها یکسان می‌شود. بابایی  گفت:  در صورت حمایت از صنعت خودرو به ویژه در تأمین ارز مورد نیاز این صنعت، می‌توان امیدوار بود رونق تولید بیش از پیش در این صنعت استراتژیک محقق شود.

آخرین روز مرداد؛ کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 4 میلیون و 70 هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت نسبت به روز چهارشنبه، 4 میلیون و 135 هزار تومان ارزشگذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 2 میلیون و 120 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و 320 هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، 920 هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱4 هزار و 300  تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و 795 هزار تومان رسید.

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا و چین

صندوق بین‌المللی پول به رقبای درگیر در جنگ تجاری، آمریکا و چین، هشدار داد که افزایش تعرفه‌ها تنها به رشد اقتصاد جهانی صدمه می‌زند و دستکاری نرخ ارز هم کمکی به حل مشکلات آنها نمی‌کند. به نقل از راشاتودی، آی‌ام‌اف اعلام کرد: افزایش تعرفه‌های دو طرف نمی‌تواند تجمع ناموازنه‌های تجاری را کاهش دهد.

صندوق بین المللی پول در ادامه بیانه خود می‌گوید: وضع تعرفه بر واردات کشورها باعث کاهش نرخ ارز آنها می‌شود و اتهامات اخیری که آمریکا علیه چین وارد کرده است، در واقع بی‌فایده هستند. تعرفه‌های واردات چین به آمریکا حدود ۱۰ درصد افزایش یافته‌اند، در حالی که تحت فشار این تعرفه‌ها و وضعیت نامعین تجاری، ارزش یوآن چین هم به همین میزان، یعنی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در این بیانیه آمده است: واردکنندگان و مصرف‌کنندگان آمریکایی بار ناشی از تعرفه‌ها را به دوش می‌کشند. به این ترتیب صندوق از دو طرف می‌خواهد که راه‌های دیگری برای حل مشکلات خود پیدا کنند، زیرا تعرفه‌ها فقط باعث این می‌شوند که جریان‌های تجاری به کشورهای دیگری منحرف شوند. به جای آن، دو کشور باید به اقتصاد کلان و منابع ساختاری نابرابری‌های تجاری خود توجه بیشتری کنند.  

حذف چهار صفر از پول ملی زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، تصریح کرد: اگر از این طرح که به منظور آماده کردن فضای جامعه با محاسبات تومان بوده انتظار داشته باشیم که شاخص‌های اقتصادی را متحول کند با برنامه‌های دیگری این امر انجام می‌شود، قطعا با عنایت به اینکه مبانی محاسباتی مردم عمدتا براساس تومان است، با این کار زندگی مردم آسانتر خواهد شد.

بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد

بزرگترین و قدیمی ترین بانک اسلامی انگلیس به نام الریان که به شمار زیادی از نهادهای اسلامی در این کشور خدمات مالی ارائه می دهد به پولشویی متهم شد.

نشریه تایمز گزارش داد: تحقیقات درباره این بانک اسلامی از سال گذشته توسط نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) آغاز شده و در حال حاضر قادر به افتتاح حساب بانکی جدید برای افرادی که پر خطر خوانده می‌شوند، نیست. تایمز نوشت، الریان که مقر آن در شهر بیرمنگهام است، بالغ بر ۸۵ هزار مشتری دارد که بیشتر آنها ثروتمندان قطری هستند. این بانک که در گذشته «بانک اسلامی بریتانیا» نام داشت ۷۰ درصد آن در مالکیت دومین بانک قطر موسوم به مصرف الریان است. مابقی ۳۰ درصد آن هم متعلق به هولدینگ قطر بازوی سرمایه گذاری دولت قطر است. تایمز مدعی شد که این بانک به ۱۵ نهاد افراطی اسلامی خدمات مالی ارائه می دهد، در حالی که نهادهای یادشده قانونی در انگلیس فعالیت می کنند.

نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) درباره این خبر اظهار نظری نکرده و الریان هم منکر تخلف مالی شده است. درصورتی که اتهام پولشویی این بانک اسلامی ثابت شود، ممکن است صاحبان آن به پرداخت جریمه نقدی و حداکثر ۲ سال زندان محکوم شوند. این اولین باری نیست که تایمز انگلیس، قطر و نهادهای وابسته به این کشور را به تخلف متهم می کند. این نشریه انگلیسی مدعی است که قطر در ازای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به فیفا ۸۸۰ میلیون دلار رشوه داده است. /ایرنا

معرفی دریافت‌کنندگان ارز دولتی که کالا وارد نکردند به قوه قضائیه

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت تأکید کرد: تاکنون فرصت مناسبی به افراد و یا شرکت های دریافت کننده ارز دولتی جهت ارائه فهرست کالاهای وارداتی خود داده شده است و بدون تردید و هیچ گونه اغماضی لیست شرکت هایی که دلار دولتی گرفته اما کالا وارد نکرده اند را به قوه قضاییه معرفی می کنیم و در برخورد با آنها کاملا جدی هستیم.

دلار به ۱۱۶۰۰ تومان رسید

بازار ارز در آخرین روز هفته با کاهش قیمت ها همراه شد، به گونه ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است)؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 11500 تومان خریداری و به قیمت 11600 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز چهارشنبه، 50 تومان ارزان تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در بازار دیروز، به نرخ 1300 تومان خریداری و در مقابل به قیمت 13100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
نمیدونم چرا دولت اسرار دارد چهار صفر را حذف کند.ادعا میکند مردم به تومان عادت دارند خوب با حذف یک صفر قضیه حل میشود.نمایندگان باید به هوش باشند.این حرکت دولت برای حساسیت زدایی از اختلاس های وحشتناک است.دولت با برنامه های خود ما را به خاک سیاه نشانده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
:-)اصرار
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
دو هدف دارن اول جمع اوری پولهلی خارج شده از سیستم مالی بانکها دوم کم کردن فشار روانی مبلغ اختلاسها
ریال ایران را همانند ایران قبل و همه ی کشورها دیگر ارزش گذاری کنید تا ارزش آن پی در پی سرقت نشود و به حال و روز کنونی نیفتد.
قیمت خرید یورو را اشتباه وارد کردید بجای ۱۳۰۰۰ تومان وارد کردید ۱۳۰۰
مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در صورت حمایت از صنعت خودرو به ویژه در تامین ارز مورد نیاز این صنعت، می‌توان امیدوار بود رونق تولید بیش از پیش در این صنعت استراتژیک محقق شود.
سالهاست با همین حرفهای گول زننده و کلمات استراتژیک دارند ارز دریافت میکنند و به تجارت و واردات غیر خودرویی میپردازند هیچکس هم نیست ازشون حسابکشی کنه.
آقا مردم ایران نخوان ارابه های مرگ (تولیدات سایپا) رونق بگیره کیو باید ببینند ؟
اگر نظام به فکر آسایش و آرامش مردم هست یه رفراندوم در مورد خودرو سازی داخلی برگزار کنه. آری یا نه ؟
نه اینکه درهای کشور رو ببیندیدم و مردم رو مثل زندانی مجبور به استفاده از پراید کنید و بعد بگید : مردم استقبال میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اولا مردم پول خرید خودروهای گران قیمت خارجی رو ندارن.
ضمن این که تلفات موتورسیکلت به مراتب بیشتر هست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اخوی جایگزین بعدی خودروهای داخلی خر و قاطر است نه چیز دیگر در کوبا ۶۰ سال است خودروی جدید چندانی وارد نشده است و اسمان هم به زمین نیامده و هنوز خودروهای ۷۰ ساله در حال تردد هستند اگر فکر می کنی با نابودی خودروسازی با حقوق ۳ میلیون تومانی می توانی سوار خودروی
خارجی بشی خواب دیدی اگر هم واردات محدود باشد فقط برای طبقه ثروتمندی است که بتوانند خودروی چند صد میلیون به بالا بخرند چون خودرو شخصی کالای ضروری نیست
یک کارگر و یا شاغل در ایران و چین و ژاپن و آمریکا و اروپا و ... وقتی ۸ ساعت کار می کنند بفرض اینکه همه فعالیت یکسانی انجام دهند باید با درآمدی که کسب می کنند به طور یکسان خدمات و کالا دریافت کنند. اما در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد و اختلاف فاحشی وجود دارد. لذا جامعه بین الملل باید به سمتی پیش برود و شاخص هایی تعریف کند که چنین اتفاقی رخ دهد تا در سایه آن جنگ ها کاهش و ارتباطات جهانی و توسعه جهانی افزایش یابد که البته و متاسفانه کشورهای ابرقدرت مخالف چنین رویه ای هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
وقتی کالای ایرانی نتونه رقابت کنه کارگر هم بی‌کار میشه یا اصلا استخدام نمیشه.
الان اولین برحه در تاریخ هست که قیمت تموم شده ی یک جنس در ایران ارزون تر از بقیه دنیا شده و فرصتی طلایی هست که بازارهای جهانی رو فتح کنیم
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
اولین برحه در تاریخ است که خرید مردم به سمت صفر میل میکند
من پارسال یک پراید با ددعوعوتنامه اردیبهشت ثبت نام کردم. خودرویی که در زمان ثبت نام به قیمت 28 میلیون در بازار بود به بنده 37 فروخته شد. تازه 25 اردیبهشت دعوتنامه امد و مابقی را پرداختم. الان که 1 شهریور هست هنوز خودرویی به من اختصاص داده نشده. اینجوری و با پول مردم خوردن می خواهید یکسان سازی کنید. هزار بارک الله به یکسان سازی نرختون اقایان .
زندگی مردم با حذف صفر آسان نخواهد شد وقتی زندگی آنها آسان و بدون دغدغه می شود که شاهد تورم و نوسانات اقتصادی نباشند و حذف صفر هنگامی باید انجام شود که ما حداقل در مدت ۵ الی ۱۰ سال شاهد هیچ تورم و نوسانات اقتصادی نباشیم
کی پول داره پنجاه میلیون برای پراید بدهد؟
مگر از جونمون سیر شده ایم.
با این میزان پول میتوان یک کسب و کار کوچک را راه انداخت
برداشتن یه صفر کافیه . مردم سالهاست خودشون یه صفر رو حذف کردن و به تومان معامله میکنند و حرف میزنن . اینقدر ارزش پول ایران رو بی آبرو کردن که با این کار میخان سرپوش بزارن رو همه ی ناتوانی هاشون . لااقل از سوریه و عراق و افغانستان یاد بگیرید که علیرغم جنگ ، ارزش پولشون رو بهتر شده .
این نماینده که از تداوم تولید پراید دفاع می کند لااقل از تولید خودرو هم قیمت و ایمن تری دفاع می کرد. مشکل ایشان دفاع از شبکه تولید کنندگان قطعات پراید و به تبع آن ذینفعان اشکار و پنهان آن است . تولید قطعات پراید با این کیفیت عملا بیش از 50درصد اش سود برای تولید کنندگان و حامیانشان در نهادهای ذیربط است . ورود تولید کنندگان به تولید قطعات خودروهای جدید نیازمند تکنولوزی های جدید و الزاما قالب های جدید است این یعنی لزوم سرمایه گذاری جدید و پذیرفتن حاشیه سود اندک . پس ذینفعان از تولید این محصولات با ژست حمایت از تولید و قشر کم درآمد دفاع می کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اخوی کی به شما گفته که قیمت قطعات خودروی جدید و قیمت خودش به فرض تولید ارزان خواهد بود و اصلا چه کسی گفته که همه باید خودروی شخصی داشته باشند؟
مسولين اقتصادي ما دنبال منافع خود هستند وهيچ وقت بفكر مردم وكشور نبودن تلاششان بنفع خود وزيان ديگران است
ایران خودرو هم طلب مردم نمیده و مشتری را به نمایندگی پاس میده و نمایندگی هم به شرکت پاس میده البته اونهایی که خریدشون به صورت کارتکس بوده ولی یک بگه این پولا بعد از گرون کردن به حساب کی رفته و کجا هست
حذف ۴ صفر چندتا حسن داره:
۱- دیگه اگر کسی هزار میلیارد تومان فعلی اختلاس کرد می گن ۱۰۰ میلیون اختلاس کرده که عدد قابل توجهی برای مردم نیست
۲- قیمت پراید میشه ۵۰۰۰ هزار تومان دیگه همه می تونن بخرن
۳- خانه ۱ میلیارد تومانی میشه ۱۰۰ هزارتومان
و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
هنوز تغییر واحد پولی انجام نشده ببین ملت چطوری دارن معاملات رو اشتباه محاسبه میکنن، ۵۰ میلیون تومن میشه ۵۰ هزار تومن عزیزم نه ۵۰۰۰ تومن، ۱ میلیارد تومن میشه ۱ میلیون تومن نه ۱۰۰ هزار تومن، این فقط یه نمونه از شروع تلاطم اقتصادی و اشتباهات محاسباتیه، خدا به داد برسه، این تصمیم مسئولین کل مملکت رو بهم میریزه،حالا تورم حاصله بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
کجاس حسنه؟ اونی که مثلا خونه داره میخواد بفروشه 100 هزارتومان خیلی براش افت داره پس قیمتها میره بالا و اون حقوق بگیری هم که حالا دیگه فاصله صفرها صفر شده اول تا آخرماه را با سکته های پی درپی سر از درالاموات دربیاره.
دوران ارزانی دستوری ومصنوعی ارزوطلا و رشد ساختگی بورس بسرعت درحال سپری شدن است !!!!
واردات خودروی صفر و کارکرده را آزاد کنید تا مشکل گرانی خودرو حل شود!.... منفعت طلبی فقط باعث تولیدات بی کیفیت ایران خودرو و سایپاست!...
تمام مشکلات مملکت حل شده فقط حذف این 4 صفر مانده که اینم حله
قیمت واقعی دلار صد هزار تومان است چونکه دیگر دلاری نگذاشته اند که بماند همه را به کانادا و امریکا برده اند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
مگر آلمان و انگلیس و ژاپن پشتوانه پولشون دلاره، دلار پشتوانه پول جهان سومه که پولشان به خودی خود ارزشی نداره. :؛
"قطعا با عنایت به اینکه مبانی محاسباتی مردم عمدتا براساس تومان است، با این کار زندگی مردم آسانتر خواهد شد"
به جای ارایه برنامه ای برای توزیع عادلانه تر ثروت، صفرهای تومان را میزند هزار برابر کوچکترش میکند تا صاحبان ثروت افسانه ای از نگهداری و حساب کتاب نقدینگیشان به زحمت نیافتند و مردم عادی از دیدن رقمهای درشت سرقت دزدان بیت المال چشمهایشان از حدقه در نیاید و دود از کله هایشان بلند نشود. آیا نمی توانند با کاهش اختلاف دستمزدهای شاغلین و شکاف دریافتی بازنشستگان با شاغلین و طرحهای کشور ساز مردم را از نگرانی معاش بدر آورند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر