بازدید 5095

مرگ ۲ نظامی آمریکایی در افغانستان

کد خبر: ۹۱۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶ 22 August 2019
ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای از مرگ دو نظامی آمریکایی در افغانستان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «نیرو‌های حمایت قاطع» تحت رهبری ناتو که در افغانستان مستقر هستند چهارشنبه اعلام کردند که دو نظامی دیگر آمریکا در افغانستان کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «خامه پرس» در بیانیه نیرو‌های ناتو در افغانستان آمده است: «دو نظامی آمریکا در ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ (۳۰ مرداد) در افغانستان کشته شدند.»

در بیانیه نیرو‌های حمایت قاطع ناتو مستقر در افغانستان به جزئیات بیشتری درباره مکان این حادثه اشاره نشده است. ناتو در این بیانیه افزوده که در هماهنگی با وزارت دفاع آمریکا، نام این دو نظامی آمریکایی ۲۴ ساعت بعد از ابلاغ این حادثه به خانواده‌های قربانیان اعلام خواهد شد.

جنگ آمریکا در افغانستان در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد و حدود ۱۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور مستقرند. بر اساس گزارش پنتاگون، از ابتدای اکتبر ۲۰۰۱ میلادی و آغاز جنگ در افغانستان، بیش از ۲۴۰۰ سرباز آمریکا در افغانستان کشته شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند. ناتو نیز با عملیاتی تحت عنوان «تعلیمات، کمک، مشورت» از سال ۲۰۱۵ به این سو در افغانستان فعالیت دارد.

فرماندهی نیرو‌های حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان به تازگی از کشته شدن یک نظامی تروریست آمریکایی در این کشور خبر داد. بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، «جیمز سارتور» ۴۰ ساله، افسر نیرو‌های ویژه آمریکا در جریان عملیات علیه گروه طالبان در ولایت «فاریاب» به‌ضرب گلوله کشته شد.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی این دوازدهمین نظامی تروریست آمریکایی است که در افغانستان کشته می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار