بازدید 6649

هشدار آمریکا به یونان درباره کمک به نفتکش ایرانی

کد خبر: ۹۱۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 20 August 2019
ابرنفتکش حامل نفت ایران اواخر روز یکشنبه پس از ۴۵ روز توقیف را جبل الطارق ترک کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت، به دولت یونان موضع قاطع خود را در خصوص نفتکش حامل نفت ایران که پس از رفع توقیف در جبل الطارق به سمت آ‌ب‌های این کشور در حرکت است، اعلام کرده‌ایم.

به گزارش رویترز، واشینگتن ادعا کرده است که ابرنفتکش «گریس ۱» که به «آدریان دریا ۱» تغییر نام داده، در حال انتقال نفت برای سوریه است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، تاکید کرده است که هرگونه تلاش برای کمک به این نفتکش می‌تواند به عنوان «حمایت از سازمان‌های تروریستی خارجی» محسوب شود و پیامد‌های مهاجرتی و قضایی بالقوه به دنبال خواهد داشت.

این ابرنفتکش حامل نفت ایران اواخر روز یکشنبه پس از ۴۵ روز توقیف را جبل الطارق ترک کرد.

رویترز می‌گوید، اطلاعات ردیابی کشتی «ریفی نیتیف» روز دوشنبه نشان می‌دهد که این کشتی به مقصد کالاماتا در یونان در حال حرکت است و قرار است یکشنبه آینده وارد این بندر شود.

این مقام آمریکا همچنین گفته است: این نفتکش با انتقال نفت به سوریه در حال کمک به سازمان تروریستی است.

وی در ادامه تصریح کرده است، ایالات متحده موضع قاطع خود را در خصوص هرگونه کمک به این ابرنفتکش به دولت یونان و تمام بنادر در دریای مدیترانه اعلام کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود از دولت جبل الطارق خواست نفتکش گریس ۱ را دوباره توقیف کند، اما دولت جبل الطارق این درخواست را نپذیرفت و این ابرنفتکش اواخر یکشنبه حرکت خود را آغاز کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر