بازدید 18849
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بروز اختلاف در دولت ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران/قدردانی آمریکا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی خلیج فارس/واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون

بروز اختلاف در دولت ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران، واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون و گلوله باران مناطقی در شمال سوریه از سوی ترکیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قدردانی آمریکا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی خلیج فارس نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 20 August 2019

بروز اختلاف در دولت ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران، واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون و گلوله باران مناطقی در شمال سوریه از سوی ترکیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قدردانی آمریکا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی خلیج فارس نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ فرماندهی تروریست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا بامداد سه‌شنبه از پیوستن بحرین به ائتلاف خودخوانده خود در خلیج فارس قدردانی و اعلام کرد که منتظر پیوستن دیگر کشورها به این ائتلاف است.

بر اساس اعلام سنتکام، امنیت دریایی در تنگه هرمز چالشی بین‌المللی بوده که نیازمند راه‌حلی بین المللی نیز هست.

بروز اختلاف در دولت ترامپ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران/قدردانی آمریکا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی خلیج فارس/واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون

آمریکا در یک ماه گذشته تلاش گسترده ای برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس انجام داد و در همین راستا، رایزنی های سیاسی و نظامی بسیاری با متحدان خود در سراسر جهان و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد.

این طرح که از سوی برخی جناح های نظامی، امنیتی و سیاسی دولت ترامپ پیشنهاد شد، تاکنون نتیجه مشخصی نداشته است و حتی دوستان و متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند.

بروز اختلاف در دولت ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران

یک رسانه آمریکایی در بخشی از یک گزارش مفصل درباره «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به بروز نشانه‌هایی از اختلافات در حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سرنگونی یک پهپاد این کشور توسط ایران پرداخته است.  

«نیویورکر» در این گزارش، پس از شرح نقش پامپئو در اخراج «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا به گسترش شکاف‌های میان پامپئو و ترامپ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران پرداخته است. 

«دونالد ترامپ» اسفندماه سال ۱۳۹۶ در اقدامی غیرمنتظره با انتشار یک توییت «رکس تیلرسون» را برکنار و «مایک پومپئو» را جانشین وی کرد. ترامپ بعداً گفت که اصلی‌ترین دلیل اخراج تیلرسون، اختلاف نظر او با تیلرسون درباره ایران و برجام بود. 

نیویورکر درباره پامپئو نوشته است: «تا به حال، پامپئو با پیش‌بینی اینکه سیاست‌های ترامپ به کجا ختم می‌شود و قرار دادن خودش در آنجا، توانسته به قدرت خودش اضافه کند. آنطور که سناتور کریس کونز می‌گوید، پامپئو "مهارت ویژه‌ای" پرورانده و می‌داند چطور باید ترامپ را به سمت و سویی که می‌خواهد ببرد.»

نیویورکر اضافه کرده است: «با وجود این، همزمان با شدت‌ گرفتن تنش‌ها با ایران، برای پامپئو خطرات اختلاف علنی با ترامپ شدت گرفته‌اند. رئیس‌جمهور که خودش را یک معامله‌ساز عظیم در سطح جهان می‌داند گفته هدفش بعد از خروج از توافق هسته‌ای ایران بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای عقد توافقی بهتر است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «پامپئو، از سیاستمداران تندرو در قبال ایران پیش‌برنده راهبرد "فشار حداکثری" دولت علیه ایران بوده است. احتمال اختلاف واقعی میان او و ترامپ در ماه ژوئیه بعد از اقدام ایران در سرنگونی یک پهپاد آمریکایی، پدیدار شد.»

ایران بامداد ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا را پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان هدف قرار داد و سرنگون کرد. این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

رسانه آمریکایی نوشته پامپئو و رقیب داخلی او، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که از طرفداران قدیمی تغییر نظام ایران است، در ابتدا از حمله نظامی انتقام‌جویانه حمایت می‌کردند. ترامپ هم با آنها موافق بود، اما تصمیمش را هنگامی که چیزی به پرواز هواپیماها نمانده بود تغییر داد. 

«فرد فلیتز»، رئیس دفتر سابق بولتون به نیویورکر گفته که قبل از رویداد سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران هم دیدگاه‌های پامپئو و بولتون دست‌کم در خصوص ایران همسو بود. 

بروز اختلاف در دولت ترامپ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران/قدردانی آمریکا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی خلیج فارس/واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون

با وجود این، روابط میان این دو مقام، هر چقدر هم که درباره ایران هم‌نظر باشند، ظاهراً در ماه‌های گذشته رو به وخامت گذاشته است، تا جایی که به گفته یک منبع آگاه، «آنها با هم صحبت نمی‌کنند» و پیام‌هایشان را معمولاً از طریق واسطه‌ها به هم می‌رسانند. پامپئو ماه گذشته در پاسخ به سوالی درباره رابطه‌اش با بولتون گفت: «همیشه میان مدیران سازمان‌های مختلف تنش‌هایی وجود دارد.»

با وجود این، به نوشته نیویورکر، به نظر می‌رسد کسی که الان به وصله ناجور تبدیل شده بولتون است نه پامپئو. ترامپ بعد از لغو حمله به ایران در یک جلسه علنی از بولتون انتقاد کرد و بعد از آن در حالی که پامپئو را در کنارش داشت با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیار کرد، حال آنکه بولتون روانه مغولستان شد. 

واکنش دمشق به حرکت نظامیان ترکیه به سمت خان شیخون

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: نظامیان ترکیه با تجهیزات و مهمات از مرز سوریه عبور کرده و به سمت خان شیخون در حومه جنوبی ادلب برای کمک به تروریست های جبهه النصره در حال حرکت هستند که این حمایت نامحدود ترکیه از گروه های تروریستی را نشان می دهد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این اقدام که به مثابه دخالت آشکار ترکیه محسوب می شود، محکوم است و رژیم ترکیه مسئول کامل تبعات این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه است. این رفتار متجاوزانه و خصمانه رژیم ترکیه تاثیری بر عزم راسخ ارتش سوریه برای تعقیب و مقابله با تروریست ها در خان شیخون ندارد و ارتش سوریه در راستای پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریست ها گام برمی دارد.

این در حالی است که منابع خبری، شب گذشته از ورود ارتش سوریه به شهر راهبردی خان شیخون خبر داده بودند.

این منابع اعلام کرده بودند که نیروهای ارتش سوریه شب گذشته وارد شهر راهبردی خان شیخون شده و شروع به پیشروی در آن کرده اند و اینکه نبرد سنگینی میان تروریستها و ارتش سوریه در این شهر جریان دارد.

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که این اولین باری است که نیروهای ارتش سوریه از زمان خارج شدن این شهر از کنترل ارتش سوریه در سال ۲۰۱۴ وارد آن می شوند.

این منابع بیان کردند که نیروهای ارتش سوریه از سمت شمال غربی وارد شهر شده و بر برخی ساختمان ها مسلط شده اند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه هم اعلام کرده بود که ارتش سوریه وارد شهر راهبردی خان شیخون از سمت شمال غربی آن شده و ادوات و تجهیزات تروریست ها را منهدم و بسیاری از آنها را به هلاکت رسانده است و شمار زیادی از تروریستها نیز فرار کرده اند.

اما چرا تسلط بر خان شیخون اهمیت دارد؟

شهر خان شیخون از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است زیرا بر جاده های حیاتی مشرف است و نقطه تلاقی میان حومه شرقی، غربی و شمالی ادلب است و سیطره بر آن اولین گام برای بازگشایی جاده حیاتی میان حلب پایتخت اقتصادی سوریه و دمشق پایتخت سیاسی آن است.

از بُعد نظامی هم سیطره ارتش سوریه بر خان شیخون راه را در برابر نیروهای ارتش سوریه برای پیروزی های بیشتر هموار می کند تا به سوی کفر سجنه و معره النعمان در شمال پیش بروند. تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به مثابه محاصره مساحت قابل توجهی در حومه شمالی حماه و آنچه مثلث مرگ نامیده می شود و مورک که نقطه دیده بانی ترکیه در آن قرار دارد و تروریستها از اطراف آن به مواضع ارتش سوریه و شهرک های مسکونی تحت کنترل ارتش سوریه حمله می کنند، است.

گلوله باران مناطقی در شمال سوریه از سوی ترکیه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، واحدهای توپخانه ارتش ترکیه در مناطق مرزی٬ مواضع کردهای سوریه موسوم به ی.پ.گ در تل رفعت سوریه را مورد هدف قرار داده است.

از دیگر سو نیروی هوایی ترکیه نیز اعلام کرده که در حمله هوایی به مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق٬ پنج تن از نیروهای پ.ک.ک کشته شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
بحرین خودش نیاز به مراقبت های ویژه داره! داره میگه من هم هستم؟!
پاسخ ها
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
جالب اینجا که امریکا با اون هیمنه و ابهت، دنبال حمایت بحرین! و امارات و امثالهم هست که در واقع ایالت های وابسته خودش هستند. جلب حمایت بین المللی رو اینجوری معنی کردن واقعا مسخره اس. امیدوارم مسئولین ما توی این موقعیت دنبال اجماع واقعی و حمایت کشورهای درست حسابی برن
یک سوم سوریه دست ypg هست، اگر ارتش سوریه عرضه داشت و به سمت رقه، کوبانی و .... هم حمله میکرد، فکر کنم ارتش متجاوز ترکیه خودبخود خاک سوریه رو ترک میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
جالبه وقتیكه آن مناطق دست داعش بود تركيه راضى بود و دخالت نظامى نمى كرد. حتى با داعش تجارت هم ميكرد و روابط نیمچه ديپلماتيك هم داشت. اما همينكه آن مناطق دست كردها افتاد، تركيه در سوريه دخالت مستقيم نظامى كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
داعش بزرگترین نعمت برای خیلی ها از جمله کردهای سوریه بود، اگر داعشی نبود، هیچ کس الان خبر نداشت که در سوریه کردی هم وجود دارد. در شکل گیری داعش تقریبا همه کشورها و گروه ها خواسته یا ناخواسته دخالت داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
۱۴:۱۸
یه جوری میگی انگار کردها داعش رو شکست دادن
داعش و ای پ گ نتیجه بازی امریکا و غربه
داعش بزرگترین خدمت رو به کردها بخصوص برای
کردهای سوریه کرد
واقعا کار ترکیه شرم آوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اخه به چی منفی میدین
واضحه ترک ها از داعش حمایت می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
دولت ترک سابقه ای طولانی از تندروهای اسلامی مثل داعش دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
برادر بزرگوار
ترکیه بدنبال امنیت خود و منطقه هستش..
همین کردها ادعای نفت های جنوب را هم دارن...
نقشه کردستان بزرگ رو ببینین...
با حرکات خزنده و آرام به ناطق مختلف مهاجرت کرده و بعد ادعای ارضی میکنن.
نمونه اش اورمیه، کرکوک و... هستش. می خوان با کاراشون کشورها منطقه رو تحت فشار قرار بدن.
با سلام
سرزمین بحرین به هر قیمتی هم که شده باید و بدون چون و چرا به میهن اصلی خود یعنی ایران برگردد.مردمان سرزمین بحرین درست است که عرب زبان هستند ولی قطعا ایرانی و خواهان پیوستن به سرزمین اصلی خود ایران می باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
بحرین صدها سال قسمتی از ایران بوده.
ایرانی قبل از عرب وجود داشته.
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
محمد جان همه کشور های منطقه یه روزی بهم وصل میشوند ،وقتی فدرالیسم را مردمش بفهمند وآنرا درخواست کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
بس کنید مزخرف گگیی رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اوضاع سياسي كشور درست شد بايد از هر طريقي اقدام كرد . ذلت از اين بالاتر نيست . ما بحرين را مستقل نكرديم ما استان چهاردهم خود را تقديم عربستان كرديم
یک خبرگزاری در آمریکا! اسمش مینوشتی مثلامجله کمدی روز دهاتی در ماساچوست!
ارتش سوریە با متحد شدن با نیروهای نظامی کرد می توانند ضربه سنگینی به مواضع ارتش اشغالگر ترکیه وارد کنند و ترکیه و نیروی های تروریست متحد ترکیه را از خاک سوریه بیرون کنند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
نیروهای کرد تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند . هجایی که کردها دستشون در اصل محل جولانگاه آمریکاست حالا دولت سوریه باید با آمریکا چکار کنه
یعنی از اختلاف بین دو نفر معروف بدتره؟!!!!!!
بحرین کجای نقشه هست ؟!
روسیه بخش بزرگی از خاک سوریه را در ازای همراهی ترکیه با خود به ان کشور واگذار کرده است روسیه میخواهد مبنعد سوریه را بجای آزادی فلسطین ،با ترکیه درگیر کند و مشغول سازد تا فلسطین کاملا اشغال شود و برای همیشه آثاری از فلسطین و فلسطینی باقی نماند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
علی آقا برای این اطلاعات مدرک رو کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
انقد دروغ میگید خسته نمیشید یعنی امریکا دوست ماست روسیه دشمن ما
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اینا ماموریت دارن همین جوری هر دفعه یه چیزی خیالی راجع به روسیه بگن تا ذهن مردم از دشمن واقعی یعنی آمریکا غافل شه. ول کن هم نیستن. اصلا چشم ندارن ببینن ایران یه متحد هم داره و تا الآن هم موثر بوده. البته که روسیه هم اهداف خودشو دنبال میکنه ولی فعلا که همراه ما و مقابل آمریکاست
بحرین شده آلت دست عربستان که پشت پرده کارا رو جلو میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
چرا تمام منطقه شده آلت دست عربستان ، بغیر از ...... ؟!؟

حقا که بیسوادید .
بهترین سیاست برای تنبیه اردوغان این است که دولت مرکزی سوریه سیستم خودمدیریتی شمال سوریه را هر چه سریعتر به رسمیت بشناسد و بین آنها تفاهم نامه نظامی امضا بشه. با این کار هم ارتش متجاوز ترکیه پا به فرار خواهد گذاشت هم سوریه از خطر تجزیه رهایی خواهد یافت هم آمریکا و روسیه بهانه ای برای ماندن در آنجا نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ای کورد دانا تا حالل کجا بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
اصلا ترکیه بدنبال همونه
به شیاوس، یعنی‌ اسرائیل دوم را تشکیل دهند!!! میدانی "ی پ گ " را برای حمله به کشورهای منطقه حاضر میکنند. تروریست‌ها دمشان به امریکا وصل هست از داش تا "ی پ گ " , "پ ک ک" و " پژاک", نابودی تروریست‌ها به دست هر کسی‌ به نفع منطقه هست
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اسرائیل دوم رو از کجا آوردی باهوش؟؟؟
درود بر دولت تورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
لعنت بر اردوغان
مگسی کجا تواند بیفکند عقابی
خاک تو سرت آمریکا ببین دست به دامان کی شده
اکه ادعا میکنی کدخدای جهانی،چرا خودت تنها نمیای جلو توکه بقول خودت ابر قدرتی..
کو سیلوستر استالونه
کو رامبو..
کو اون راکی.....اووووووه
خاک توسرت.تففففففففففففففففف به اون روت من جای شما بودم از خونه بیرون نمیزدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
آقای عاقل ؛ یارگیری آمریکا برای جنگ نیست که بگی میترسه یا نمیترسه
اصلا کاری به تیتر و محتوایی که نوشتید ندارم. فقط امروز مهمون داشتیم و رفتم میوه و مایحتاج بخرم و بازم طبق معمول وقتی قیمتها رو دیدم درودی بیکران بر مسولان فرستادم و گفتم که شما هم در جریان باشید.
معلوم نیست ترکیه چکار می کند و می دانم اخرش براش سیاه است و خیلی ضربه پذیر است
سیاست دونالد ترامپ در مورد ایران به دو دوره تقسیم می‌شود! ۱.دورهٔ اول ۲.دورهٔ دوم!
در دور اول ریاست‌جمهوری ترامپ سیاست غالب در آمریکا شامل اعمال تحریم‌های سخت و شدید و در عین حال کمی مدارا و احتیاط و آن هم به خاطر رأی آوردن دونالد ترامپ در دور دوم ریاست‌جمهوری خواهد بود.
در دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد داشت و تنها تفاوت این است که بحث مدارا و مماشات به کنار خواهد رفت و سیاست به اصطلاح پوست‌کنی جایگزین خواهد شد!
پس اینکه گفته بشود آمریکا حداکثر فشارها را اعمال کرده است و دیگر گزینه‌ای ندارد، درست نیست.دولت ترامپ با احتیاط عمل می‌کند و البته یک بازی طولانی رو شروع کرده‌اند.قرار است برای سال‌های طولانی ایران را تحت فشارها و تحریم‌ها نگه دارند و البته احتمال به کارگیری گزینه نظامی محدود در دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ هم هست.
به این ترتیب مسئولان زیاد وقت ندارند و باید ظرف حداکثر دو تا سه سال آینده فکری اساسی کنند.مطمئناً برای مسئولان شرایط سختی هست.جام زهری است و شاید بدتر! ولی ادامه وضع موجود نیز غیرممکن است.
ترمز ترکیه باید یه جایی کشیده بشه جا داره دولت های عراق و سوریه و ایران به صورت متحد جلوی زیادی خواهی های ترکیه رو بگیرن و درسی بهش بدن که دیگه جرات نکنه به خاک کشور دیگه تجاوز کنه و اونجا رو اشغال کنه.هنوز تجربه ی اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی رو فراموش نکردیم. الان که اختلاف ترکیه با آمریکا بالا گرفته و آمریکا هم پشت اردوغان نیست بهترین فرصت هست تا سوریه و عراق و محور مقاومت با سیلی سهمگین این کشور متجاوز رو بیرون کنن.
مطلبم درباره دوچرخه سواری زنان و بی ارتباط با موضوع خبر است اما کاش که به گوش افراد مسئول برسد!
دوچرخه سواری برای بانوان را مانند تماشای فوتبال در ورزشگاهها آزاد کنید ولی شرایط آن را شما تعریف کنید یعنی شرایط مثلا اینگونه باشد که ابتدا تمام دوچرخه ها چه پسرانه و چه دخترانه باید ثبت شوند و پلاک و شماره دارباشند دوم اینکه صندلی دوچرخه های دخترانه گرد باشد و رنگ آمیزی دخترانه داشته باشد. رعایت حجاب در موقع دوچرخه سواری اجباری باشد و کسانی که از قوانین و شرایط تنظیمی سرپیچی کنند جریمه شوند و در صورت تکرار دوچرخه آنها ضبط شود و حق دوچرخه سواری از آنها گرفته شود. تنها درصورتی میتوان این مسئله را کنترل کرد که همه دوچرخه ها دارای پلاک باشند در این میان چنین قوانینی برای دولت درآمد زایی دارد و از طرف دیگر شرایط و قوانین را شما تعریف و وضع کرده اید پس کنترل در دست دولت خواهد ماند!!!
امروزه روز مسئله اول آمریکا با ایران مسئله اسرائیل و حمایت از حزب الله است و اینها دلیل تحریم هاست و ایران باید این موضوع را درک کند و مذاکره بدون نتیجه گیری در موارد فوق الذکر فایده ای ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
بهتره آمریکا درک کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
تاوان برای دیگران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
آدرس غلط . مسئله آمریکا تسلط بر منابع انرژی است که 75 درصد آن در غرب آسیا ( از آذربایجان تا یمن ) متمرکز است ، یعنی حوزه نفوذ ایران . این آمریکاست که باید راه خود را راه استعماری و کنسرواتیستی بریتانیا جدا کند و به روش بنیادی خود ( معامله یعنی تأمین سود متقابل : روند برد ـ برد ) بازگردد ؛ همان که در بیانیه ویلسون منعکس شده است . توپ توی زمین آمریکاست اما مزدوران پادوی استعمار جور دیگر به عرض اربابان خود می رسانند .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی